رفتن به مطلب

گشتی در نمایشگاه خودروی ژنو


ارسال های توصیه شده

علاقمندان خودرو و فن آوری های جدید در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
این فرصت را پیدا کردند تا در
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بین المللی ژنو با حدود صد و سی مدل جدید خودرو آشنا شوند. از این نمایشگاه سالیانه که از پنجم تا پانزدهم مارس در سوییس برپاست، تاکنون بیش از هفتصد هزار نفر بازدید کرده اند.

«رین اسپید»، شرکت سوییسی فعال در ارتقاء خودرو با استفاده از تازه ترین فن آوریهای رایانه ای، خودرویی کاملا مستقل را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

خودروی مفهومی «بودی»، مجهز به حسگرها و رادارهای پیشرفته، قابلیت هدایت بدون راننده را بوجود آورده است. سیستمی هوشمند که می تواند ارتفاع خودرو را بسته به شرایط تنظیم کند و در مواقع خطر، مستقلا واکنش نشان دهد و از جان سرنشینان حفاظت کند.

فرانک ریندرنشت، مدیرعامل «راین اسپید» بیشتر توضیح می دهد: «این یک فن آوری جدید است که داریم با آن خو می گیریم. مثل اینترنت بیست سال پیش که استفاده از آن توام با نوعی ترس بود ولی امروز همه چیز به اینترنت مربوط می شود. بنابراین، مسئله نسلها و سازگار شدن و عادت کردن آنها به این فن آوری مطرح است.»

فضای بیرونی خودرو مجهز به دوربین هایی است که تمام موارد را ثبت و کنترل می کنند و چشمی هم به وضعیت ترافیکی جاده و شرایط جوی دارند و می توانند در انتخاب مسیر مناسب موثر باشند.

«ای دی» (ED)، خودروساز ایتالیایی هم با مفهوم خودروهای مستقل الکتریکی اسپرت در این نمایشگاه شرکت کرده است. این خودرو موسوم به «تُرک»، شیشه جلو ندارد و راننده از روی مانیتور، جاده را می بیند. هر چهار چرخ این خودروی الکتریکی به موتوری مستقل مجهز است، مسئله ای که نگرانی های ناشی از قدرت چنین اتومبیلهایی را برطرف می کند.

فولکس واگن هم مدل کوپه جدید خود را رونمایی کرد. یک خودروی هیبرید اسپرت با دو موتورالکتریکی و سیستم جفت دیفرانسیل (four-wheel drive) و در یک نگاه خودرویی مستحکم و جادار.

توبیاس سالمان، یکی از اعضای تیم طراحی این خودروساز آلمانی درباره محصول جدید بیشتر توضیح می دهد: «خودرویی که پشت سر من مشاهده می کنید یک هیبرید چهار در کوپه است. چیزی که ما درنظر داشتیم بسازیم، همانطور که می بینید، شکلی از خودرو بود که رانندگی با آن ساده باشد. قسمت انتهایی آن کشیده باشد و از نظر ظاهریی پویایی داشته باشد. اگر خودرو را نگاه کنید متوجه می شوید که روی محور چرخها، بدنه محکمی قرار گرفته است.»

و دست آخر آخرین سرمایه گذاری جیمز گلیکن هوس در حوزه خودروهای کورسی ویژه «ریس» را ببینیم.

رونمایی از ماشین مسابقه ای مدل SCG 003 که قرار است در مسابقات 24 ساعته آلمان در ماه مه آزمایش شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...