رفتن به مطلب

سگ‌کشی یک معضل بزرگ روانی است/ باید از تکرار ماجرای سگ کشی در شیراز جلوگیری شود


saba mn

ارسال های توصیه شده

محبی به باشگاه خبرنگاران خبر داد:

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

نائب رئیس جامعه دامپزشکان ایران گفت: سگ‌کشی یک معضل بزرگ روانی است که مسئولان و سازمان‌های مختلف به ویژه سازمان محیط زیست و صدا و سیما باید مردم را از اثار مخرب آن در جامعه آگاه سازند.

3118250_746.jpg پیام محبی کارشناس محیط زیست در گفت و گو با

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
با اشاره به اینکه سگ‌کشی یک معضل بزرگ روانی است و باید از تکرار ماجرای سگ کشی در شیراز جلوگیری شود اظهار کرد: مراجع تقلید برای پیشگیری از آثار مخرب سگ‌کشی در ایران اقدام به صدور فتوا در خصوص سگ‌کشی کرده‌اند اما صدور فتوا به تنهایی می‌تواند معضل بزرگ سگ کشی در ایران را برطرف کند.

 

 

وی ادامه داد: سگ‌کشی یک معضل بزرگ روانی و اجتماعی است که برخی بی مهابا به خود اجازه می دهند می‌تواند یک جاندار دیگر را مورد آزار قرار دهند و متاسفانه در ایران با موارد مختلف برخورد نامناسب با حیوانات به ویژه حیوانات اهلی و شهری بوده‌ایم، که در بسیاری از موارد افراد جامعه برای مقابله با عقده‌های درونی خود اقدام به رفتارهای ناپسند با حیوانات می کنند به طوری که ادامه این روند خطر انقراض حیوانات و نقض حقوق حیوانات و بی‌توجهی به قوانین اسلام را به دنبال دارد.

 

 

وی تصریح کرد: انسان به عنوان اشرف مخلوقات حق تعرض به حقوق موجودات دیگر را ندارند و ادامه این معضل خطری بزرگ برای تهدیدهای انسانی در جامعه است.

 

 

 

محبی با اشاره به اثرات منفی بهداشت سگ‌های گلوله خورده و یا لاشه سگ‌ها در سطح شهر گفت: بطور قطع وقتی یک سگ زنده در شهر پرسه بزند به لحاظ بهداشتی ، آثار مخرب کمتری از سگ گلوله خورده و یا زخمی دارد چرا که وقتی سگ‌ها مورد اصابت گلوله قرار بگیرند، در جا تلف می‌شوند و بعضا با زخم باز و خونریزی در شهر پرسه می‌زند که این امر انتشار آلودگی بیشتر ی را در پی دارد از این رو مطالب قانونی برای رفتار با حیوانات در قوه قضاییه و دادگستری تدوین و صادر شود.

 

 

 

وی افزود: قانون‌گذران باید در خصئوص موضوع برخورد با حیوانات طرحی را در مجلس ارائه دهند به طوری که لایحه و طرح‌هایی برای پیشگیری از نگهداری برخی از حیوانات در خانه در مجلس بررسی می‌شود باید در خصوص رفتار با حیوانات شهری این اقدام نیز انجام شود.

 

 

محبی در پاسخ به موضوع برخورد و راهکار مناسب برای مقابله با حیوانات رها شده در معابر و منظر شهری و در خصوص گسترش فرهنگ برخورد صحیح با حیوانات شهری تصریح کرد: در خصوص اینکه چگونه باید با حیوانات رها شده در منظر شهری برخورد شود می‌توان مهمترین راهکارها را در این خصوص تدوین و تنظیم کرد اما زمانی که بدون در نظر گرفتن جایگاه ویژه و سرپناهی برای حیوانات و رعایت حقوق آنها قسمتی از طبیعت را اشغال کردیم و هرگز این سوال را از خود نپرسیدیم حیوانات نیز دارای حقوق ، زندگی و محلی مناسب برای زندگی هستند، راه به جایی نخواهیم برد.

 

 

 

محبی در پایان گفت: با در نظر گرفتن قانون برای رعایت حقوق حیوانات و تامین امکانات مناسب برای ادامه حیات آنها باید از تکرار ماجرای سگ‌کشی در شیراز جلوگیری کنیم.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...