saba mn 20993 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 فروردین، ۱۳۹۴ [h=1] دورخیز خودروسازان فرانسوی برای بازگشت به ایران [/h] » سرویس: اقتصادي - خودرو کد خبر: 94011503108 شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام نشریه فرانسوی اکسپرس نوشت: پس از اعلام پیش توافق هستهای میان ایران و گروه 1+5، خودروسازان فرانسوی آماده ورود به بازار ایران هستند و برداشته شدن تحریمهای اقتصادی به آنها بویژه پژو سیتروئن و رنو اجازه میدهد دوباره در این کشور به فعالیت بپردازند. به گزارش ایسنا، به نوشته پایگاه اینترنتی نشریه فرانسوی اکسپرس توافقی که پنج شنبه گذشته در لوزان سوییس میان ایران و قدرتهای غربی اعلام شد، خبر خوبی برای خودروسازان فرانسوی بود زیرا این شرکتها از تحریمها لطمه شدیدی دیده بودند بویژه پژو سیتروئن که مجبور شد ایران را در سال 2012 ترک کند. ایران دومین بازار بزرگ پژو از نظر حجم فروش پس از فرانسه بود. بر اساس این گزارش، این خودروسازان با وجود خوشحالی همچنان محتاط مانده اند. یک سخنگوی پژو سیتروئن به خبرگزاری فرانسه گفته است که ما از جهت مثبت در این مذاکرات که شرط اساسی برای ساخت آینده این شرکت در ایران با شریکش است، استقبال میکنیم. رنو هم با واکنش مشابه همتای فرانسوی خود اذعان کرد ایران بازار استراتژیکی برای این شرکت به شمار میرود. در ایران نرخ دارندگی خودرو کمتر از 100 خودرو به ازای هر 1000 نفر است در حالیکه طبق اعلام موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، 83 درصد خانوادههای فرانسوی در سال 2013 یک خودرو داشتند. به گفته تحلیلگران صنعت خودروی فرانسه، ایران بازار فوق العاده ای است که در آن 30 درصد درآمد خانوادهها صرف خودرو میشود و در حال حاضر میزان عرضه نسبت به تقاضا کافی نیست و خریداران چند ماه در انتظار میمانند. مزیت دیگر علاقه ایرانیها به برندهای فرانسوی است که موفق شده اند جایگاه خوبی در این کشور برای خود دست و پا کنند. انتهای پیام ایسنا 2 لینک به دیدگاه
ENG.SAHAND 31645 اشتراک گذاری ارسال شده در 24 فروردین، ۱۳۹۴ [h=2]قرارداد جدید ایران و پژو سرانجام نهایی شد/ اعلام جزئیات قرارداد[/h] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام شناسهٔ خبر: 2508742 یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۱ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام > برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از نهایی شدن قرارداد جدید همکاری پژوی فرانسه با ایران خبر داد و گفت: مفاد این قرارداد، قابل مقایسه با قراردادهای همکاری پیشین خودروسازان نیست.هاشم یکهزارع در گفتگو با مهر با اشاره به نهایی شدن قرارداد جدید همکاری ایران و پژو، گفت: این قرارداد نهایی شده و به لحاظ مفاد آن که قابل مقایسه با هیچ یک از قراردادهای امضا شده در صنعت خودروسازی کشور نیست، مشارکت جوینت ونچر (joint venture) صورت خواهد گرفت و این خودروساز موظف به صادرات ۳۰ درصد از تولیدات مشترک با ایران است.وی افزود: در قرارداد ذکر شده که اگر طرف خارجی به این تعهد خود برای صادرات عمل نکند، فروش داخلی آن هم متوقف خواهد شد، بنابراین با عملیاتی شدن این همکاری میان ایران و فرانسه، جمهوری اسلامی ایران به هاب منطقهای صادرات خودرو تبدیل خواهد شد.یکهزارع تصریح کرد: با شریک غیر آسیایی خود هم در حال مذاکره هستیم و در آینده نزدیک، نام آن را اعلام خواهیم کرد اما به هر حال منتظر مشخص شدن توافقات هستهای هستیم تا قراردادهای خود را عملیاتی کنیم.وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت تولید خودروی دنا نیز گفت: تاکنون ۶۰۰۰ دستگاه از خودروی دنا را تولید کردهایم و البته تا تحویل ۱۰ هزار دستگاه به مردم متعهد هستیم.این مقام مسئول در صنعت خودرو افزود: بازار صادراتی دنا بسیار مطلوب است و صادرات بیش از فروش داخلی برای ایران مقرون به صرفه است اما به هر حال مصرفکنندگان باید انتظارات خود در خصوص قیمت این خودرو را از شورای رقابت پیگیری کنند، چرا که خودروهای مشابه دنا بسیار گرانقیمتتر از نرخی بود که ایران خودرو تقاضا کرده است و بنابراین به نظر میرسد باید در قیمت تجدیدنظر شود تا تولید این خودرو رونق گیرد.یکه زارع ادامه داد: هماکنون تویوتا سه تا چهار مدل خودروی «یاریس» دارد که ممکن است هر یک از این مدلها ۷۰-۶۰ میلیون تومان با هم تفاوت قیمت داشته باشند اما پلتفرم آنها یکسان است و ۱۵ نوع خودرو بر روی این پلتفرم تولید میشود.سرنوشت قیمت خودرو در سال ۹۴یکهزارع با تاکید بر اینکه قیمت انواع خودرو تا پایان سال ثابت است، گفت: در سال ۹۴ با توجه به مجموعه شرایط مواد اولیه، حقوق و دستمزد و سایر هزینههای مترتب بر تولید ممکن است قیمت تغییر کند.وی گفت: در سال ۹۲ برنامهریزی تولید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو برای سال ۹۳ هدفگذاری شده بود و هماکنون تولیدمان از مرز ۵۶۷ هزار دستگاه عبور کرده و تا دهه آخر اسفندماه نیز به ۶۰۰ هزار دستگاه خواهیم رسید.یکه زارع ادامه داد: سال آینده نیز برنامه داریم ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنیم.وی در پاسخ به این سئوال که برخی مواد اولیه با کاهش قیمت روبرو بوده و بنابراین قیمت خودرو نیز باید تغییراتی داشته باشد؟ گفت: هزینههای سربار در گذشته تبدیل به زیان شرکت شده بود و هماکنون با توجه به بالا رفتن تولید، ما از زیاندهی خارج شدهایم ولی سایر هزینهها همچون حقوق و دستمزد و مواد اولیه در سال ۹۴ تغییر خواهد کرد که بر آن اساس، قیمت معین میشود. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده