رفتن به مطلب

کتاب «صادق هدایت» توقیف نشده/ اختلافی میان سازمان سینمایی و ارشاد وجود ندارد


saba mn

ارسال های توصیه شده

اولین اظهارات سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جدید؛

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد مسائلی مانند تحقق شعار همدلی دولت و ملت‌، شیوه برخورد وزارت ارشاد با عوامل خودسر‌، وضعیت بیمه هنرمندان و خبرنگاران،‌ افزایش قیمت بلیت سینماها و تاثیر آن در افت مخاطبان و روال ممیزی در وزارت ارشاد و ... سخن گفت.

3083778_425.jpgبه گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
؛ نشست خبری حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز برگزار شد.

 

 

وی در ابتدای نشست خبری ضمن خوش آمد گویی به اصحاب رسانه و تبریک ولادت حضر فاطمه (س) و روز زن بیان کرد:نقش اصحاب رسانه طبق نام گذاری رهبر معظم انقلاب سال 94 به عنوان سال دولت و ملت همدلی و همزبانی قابل توجه و موثر است که باید در تحکیم روابط دولت و ملت تلاش کنند.

 

 

وی افزود: طبق فرموده رهبر انقلاب یکی از برکات تغییر دولت‌ها ایجاد امید در مردم است که باید این امید در مردم حفظ و تقویت شود که یکی از راهکارهای آن گزارش دقیق عملکرد دستگاههای مختلف است.

 

 

نوش آبادی تاکید کرد: وزارت ارشاد ارتباط نزدیکی با رسانه‌ها داشته است که سعی این وزارت خانه بر ارتباط بیشتر و گسترده‌تر با اصحاب رسانه خواهد بود.

 

 

وی اظهار داشت: دولت با توجه به ماموریتهای خود سیاستهای مورد نظر را به دستگاههای زیر مجموعه ابلاغ کرده است. دستورالعمل‌های مقام معظم رهبری و دولت به تمام بخش ها که یکی از آنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده ابلاغ شده است که در بند 20 و 21 این سیاسیت‌های کلی وظیفه وزارت ارشاد تلاش برای تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و تقویت فرهنگ جهادی است همچنین رسانه‌ها وظیفه دارند فرهنگ کار و فرهنگ جهادی را تقویت کنند.

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به حمایت از آثار سینمایی و هنری بیان کرد: بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ظرفیت امکان و فضاهای مختلف و بهره گیری از امکانات برای کاهش دخالتهای خارجی مورد نظر است.

 

 

همچنین از خبرنگاران روزنامه نگاران و نویسندگان فعال در زمینه ترویج اقتصاد مقاومتی تجلیل خواهد شد.

 

 

* مصوبه جدید برای بیمه خبرنگاران و یارانه مطبوعات

 

 

وی در خصوص یارانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بیان کرد: علاوه بر پرداخت یارانه مطبوعات و نشریات به خبرگزاری‌ها نیز یارانه پرداخت می‌شود که شاخص‌های رتبه بندی و توجه به الویتهای موضوعی در پرداخت یارانه موثر خواهد بود.

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به ماده 18 قانون اظهار داشت: طبق ماده 18 یارانه به رسانه‌هایی تعلق می‌گیرد که این ماده را رعایت کنند ضمن اینکه فهرست پرداخت یارانه‌ها به تفکیک رسانه‌ها در اینده نزدیک منتشر خواهد شد و سایت‌ها و شب نامه‌هایی که الزامات قانونی را رعایت نمی‌کنند از گرفتن یارانه محروم خواهند شد.

 

 

وی در خصوص بیمه خبرنگاران ادامه داد: وزارت ارشاد اعتقاد دارد بیمه خبرنگاران باید توسط مدیران رسانه‌ای انجام شود که استقلال حرفه‌ای رعایت شود و امنیت شغلی خبرنگاران فراهم گردد.

 

 

 

وی در خصوص سیاست وزارت ارشاد مبنی بر حمایت از بیمه خبرنگاران بیان کرد: از هیچ تلاشی برای بیمه خبرنگاران و کاهش دغدغه‌های آنها دریغ نمی‌کنیم و از طریق رسانه‌ها اقدام به بیمه خبرنگاران کرده‌ایم که به مدیران رسانه‌ای اعلام کرده‌ایم. فهرست خبرنگاران تحت پوشش را اعلام کنند و یارانه‌ی بیمه خبرنگاران را دریافت کنند چون تحت پوشش بیمه قرار گرفتن حق خبرنگاران است و سعی وزارت ارشاد بر پوشش مطلوب بیمه‌ای خبرنگاران است.

 

 

 

*همه باید خود را ملزم به قانون بدانند

 

 

نوش‌آبادی در پاسخ به پرسشی درباره تدبیر وزارت ارشاد برای مقابله با گروه‌های فشار که جلوی فعالیت‌های هنری قانونی را می‌گیرند، توضیح داد: توجه به محصولات فرهنگی داخلی مهم‌ترین عامل ارتقاء فرهنگی جامعه است، بنابراین باید میدان را برای خلق آثاری که در محدوده فرهنگی و قانونی ماست باز بگذاریم و بی‌دلیل مانعی برای فعالیت‌های هنری قانونی نباشیم.

 

 

نوش‌آبادی تاکید کرد: می‌کوشیم از بروز رفتارهای شخصی و فشارهای ناشی از آن جلوگیری کنیم، چرا که همه باید خود را ملزم به قانون بدانند و کسی خود را فراتر از قانون نبیند.

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد افزود: وقتی برنامه‌ای قانونی است نباید عده‌ای خودسرانه و با رفتار خشن مانع انجام آن شوند و این یکی از کارهای مهم ما و یکی از برنامه‌های ما در سال 94 جلوگیری از فشارهایی است که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی ما ندارد.

 

 

نوش آبادی تاکید کرد: از ابتدای دولت یازدهم 305 فیلم سیمایی پروانه ساخت دریافت کرده‌اند که از این تعداد 149 فیلم موفق به ساخت فیلم شده‌اند.

 

 

*احتمال نمایش فیلم «محمد رسول الله» در جشنواره بین الملل فیلم فجر

 

 

وی در خصوص جشنواره بین‌المللی فیلم فجر یادآور شد: جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از 5تا 12 اردیبهشت سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و فیلم‌ها در دو بخش رقابتی سینمای سعادت (بین‌الملل) و جلوه‌گاه شرق (سینمای آسیا)نمایش داده می‌شود.

 

 

نوش‌آبادی با اشاره به اینکه 22 فیلم خارجی و 3 فیلم ایرانی در بخش بین‌الملل حضور دارند بیان کرد:‌بیش از 80 کشور متقاضی حضور در این جشنواره شده‌اند و 2 کشور چین و ترکیه در بخش غیر رقابتی حضور خواهند داشت ضمن اینکه برای اولین بار در بخش بین‌الملل شاهد حضور بازیگران، کارگردانان و تهیه کنندگان خارجی خواهیم بود.

 

 

وی افزود: در سالهای گذشته بخش ملی و بین‌الملل جشنواره فیلم فجر همزمان برگزار می‌شد به همین دلیل از کیفیت لازم برخوردار نبود زیرا تحت الشعاع فیلم فجر ایران قرار می‌گرفت و قابل توجه کارگردانان و فیلم سازان خارجی نبود ضمن اینکه فیلمهای خارجی که در جشنواره امسال حضور دارند برای اولین بار در کشور ما نمایش داده می‌شوند.

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد در بخش دیگری از این نشست، در پاسخ به پرسشی دیگر درباره احتمال نمایش فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم یکی از آثار بسیار ارزشمند و فاخر ما است که می‌تواند با فیلم‌های بین‌المللی رقابت کند. هر چند ارزش آن بیش از رقابت در این حیطه است چرا که فیلم ماندگاری برای کل جهان خواهد بود. اما هنوز درباره نمایش آن در جشنواره فجر تصمیم قاطعی گرفته نشده است.

 

 

وی در خصوص فروش نوروزی فیلمها و کاهش مقدار آن نسبت به سال گذشته عنوان کرد: یکی از دلایل این کاهش فروش، مصادف شدن با ایام فاطمیه بوده و دیگر اینکه در سال گذشته 2 فیلم میلیاردی داشتیم که یکی از آنها «معراجی‌ها» بود ولی امسال یک فیلم میلیاردی داشتیم که انشاا... تا پایان فروردین میزان فروش فیلمهای نوبت اول اکران عید بالاتر برود.

 

 

وی با اشاره به افزایش قیمت فیلمهای شبکه خانگی بیان کرد: قرار نبود در این بخش از سینما افزایش قیمت داشته باشیم اما ممکن است در جریان توزیع، توسط واسطه‌ها قیمت بالاتر رفته است که این امر قابل پیگیری است.

 

 

 

*2700 ناشر داخلی متقاضی حضور در نمایشگاه کتاب

 

 

نوش آبادی در خصوص بخش کتاب بیان کرد: در دوره جدید 74 کتاب کتابخانه ملی به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور افزوده شده که در مجموعه به 2169 کتابخانه رسیده است در حوزه فرهنگی 113 عنوان کتاب مجوز گرفته‌اند که شمارگان آنها به 263 میلیون رسیده است. همچنین 47 نمایشگاه استانی و 16 نمایشگاه کتاب خارجی برگزار شده است ضمن اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار شد و 2296 ناشر خارجی در آن شرکت کردند و 132000 کتاب خارجی در دسترس بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

 

وی افزود: بیش 2700 ناشر داخلی برای حضور در نمایشگاه کتاب سال جدید تقاضا کرده‌اند که این نمایشگاه قرار است 16 تا 26 اردیبهشت سال جاری در مصلی برگزار شود که در این نمایشگاه قرار است تعدادی از وزاری فرهنگی کشورهای خارجی حضور داشته باشند.

 

 

وی در ادامه بیان کرد: سال گذشته 140 میلیارد کتاب فروخته شد که وزارت ارشاد 14 میلیارد بن کتاب در دسترس علاقمندان قرار داد و انشاا...در سال جدید هم چتر حمایتی وزارت ارشاد گسترده‌تر از قبل خواهد شد. در نمایشگاه کتاب امسال وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی با مبلغ 120 میلیارد ریال خرید نمایشگاه را حمایت خواهند کرد.

 

 

نوش آبادی با اشاره به سیاست واسپاری توسط وزارت ارشاد بیان کرد: در برگزاری نمایشگاه کتاب نیز سیاست واسپاری وزارت ارشاد اعمال خواهد شد و بخش‌هایی از مسولیت به بخش غیر دولتی سپرده خواهد شد ضمن اینکه بخش مهمی از نمایشگاه کتاب به ناشران داخلی و خارجی واگذار شده و بعید نیست در آینده مسولیت برگزاری این نمایشگاه به ناشران سپرده شود.

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به تشکیل کار گروه هیئت ویژه نظارت بر چاپ و توزیع غیر قانونی کتاب بیان کرد: این کار گروه با هرگونه اقدام غیر قانونی در ورود کتاب و چاپ و توزیع غیر قانونی کتابها مقابله خواهد کرد.

 

 

وی در خصوص نمایشگاه کتاب امسال بیان کرد: قطعا شرکت ناشران داخلی و خارجی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است ناشران خارجی در حال ثبت نام هستند که آمار نهایی تثبیت نشده است و در آینده‌ای نزدیک اعلام خواهد شد مسلما نمایشگاه کتاب به لحاظ کمی و کیفی به شکل بهتری برگزار خواهد شد و مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

 

 

نوش آبادی عنوان کرد: در حوزه هنر جشنواره های تئاتری مختلف جشنواره‌ةای هنرهای تجسمی حمایت شده‌اند و تشکیل و اجرای برنامه‌ی ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی با توصیه و حمایت شخص رئیس جمهور در سال گذشته یکی از اقدامات مهم وزارت ارشاد بوده است که شکر خدا قول وزارت ارشاد در خصوص راه اندازی این پروژه به ثمر نشست.

 

 

*جزییات جدید صندوق اعتباری هنرمندان

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به تخصیص صندوق اعتباری هنرمندان و ارائه خدمات تسهیلات به هنرمندان عزیز کشور بیان کرد: با آماده شدن کارت هنر و صدور آن برای هنرمندان به عنوان شناسه ملی آنها از خدمات تشکیلات و مزایای این کارت بهره‌مند خواهند شد و تمام نویسندگان و خبرنگاران می‌توانند از مزایا و امکانات کارت هنر مطابق شان نویسندگی و خبرنگاری خود استفاده کنند.

 

 

نوش آبادی در خصوص نام‌گذاری فرهنگی سال 94 بعنوان سال تئاتر عنوان کرد: وزیر ارشاد در بخش هنر و فرهنگ این نامگذاری را انجام داده است و تصمیم وزارت ارشاد بر تجهیز امکانات و ایجاد فضاهای مناسب و تاسیس مکانهایی برای این حوزه است خوشبختانه با افزایش 200 درصدی بودجه فرهنگ و هنر در سال جدید می‌توان به بخشهای مثل تئاتر که به دلیل کمبود بودجه مورد غفلت واقع شده‌آند، رسیدگی کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های موسسات قرانی بیان کرد: بیش از 2100 موسسه قرآنی در حال فعالیت هستند که 400 موسسه در دولت جدید تاسیس شده است و 400 موسسه در حال تشکیل است. همچنین 360 نمایشگاه قرآن 1220 نشست علمی پژوهشی قرانی 18 همایش و 23 مسابقه قرانی برگزار شده است و 250 میلیون جلد قرآن کریم خریداری و توزیع شده است ضمن اینکه چهار و نیم میلیون نسخه قرآن جدید چاپ و توزیع شده است.

 

 

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فعالیت شوراهای فرهنگی تاکید کرد: جلسات شوراهای فرهنگی عمومی درسطح استانی به 41 جلسه و چندین جلسه ملی رسیده است که ریاست این جلسات با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

 

نوش آبادی با اشاره به موضوع بازیهای رایانه‌ای که بحث مورد اهمیت رهبر انقلاب است اشاره و ابراز داشت: 251 بازی جدیدی رایانه‌ای در دولت یازدهم تولید شده است.

 

 

وی در خصوص کانونهای هنری مساجد عنوان کرد: بالغ بر 19000 باب کانون ایجاد شده است که 1918 باب آن مربوط به دولت یازدهم است و 2000 نفر از مسولان و متصدیان کانونها و کتابخانه‌ای مساجد تحت پوشش بیمه قرار گرفتة‌اند و بالغ بر 400 کانون در مصلی‌ها شکل گرفته است و 248 پروژه عمرانی فرهنگی در حال احداث است و ادارات فرهنگی نیز در حال تاسیس هستند.

* معافیت مالیاتی تمام کتابفروشی‌ها

 

 

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های معاونت حقوقی در پایان اسفند بین وزارت ارشاد و سازمان امور مالیاتی تفاهم نامه به امضا رسیده است گفت: خوشبختانه با پیگیری‌ها ی معاونت حقوقی این امر حاصل شد و بر اساس این تفاهم نامه تمام کتابفروشی‌های کشور از پرداخت مالیات معاف شده‌اند ضمن اینکه پنجمین همایش حمایت از مالکیت هنری و ادبی در 14 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

 

 

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی حوزه ادبی و هنری کشور این همایش را برگزار می‌کند و در این همایش موضوعات مرتبط مورد بحث قرار می‌گیرد در این همایش مهمانان برجسته‌ای دعوت شده‌اند که شرح آن را در یک کنفرانس ویژه به اطلاع اصحاب رسانه خواهم رساند.

 

 

*انتخاب مدیر اداره کتاب تا قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب

 

 

نوش آبادی با اشاره به انتصاب قریب‌الوقوع مدیر کل اداره کتاب گفت: گزینه‌های مطرح برای تصدیان مسولیت مورد بررسی قرار می‌‌گیرند اما هیچکدام از موارد تا بحال قطعی نشده است اما با توجه به اهمیت این حوزه فردی واجد شرایط و با تجربه که آشنا به امور کتاب باشد قبل برگزاری نمایشگاه کتاب انتخاب خواهد شد.

 

 

نوش آبادی در خصوص ممیزی‌ها در صدور مجوز کتاب بیان کرد: نظارت بر کتاب و صدور مجوز آن از روال قانونی و از موازین است یک ایده مطرح شد و آن این است که آیا می‌شود ممیزی کتب رابه ناشران سپرد یا خیر و این ایده به این دلیل مطرح شد که ناشران از موازین و چهارچوبهای حوزه کتاب آگاه هستند اما ناشران این اختیار را نپذیرفتند و زیر بار مسئولیت این کار نرفتند در مقابل وزارت ارشاد شوراهای ممیزی را توانمند کرد و از افراد متخصص و واجد شرایط در این حوزه استفاده کرد که در زمینه‌های دینی سیاسی اقتصادی و حقوقی و...تخصص دارند و با سرعت بالاتر بررسی‌ها انجام می‌شود.

 

 

* توسعه محیط قبرستان هنرمندان بر عهده شهرداری است

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص مشکلات قطعه هنرمندان در بهشت زهرا بیان کرد: توسعه محیط قبرستان‌ها بر عهده شهرداری است و این مسئله ای نیست که وزارت ارشاد دخالت کند. اما اگر پر شده حتما شهرداری کمک می‌کند تا محیط دیگری اضافه شود.

 

 

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه قرآن بیان کرد: نمایشگاه قرآن در سال جدید قطعا با کیفیت بیشتر و ابعاد گسترده تر برگزار می‌شود اعتبار مناسب و امکانات وسیع‌تر برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته می‌شود چون این حوزه حوزه مهمی است و وزارت ارشاد از هر حوزه‌ای کم بگذارد در این حوزه هیچگونه کم و کاستی نخواهد گذاشت چون این حوزه مهم وظیفه دینی و ملی ما ترویج قران است و جزو وظایف دینی و ملی ماست.

 

 

وی با اشاره به حضور کشور عمان در نمایشگاه کتاب امسال بیان کرد: عمان کشوری است که ارتباط خوبی با ایران دارد و می‌تواند به عنوان یک کشور عربی قابل توجه همسایگان دیگر باشد نمایشگاه کتاب امسال میزبان نمایندگان کشورهای اسلامی و خارجی خواهد بود.

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد با اشاره به تصمیم این وزارت خانه مبنی بر مشخص کردن سخنگو برای ارتباط رسانه‌ها بیان کرد: از زمانی که این بحث مطرح شد تصمیم بر آن شد که سیاستها برنامه‌ها و طرح‌های وزارت ارشاد از طریق سخنگو به اطلاع اصحاب رسانه برسد تعیین سخنگو به منظور جلوگیری از بروز بحث‌ها و طرحهای مختلف توسط افراد مختلف در وزارت خانه بوده است و برای جلوگیری از مصاحبه‌های تکراری و پراکنده گویی انجام شده است.

 

 

وی در خصوص پخش تیزر و تبلیغات فیلمها از طریق صدا و سیما گفت اینکه فیلمی در صدا و سیما تیزر داشته باشد یا نه مسائل مختلفی را دربر می‌گیرد که یکی از انها بحث مالی است و اینکه شاید عوامل فیلم درخواستی نداده باشند اما فیلمها در نصب پوسترهای تبلیغاتی درسطح شهر مانعی ندارند و باید با همکاری شهرداری این کار انجام گیرد چون ما وظیفه نداریم صدا و سیما ملزم به پخش تبلیغات و تیزر فیلم کنیم.

وی در خصوص اشتغال توسط دولت عنوان کرد: دولت در استخدام نیروی انسانی محدودیت دارد و با توجه به اینکه ریاست دولت مبنی بر واسپاری و جلوگیری فربه شدن دولت است باید تعادل در نظر گرفته شود و با واگذری بخش‌های مختلف به بخش خصوصی دولت متعادل شود ضمن اینکه اشتغال بیش از حد هم کساد اور است و باعث بروز مشکلات می‌شود. سهم استخدام نیروی انسانی توسط دولت 36000 نفر است که وزارت ارشاد نیز سهم دارد.

 

 

وی در خصوص فعالیت محمد معتمدی خواننده کشور بیان کرد: اینکه این تقاضا ارائه شده است یا خیر من اطلاعی ندارم اما باید دید که چه مشکلی وجود داشته که این مجوز پس از 6 ماه صادر نشده است. وزارت ارشاد در برابر صدور مجوز موسیقی بسیار سختگیرانه عمل می‌کند چون حوزه موسیقی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است که اگر با بی دقتی مجوزی صادر شود تبعات ان بسیار مشکل است.

 

 

*تفاهم‌نامه ارشاد با نیروی انتظامی برای کنسرت‌ها

 

 

او درباره‌ی وضعیت تفاهم‌نامه ارشاد با نیروی انتظامی برای همکاری در زمینه‌ی برگزاری کنسرت‌های موسیقی توضیح داد: هر چند هنوز تفاهم‌نامه نهایی و امضا نشده، اما همکاری وجود دارد. در حال حاضر نیروی انتظامی برای برگزاری برنامه‌های هنری همکاری دارد. ضمن اینکه در استان‌ها نیز شورای تأمین در کنار نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌ها با ما همکاری می‌کند. البته در تلاش هستیم با امضای تفاهم‌نامه به نوعی نقشه راه دست یابیم.

 

 

وی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره منع مصاحبه مدیران میانی وزارت ارشاد که پیش از این مطرح شده بود، تصریح کرد: به هر حال با تعیین سخنگو، تلاش شد مباحث تکراری یا بحث‌های متعارض به حداقل برسد. در همین راستا مقرر شد مباحث کلی از طریق سخنگو و موضوعات تخصصی‌تر از طریق مدیران مطرح شود. اما تاکنون هیچ یک از مدیران از مصاحبه منع نشده‌اند و کسی هم به خاطر مصاحبه توبیخ نشده است.

 

 

*ایوبی روحیه مقاومت مقابل وزیر را ندارد

 

 

وی درباره هم صدا نبودن سازمان سینمایی با وزارت ارشاد در برخی از زمینه‌ها توضیح داد: سازمان سینمایی تابع سیاست‌های کلی ارشاد است و تاکنون اختلافی بین رییس این سازمان و وزیر نبوده است؛ ضمن اینکه آقای ایوبی، رئیس سازمان سینمایی چنین روحیه‌ای ندارد که بخواهد در برابر وزیر مقاومت کند. اگر هم اختلافی باشد نظر وزیر نافذ خواهد بود.

 

 

نوش‌آبادی در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت ارشاد درباره‌ی پخش نشدن تیزر تلویزیونی فیلم‌ها منفعل عمل می‌کند، گفت: وظیفه‌ای نداریم تلویزیون را مجاب کنیم تیزر فیلم‌ها را پخش کند چون پخش تیزر نیازمند پرداخت هزینه است و شاید بعضی از فیلم‌ها توانایی پرداخت هزینه تیزر را نداشته باشند.

 

 

او در پاسخ به این سخن که چرا بعضی از مدیران سینمایی پیشینه‌ای در این زمینه ندارند و از دیگر رشته‌ها آمده‌اند، توضیح داد: تجربه افراد و توان مدیریتی‌شان، آن خلأ را پوشش می‌دهد.

 

 

*کتاب صادق هدایت توقیف نشده است

 

 

سخنگوی وزارت ارشاد درباره چاپ مجدد کتاب «فرهنگ عامه» نوشته صادق هدایت و احتمال توقیف آن گفت: تاکنون درخواستی برای چاپ مجدد این کتاب نیامده تا بتوانم در این زمینه قضاوتی کنم، اما تا جایی که مطلع هستم این کتاب توقیف نشده است.

 

 

نوش‌آبادی در بخش دیگری از این نشست درباره تأثیر برگزاری همایش مالکیت ادبی که دوره پنجم آن اردیبهشت‌ماه امسال برگزار خواهد شد، توضیح داد: این همایش راهکاری برای آگاهی‌بخشی و حساس کردن جامعه است. در حال حاضر بحث پیوستن ما به کنوانسیون‌های بین‌المللی مطرح است زیرا می‌خواهیم آثار فرهنگی ما خارج از کشور هم مورد توجه قرار بگیرد و برگزاری این همایش زمینه‌سازی خوبی در این رابطه خواهد کرد.

 

 

گفتنی است، سخنگوی وزارت ارشاد از پیگیری جدی جمهوری اسلامی در مورد عمل سخیف نسبت به دو نوجوان ایرانی در کشور عربستان خبر داد.

 

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...