سامیار220 10919 اشتراک گذاری ارسال شده در 26 فروردین، ۱۳۹۴ در قرن بیستم میلادی عده ی کمی توانستند حد فاصل بین طراحی و معماری را بدون مشقت و با موفقیت مانند Charles Eames و Ray رعایت نمایند. برای این زوج، برتری دادن به یکی از دو این مقوله، تصنعی و ناکارآمد بود. افکار خلاق و کارآمد آنها برگرفته از روش های مبتنی بر حل مساله بود که منجر به پیدایش راه حل هایی در روند طراحی می شد که نیازهای مشخصی را پاسخ می گفتند و موفقیت این روش ها را میشد در میزان کارآمدی آنها اندازه گیری نمود. علی رغم اینکه خانم و آقای ایمز آشکارا دلزده از رواج گرایش "بیان خلاق" بودند، اما زمانی که کارهایشان به نمایش در می آمد، با یکنواختی و روزمرگی که معمولا آثاری که به شدت عملگرا هستند را تهدید میکند روبرو نبودیم. آنها دریافته بودند که لذت بردن از طرح به خودی خود کارآمد است، و هر آبجکتی که در کاربرش این حس را بر می انگیزد، منجر به ملاحظات زیبایی شناختی میگردد که این نیز یکی دیگر از معیارهای کارآمدی طرح است. اعتقاد به وحدت عملکرد و احساس منجر به پیدایش برخی از شاخص ترین آثار قرن شد: Case Study House #8 ، Molded Plywood Lounge Chairs و Eames Lounge and Ottoman مطلب پیش رو، که بر گرفته از کتاب An Eames Anthology می باشد و Daniel Ostroff ویراستار آن بوده و انتشارات دانشگاه ییل آن را چاپ کرده است، به دوران حرفه ای Ray و Charles Eames از منظر طراح، معمار، استاد، هنرمند، فیلمساز و نویسنده میپردازد. آستروف با بررسی و دقت در 130000 مدرک بایگانی شده در کتابخانه کنگره امریکا ،دریافت که شهرت بالای این زوج به دلیل سطح بالای خلاقیت و پویایی آنها بود، در نتیجه این کتاب مرجعی کامل و همه جانبه برای نشان دادن وسعت نظر و علایق تمام و کمال آنها می باشد. چارلز ایمز،در تهیه متن سخنرانی اش در دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس در باب "نکاتی آموزنده برای دانشجویان" در سال 1949 ، نکاتی را در مورد تاثیر پذیری، روش شناسی و استراتژی حرفه ای بازگو میکند. این موارد از نوشته های ایشان برگرفته شده اند. - لیستی از کتابها تهیه کنید. - کنجکاوی تان را پرورش دهید. - اشیا را به گونه ای نگاه کنید گویی اولین بار است آنها را می بینید. - به اشیا جوری بنگرید که انگار همه به هم مرتبطند - همیشه موضوع بهتر بعدی را در نظر داشته باشید - از پاسخ های کلیشه ای و همیشگی حذر کنید - از تعصب بپرهیزید - در باره عناصر مفیدی که در گذشته و حال ساخته شده اند و بدون کمک تکنولوژی و شرایط اجتماعی امکان حضور نمی یافتند، تحقیق کنید - خود را برای تحقیق در باره نیاز های فیزیکی و روانی واقعی آماده کنید - سپس خود را برای هوشمندی ای آماده کنید که پاسحگوی این نیاز است - هنر آن چیزی نیست که شما به کارتان اضافه می کنید - هنر راهی است که برای انجام کارتان پیش می گیرید و حاصل رفتار و کردار شما در این مسیر است - طراحی یک شغل تمام وقت است - روشی است که با آن با سیاست برخورد میکنید، مجلات کمدی میخوانید، به موسیقی گوش میدهید و فرزندتان را بزرگ میکنید - هنر، پوچ و بی هدف نیست - متعلق به شخص نیست - استفاده ی درست از مواد و مصالح است - از بی پایه بودن و جعلی بودن بپرهیزید - سیستم کارآموزی و اینکه چرا غیر عملی است - هیچ دفتر کاری نیازمند سوپر استار یا قهرمان نیست - هیچ دفتری دنبال یک نابغه ی بزرگ و خلاق نیست - هیچ دفتری – مگر به ندرت- نمیتواند کارمندش را از صفر آموزش دهد - همیشه نیاز به کسی هست که بتواند کاری ساده را از ابتدا تا انتها انجام دهد. - کارهایی هست که میتوانید برای لذت بردن خودتان انجام دهید. - عادات کاری منظم داشته باشید - این توانایی را در خود تقویت کنید که هر کاری را به نتیجه برسانید. - واقع بینانه و عملی طراحی و ترسیم کنید. - نامه نگاری کنید. - پرزانته ای خوب است که دیده شود . - از فعالیت کاری بیرون از دفتر استقبال کنید و برای حل مسائل مطالعه کنید. - حرفه ی طراحی و معماری، کار گروهی است - برای طراح خوب بودن باید از هر نظر مهندس خوبی باشید: کنجکاو و پیگیر - من به این رشته علاقمندم زیرا عمیقا به مهندس ها ایمان دارم، البته آنهایی که در کارشان سخت کوشند مترجم: مهندس حمید خوشکام منبع: ARCHDAILY ، آرل 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده