رفتن به مطلب

کابلهای با عایق معدنی و روکش مسی (micc)


saghar...

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ساختمان این نوع از کابل از هادی مس با عایق سرامیکی از جنس اکسید منگنز که درون یک غلاف مسی قرار گرفته است تشیل شده است. این کابلها جهت استفاده از در محیطهایی با حرارت بسیار بالا جهت تضمین برقراری مدار در صورت آتش سوزی استفاده میشوند. این کابلها با تعداد حداکثر 19 رشته ساخته میشوند.

از آنجاییکه در ساخت این نوع از کابلها از هیچ نوع مواد ارگانیک بجز در دو انتها استفاده نمیشود، در برابر آتش بسیار مقاوم تر از کابلهایی هستند که در ساخت آنها از عایق های پلاستیک استفاده میشود. از کابلهای عایق معدنی در کاربردهای ضدحریق خاص مانند مدارات اعلام حریق، اطفا حریق و تخلیه دود کاربرد دارند. در کاربردهای صنعتی که در آن انتقال مایعات قابل اشتعال وجود دارد که بروز کوچکترین شعله باعث از بین رفتن کابلهای قدرت و یا کنترل خواهد شد کاربرد داردند. به دلیل توانایی بسیار بالای این کابل در مقابله با حرارتهای بسیار بالا و محیطهای یونیزه کننده، این کابل کاربردهایی در صنایع معدنی و نیروگاههای هسته ای نیز دارد. لوله فلزی که غلاف کابل را تشکیل داده است، عایق بسیار مناسبی در برابر امواج الکترومغناطیس است.

کابلهای MICC با یک روکش پلاستیکی رنگی جهت مشخص نمودن کابل پوشیده شده اند. این روکش پلاستیکی نیز یک لایه مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی غلاف مسی ایجاد مینماید.

 

300px-Frontpage3.jpg

 

 

4d146ed3-a493-4503-88bb-a1b100ee96cb_800x612.jpg

 

 

Mi_alloy_cable.png

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...