رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

hab3cfnj7b6y857zney.jpg

 

 

کودکستان ارگانیک با بیش از 3800 متر مربع، توسط گروه معماری VO Trong Nghia طراحی شده است،این پروژه ای حیرت انگیز در تلاش برای دادن قدرت مشارکت به مردم است. در کشوری مانند ویتنام که از لحاظ تاریخی به کشاورزی شناخته می شده است، اقتصاد نوین در حال بلعیدن زمین هاست، و نیاز است ارنباط بین مردم و محیط زیست طبیعی که به سرعت در حال تغییر است ،برقرار شود. پروژه واقع در "بین هوآ"، دونگ نائینی ویتنام است، این مهد کودک معاصر می کوشد تا دو فعالیت دارای اهمیت بیشتر را عرضه کند: یادگیری و پرورش گیاهان با مصرف غذایی.

 

معماران به این توجه داشته اند که، مهد کودک ارگانیک در کنار یک کارخانه بزرگ واقع شده است که کارکنان آن 500 کودک خود را در اینجا ثبت نام می کنند. به منظور حفظ و ایجاد یک رابطه عمیق تر با محیط زیست طبیعی،معماران کودکستان ارگانیک سقف مجموعه را به مانند یک سقف مستمر سبز در نظر گرفتند تا مواد غذایی و گیاهی را به کودکان ارائه دهد و توامان برای کودکان به عنوان یک زمین بازی گسترده رو به آسمان عمل کند.

 

معماران در ادامه در مورد سازه و فضاها توضیحاتی را ارئه می دهند: بام سبز به شکل سه حلقه کشیده شده با تنها یک نقطه ی اشتراک است، که سه حیاط داخلی با زمین های بازی را به صورت امن ایجاد کرده است. به تازگی، باغ سبزیجات تجربی در بالای آن (حلقه ها) نیز ایجاد شده است. پنج نوع سبزیجات مختلف در 200مترمربع باغ برای آموزش کشاورزی کاشته شده است. همه ی فضاهای دیگر زیر این سقف سبز جانمایی شده اند.

 

بام سبز و نمای سبز آن در عین حال عایق های طراحی شده در انها برای به حداکثر رساندن نور و تهویه ی هوای تازه نیز طراحی شده است. آب گرمکن های خورشیدی و آب قابل بازیافت کارخانه برای آبیاری باغ و استفاده در توالت مورد مصرف قرار می گیرد.

 

ترجمه شده در کارگاه ترجمه نواندیشان

 

34b3wze40tqwruh3ocr.jpg

 

f2vi04srq1jwejbv406.jpg

 

5o0108b2fjtnxfe5ul68.jpg

 

9dnkumxykrfzj9uc4h.jpg

 

s9vanlsvjlshu8xv7ryy.jpg

 

zv0gpfrud6rjybf7glyi.jpg

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...