رفتن به مطلب

انتخاب دامنه مناسب و تنظیم دامنه بر روی هاست


ارسال های توصیه شده

سلام به همه نواندیشانی های عزیز

 

تو بخش اول از آموزش کاربردی راه اندازی و مدیریت سایت به صورت گام به گام در رابطه با انتخاب هاستینگ مناسب و معرفی انواع هاست و ویژگی هاشون صحبت شد. تو این بخش هم به آموزش انتخاب دامنه مناسب و تنظیم دامنه روی هاست پرداخته میشه.

 

"این مطالب توسط کاربر Mohammad Aref تهیه شده است. جهت حفظ و احترام به حقوق نویسنده ، کپی برداری از

انجمن نواندیشان تنها با ذکر منبع مجاز است ".

 

همونطور که از عنوان این قسمت هم مشخصه، آموزش این بخش مختلف هستش:

 

1- انتخاب دامنه مناسب

2- تنظیم دامنه بر روی هاست

 

تو بخش انتخاب دامنه مناسب در مورد ویژگی هایی که یه اسم دامنه خوب داره و نحوه ثبت اون صحبت میشه. همینطور در مورد انواع دامنه های .ir و .com و .org و ... هم صحبت میشه که شاید واسه خیلیا سوال باشه من دامنه ir ثبت کنم بهتره یا com یا .... ؟ چه فرقی دارن؟ :ws38: و سوالای مشابه دیگه که تو این قسمت از آموزش به این سوالها پاسخ داده میشه. :w16:

 

تو بخش دوم که تنظیم دامنه روی هاست هستش نشون آموزش میدیم که حالا که من هاست رو انتخاب کردم و دامنه هم انتخاب کردم، چطوری این دوتا رو بهم دیگه وصل کنم و چطوری دامنم رو توی هاستم ست کنم.

البته معمولاً وقتی هاست و دامنه رو از یه جا میخرین اینکارو واستون انجام میدن. اما بعداً که بخواین مثلاً هاستینگ خودتونو عوض کنید و خودتون بخواین تغییرات رو اعمال کنید، لازمه که این موارد رو بدونید. :a030:

واست ست کردن دامنه من نحوه ست کردن دامنه ir و com رو روی لینوکس توضیح میدم. ویندوز هم خیلی تفاوتی نداره :a030:

 

پس طبق صحبتایی که شد این تاپیک شامل موارد زیر میشه:

 

1- دامنه مناسب چه ویژگی هایی داره؟

2- چه تفاوتی بین انواع دامنه های ir و com و org و .... هستش؟

3- نحوه ثبت دامنه

4- آشنایی با کنترل پنل دامنه ir. و سایر دامنه ها و اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه

5- نحوه تنظیمات دامنه داخل هاست

 

امیدوارم این قسمت از آموزش هم بتونیم به کمک همدیگه به خوبی پیش ببریم و جاهایی که نیاز هست با صحبتای شما دوستان تکمیل بشه :w16:

لینک به دیدگاه

خب طبق صحبتایی که شد اولین آموزش این قسمت اینه که یه دامنه خوب چه ویژگی هایی داره؟ :ws38:

یکی از مهمترین معیارایی که تو انتخاب نام دامنه باید لحاظ کنیم، سئوی سایت هستش که بعداً مفصل در مورد این سئو توضیح میدم. فقط الان به صورت خلاصه بگم که یعنی بهینه تر و مناسب تر بودنش از نظر موتورهای جستجو مثل گوگل

 

انتخاب نام دامنه در عین سادگی، سختم هست :ws3:

 

کوتاه باشه: سعی کنید تعداد حرفای دامنه تا حدامکان کم باشه. البته خیلی سخته انتخاب نام دامنه ای که کوتاه باشه و ویژگی های بعدی که میگم رو هم داشته باشه. واسه همین گفتم تا حد امکان.

 

همخونی با اسم و محتوای سایت: خوب میشه که اسم سایت و نام دامنه یکی باشن. چون وقتی میخوای معرفیش هم کنی خیلی راحت تره. گوگل هم بیشتر خوشش میاد البته وقتی اسم و دامنه جفتشون یه زبون باشن. یا دامنه اختصاراً همون اسم سایت باشه. البته نه اختصاری که گنگ باشه :ws3: با محتوای سایتم همخونی داشته باشه دیگه. مثلاً تو دامنه book باشه، بعد تو محتوا می بینیم تفریح و موزیک و فیلم ایناس :w58: یه جوری باشه که از رو نام دامنه هم بشه محتوا رو حدس زد.

 

فقط از حروف استفاده کنید: بهتره که فقط از حرفا واسه ثبت دامنه استفاده کنید. عدد و کارکترهایی مثل - نذارین داخل دامنه. البته تا حد امکان.

 

ساده و روان با تلفظ راحت: کلمه ساده و آشنایی باشه. اینطوری باعث میشه تو ذهن هم موندگارتر بشه. موندگاری تو ذهن خیلی مهمه که بعداً هم طرف اگه کسی دید واسش آشنا بیاد. با یه نگاه بتونه بخونه و یه کلمه آشنایی باشه واسش و قاطی نکنه بعداً که چی بود :ws38: راحتم تلفظ بشه و طرف قیافش به 6 حالت مختلف کج نشه واسه تلفظش :ws3: یا تلفظ حرفای نزدیک به هم نباشه. مثلاً حرفای م و ن وسط کلمه شبیه هم میشه. مخصوصاً وقتی n قبل b باشه مثلاً سایت donbaleh یا dombale ؟ تلفظ راحت باشه که طرف مقابل دچار اشتباه نشه وقتی بهش میگین.

تک بودن و بدون غلط املایی: سعی کنید از دامنه ای که انتخاب میکنید شبیه به دامنه های سایت های قوی نباشه. یا مدل نوشتنش جوری باشه که تک باشه و ساده ترین حالتش باشه. مثلاً noandishaan اولین لحظه اغلب اینطور مینویسن noandishan یعنی یه a میذارن. یا مثلاً ghatre و ghatreh یا hoghoogh و hoghogh یا hoghugh می بینید امثال اینا همه دو حالت نوشته میشن که خوب نیست. یا بعضی وقتا هم می بینید دامنه ای که میخواین پر هستش و نمیشه، میاین املاشو عوض میکنید که کلاً غلط میشه. مثلاً همون ghatreh بشه qatreh یا noandishaan بشه nooandishaan که اشتباه هستن. یا حتی بعضی وقتا کلمه سختی باشه که املاش و نوشتنش واسه طرف مقابل سخت باشه و املای صحیح اون رو بلد نباشه وقتی بهش میگین.

 

استفاده از پسوند مناسب: که این مورد رو تو قسمت بعدی آموزش که تفاوت انواع پسوندها رو گفتم بهتر میشه متوجه شد.

 

ثبت کننده معتبر: دامنه رو یه جایی ثبت کنید که معتبر باشه. یادتونه تو قسمت انتخاب هاست گفتم جایی رو انتخاب کنید که معتبر باشه. این قضیه واسه دامنه هم صدق میکنه و به نظرم مهمتر از هاست هم هستش. چون هویت اصلی شما تو اینترنت همون دامنه هستش. جوری نباشه طرف غیبش بزنه و نتونین دیگه دامنه رو تمدید کنید و بپره.

 

اگه موردی بازم هست خوشحال میشم دوستان بیان و تکمیلش کنن :w16:

لینک به دیدگاه

تو ادامه آموزش انتخاب دامنه مناسب و تنظیم دامنه بر روی هاست قرار بود تفاوت های بین دامنه های ir و com و .... گفته بشه. واسه خیلی از دوستان سوال هست که خب حالا چه فرقی داره من ir ثبت کنم یا com یا اصلاً org و net و اینا چطوره؟ تو این پست سعی میکنم تا حد امکان این پسوندهای مختلف دامنه رو توضیح بدم که تفاوتشون رو متوجه بشین و بتونین بهترین پسوند رو انتخاب کنید :w16:

 

معروفترین دامنه ها com و org و net هستن که البته به تازگی biz و info هم بیشتر شدن. تو ایران هم که دامنه ir و یا co.ir جز دامنه های معروف هستن. بین اینا هم که com عمومی ترین دامنه ای هستش که استفاده میشه. اما در واقع این پسوندها هرکدوم بیانگر فعالیت و محتوای سایت می تونن باشن. یه سری دامنه های دیگه هم هستن که شاید زیاد دیده باشیم مثل in و ws و tv و co و tk اینا. ولی این پسوندها واسه کشور خاصی هستن که با دامنه های عمومی اشتباه گرفته شدن. در اصل تمام پسوندهای دوحرفی مربوط به کشور خاصی میشن. :a030:

 

com که مخفف commercial هستش برای سایت های تجاری استفاده میشه. ولی خب الان دیگه چندان به این مسئله توجه نمیشه و اغلب سایتها با این پسوند ثبت میشن.

 

org مخفف organization که برای سازمانها و موسساتی استفاده میشه که فعالیت غیرتجاری دارن. حالا com رو میشه گفت خیلی عمومی شده و اغلب سایتها با این پسوند ثبت میشن. ولی اینکه سایتی که سازمان و موسسه نیست بیاد org ثبت کنه اشتباهه واقعاً. توجه داشته باشین که این پسوندها و تعاریفش برای گوگل هم تا حدی شناخته شده هستش و پیشفرض از روی این پسوند محتوای سایتو در نظر میگیرن و مغایرت داشتن محتوا با پسوند چندان جالب نیست.

 

net مخفف کلمه network به معنی شبکه هستش که خب واسه سایتهایی با این نوع خدمات مناسبه. سایتایی که تو زمینه شبکه و اینترنت فعالیت دارن.

 

info که گفتم از سه تای قبلی جدیدتره مخفف information هستش که باز هم مثل قبلیا بیانگر همون معنی هست که داره یعنی سایت هایی که تو زمینه اطلاع رسانی فعالیت دارن. حالا این اطلاع رسانیا تو هر زمینه ای می تونه باشه. تجاری، علمی، فرهنگی، اقتصادی یا .... مثلاً سایتهایی که برگزاری همایش ها رو اطلاع رسانی میکنن شاید بهترین پسوند info باشه. درسته تو عموم ما به com عادت داریم ولی info واسه اینکار مناسبتر هستش.

 

biz هم یکی دیگه از پسوندهای نسبتاً جدیده که مخفف business هستش که اینم اسمش مشخصه دیگه :ws3: واسه تجارت و بیزینس کردنه و یه جورایی به com نزدیکه و توش فعالیت تجاری هستش.

 

پسوندهای دیگه ای هم هست که چون عمومیت کمتری داره نمیگم دیگه. :a030:

 

اما ir هم که گفتم تو ایرانه. هر کشوری همچین پسوند ویژه ای رو داره. مثلاً واسه آمریکا us هستش یا de که واسه آلمانه و .... هرنوع وبسایتی رو شامل میشه که تو ایران فعالیت داره. ولی خب سایتی که با پسوند ir ثبت شده باشه دسترسیش از کشورای خارجی سخت تره تو موتورهای جستجو. با توجه به آی پی که به گوگل وصل میشین، گوگل کشور شما رو تشخیص میده و خب پسوندهایی که مربوط به کشور خاصی هست رو بیشتر تو سرچایی میاره که با آی پی اون کشور انجام شده. پس از این نظر بازدید از کشورهای خارجی از طریق گوگل کمتر میشه. ولی خب یه مزیتی که داره قیمت خیلی پایینش نسبت به دامنه های دیگه ای هست که گفتم. کسایی که مخاطباشون میخوان همون داخل ایران باشه و زیاد با مخاطبای خارج کشور کاری ندارن، بهترین پسوند همین ir هستش. ولی خب یه سری مشکلات و خطرات تحریم یا ناخوشایند بودنش توسط گوگل هم هست دیگه :ws3: همونطور که الانم خیلی از خدمات گوگل واسه ایرانیا بسته هستش. چون اینجا ایران هست :banel_smiley_4: ولی در حال حاضر تو سرچ از داخل ایران دامنه ir وضعیت بهتری از دامنه های دیگه و حتی com داره.

 

یه سری دامنه ها هم هست اگه دیده باشین حالت co.ir یا ac.ir یا gov.ir هستش که این مدل پسوندها مجوز میخواد. چون دامنه های رسمی میشن. مثلاً ac.ir ویژه دانشگاه ها یا موسسات آموزشی هستش که مجوز رسمی دارن و فقط اونا می تونن ثبتش کنن. gov.ir هم که برای سایتای دولتیه. سازمانا و نهادای دولتی میتونن این پسوند رو ثبت کنن. co.ir هم ویژه شرکت ها هستش. باید مجوز شرکت ثبت شده رو داشته باشیم تا بتونیم این دامنه رو ثبت کنیم. :w16:

 

دامنه ای که اصول پست قبل و این پست توش رعایت شده باشه و ثبت شده باشه، موقع فروش هم راحت تر خریده میشن و قیمت بالاتری دارن. خیلیا بودن که الکی دامنه های خاص رو ثبت کردن و با قیمتهای بالا گذاشتن واسه فروش که گاهاً خریده هم شدن و میشن. :ws3:

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

متأسفانه بچه ها هیچ کدوم همکاری نمیکنن مثل اینکه تو روند آموزش :icon_pf (34): منم این مدت فرصتم خیلی کم بود نمیرسیدم. با تأخیر نسبتاً زیاد دوباره شروع میکنیم ادامه آموزش رو :a030:

 

تو سومین بخش از آموزش انتخاب دامنه مناسب و تنظیم دامنه بر روی هاست درباره نحوه ثبت دامنه صحبت میشه که خیلی ساده هستش و کار خاصی نداره.

 

در واقع تو این مرحله نکاتی که تو دو مرحله قبلی گفته شده رو باید بکار بگیریم و دامنه رو ثبت کنیم.

 

کار خاصی نداره. تنظیمات اصلیش رو تو مراحل بعدی میگم. وقتی اون سایت ثبت کننده دامنه رو انتخاب کردین (یاد آوری کنم که قرار بود یه جای معتبر رو انتخاب کنید) وارد بخش ثبت دامنه میشین. تو اون قسمت میتونید نوع دامنه رو انتخاب کنید و اسمایی که میخواین رو تست کنید ببینید آزاد هست یا نه. اگه آزاد بود می تونید ثبت کنید.

 

قرار بود تو این آموزش یه دامنه رو به صورت واقعی ثبت کنیم انتخاب کنیم و ثبت کنیم و آموزشش رو با عکس بذارم و مراحل بعدی رو روی همون دامین پیاده کنیم و بتونیم با دادن دسترسی به دوستان فعال، فضایی رو برای تمرین کردن در اختیارشون بذاریم. ولی خب با توجه به اینکه استقبال ها جالب نبود، اینکار انجام نشد و حالت عادی ادامه آموزش رو پیش میریم.

 

هروقت دیده بشه که استقبالها خیلی خوب هستش، اینکار انجام میشه و فضای تمرینی در اختیار دوستان قرار داده میشه.

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

بعد از یه مدت نسبتاً طولانی، آموزش رو از سر میگیریم. تو قسمت بعدی از آموزش انتخاب دامنه مناسب و تنظیم دامنه بر روی هاست با کنترل پنل دامنه ir. و اعمال مشخصات هاست بر روی دامنه آشنا میشیم. :a030:

 

خب وقتی دامنه رو ثبت می کنید، مشخصات ورود به کنترل پنل دامنه رو بهتون میگن. اگه دامنه ir باشه، واسه ورود به کنترل پنل به سایت nic.ir میرید و مشخصات ورودتون رو میزنید و وارد میشید.

 

اما این نکته رو بگم که واسه دامنه ir اکثر اوقات میگن، خودتون داخل سایت nic ثبت نام کنید و از بخش ثبت دامنه، دامنه خودتون رو ثبت کنید. واسه اینکار شناسه مالی خودشون رو بهتون میگن که تو فرم ثبت نام که تو عکس زیر اومده باید وارد کنید. صاحب امتیاز، رابط اداری و رابط فنی خودتون میشید.

 

luy7wgs1lckceajgh9d0.jpg

 

بعضی وقتا هم میگن، داخل سایت nic ثبت نام کنید و مشخصات ورود رو بهمون بدین تا دامنه رو واستون ثبت کنیم. :w16:

 

خب تا اینجا مرحله ثبت دامنه توسط رابط مالی کامل انجام شد و در ادامه اتصال دامنه به هاست توضیح داده میشه. :a030:

 

حالا وقتی وارد سایت nic بشید، تو بخش دامنه های من، دامنه های ir که ثبت کردین رو واستون میاره. تیک کنار دامنه رو بزنید و دکمه ویرایش ردیف های کارگزاری نام و میزبانی دامنه رو بزنید.

 

r35nvhh4trvaykcgvliy.jpg

 

تو صفحه ای که میاد، باید مشخصات NS Record رو وارد کنید.

 

u266f39xqultllqerb.jpg

 

نام کارگزار رو که از از همونجایی که هاست رو گرفتین، همراه با مشخصات هاست، بهتون داده میشه. مثلاً ns1.noandishaan.ir و ns2.noandishaan.ir

آی پی کارگزار هم همون آی پی هاست میشه که باز هم تو مشخصات هاست که تحویل گرفتین، بهتون داده میشه و یه آی پی ثابت هم هستش.

 

در نهایت دکمه اعمال رو بزنید و تموم میشه. :a030:

 

 

برای دامنه های بین المللی دیگه مثل com. هر سرویس دهنده ای که دامنه رو توش ثبت می کنید، کنترل پنل مجزایی رو میده. ولی خب ماهیت همشون یکسانه و چیزی که مهمه تنظیم ns های هاست هستش.

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

در آخرین قسمت از آموزش انتخاب دامنه مناسب و تنظیم دامنه بر روی هاست قرار شد که نحوه تنظیمات دامنه داخل هاست توضیح داده بشه.

 

قبل از وارد شدن به بحث بگم که اگه سرور اختصاصی و یا مجازی داشته باشین، می تونین DNS های اختصاصی تعریف کنید و تو کنترل پنل دامنه اونا رو وارد کنید. ولی تو هاست های اشتراکی DNS هایی که مدیریت هاستینگ بهتون میده رو وارد می کنید. اغلب هم وقتی که هاست رو میگیرین، خودشون اون دامنه اصلی رو هم روی هاست ست می کنن و اون دامنه به عنوان دامنه اصلی شناخته میشه. ولی خب ما برای هاست های اشتراکی رو توضیح میدیم که معمولاً شروع کار وبسایت ها هستش.

 

داخل هاست، اقدامات مختلفی برای دامنه ها وجود داره. اد کردن دامنه، پارک کردن دامنه، ریدایرکت کردن دامنه و ایجاد دامنه که این موارد رو داخل کنترل پنل دایرکت ادمین توضیح میدم (درباره کنترل پنل های مختلف هاست به آموزش انتخاب هاستینگ مناسب مراجعه شود)

 

Addon Domain :

برای اضافه کردن دامین اضافه در کنترل پنل دایرکت ادمین، بر روی domain setup کلیک کنید.

 

97althhs9e3dvs86css.jpg

 

تو صفحه ای که میاد با زدن دکمه Add Another Domain می تونید دامنه جدیدی رو اد کنید. اگر Change A Domain Name رو بزنید می تونید نام دامنه اصلی رو تغییر بدین. Add Another Domain رو که بزنید وارد صفحه ای میشید که میتونید آدرس دامنه جدید، فضا و پهنای باندی که میخواین واسش در نظر بگیرین رو تعیین کنید.

 

w73erx04juhj9116d5t.jpg

 

ولی خب کاربردش چیه؟ :ws38:

 

addon domain رو وقتی استفاده میکنن که انگار میخوان یه سایت جدید با دامنه جدید روی هاست بالا بیارن. یه فضایی داخل public html هاست ایجاد مخصوص این دامنه ایجاد میشه و میتونید یه سایت جدید رو روی این دامنه بالا بیارید. فقط حواستون باشه که DNS های هاست روی این دامنه جدید هم مثل دامنه اصلی باید تعریف شده باشه. این دامنه جدید میتونه به صورت یه پوشه یا یه ساب دامین از دامنه اصلی باشه. در واقع برای دسترسی به addon domain سه راه وجود دارد:

  • به صورت مستقیم:
    برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • به صورت یک دایرکتوری روی دامنه‌ی اصلی: http://www.noandishaan.com/noandishaan1
  • به صورت یک زیردامنه از دامنه‌ی اصلی: noandishaan1.noandishaan.com

 

Park Domain :

Park Domain رو به اسم Alias Domain هم میگن. برای پارک کردن یه دامین روی دامنه اصلی داخل دایرکت ادمین باید بر روی Domain Pointers کلیک کنید و نام دامنه ای که میخواین روی دامنه اصلی پارک بشه رو وارد می کنید و البته بذارید تیک Create as an Alias بمونه. به همین سادگی و خوشمزگی که دیگه عکس هم نیاز نیست.:ws3:

و اما مسئله مهم یعنی کاربردش؟ :ws38:

پارک دامین رو وقتی استفاده میکنن که میخوان مثلا سایت با دوتا دامنه مجزا بالا بیاد. یعنی هر دامنه ای که تو Park Domain ثبت میشه، اگه داخل مرورگر بزنیم، دقیقاً همون محتوایی رو بالا میاره که سایت اصلی هستش. خیلی سایتا هستن که از دوتا دامنه استفاده میکنن. ولی خب اینا رو روی یه هاست میذارن که مشکلش برای گوگل هم کمتر باشه. مثلا یه noandishaan.com هست. noandishaan.ir هم میگیریم و پارک می کنیم. الان البته noandishaan.ir رو ریدایرکت هم کردیم روی noandishaan.com اما اگه ریدایرکت نمیکردیم، اگه تو مرورگر میزدیم، دقیقا همون محتوایی که noandishaan.com داره رو بهمون نشون میداد، ولی با یه دامنه دیگه :w16:

یه چیزی درباره ریدایرکت گفتم، ببینیم ریدایرکت کردن دامنه چیه :ws38:

 

Domain Redirection :

به Domain Redirection بعضی وقتا Domain Forwarding هم میگن. یعنی ریداریکت کردن یا فوروارد کردن دامنه. اسمش مشخصه دیگه. وقتی میخواین دامنه رو که میزنید، به آدرس دیگه ای وارد بشید، باید ریدایرکت کنید. همین مثالی که گفتم دامنه noandishaan.ir که داره ریدایرکت میشه به noandishaan.com با همین حالت هستش. و اما چطوری؟

همون Domain Pointer که بود داخلش دامین جدیدی پارک میکردیم، همونجا، دامنه رو وارد میکنیم، فقط اینبار تیک گزینه Create as an Alias رو برمیداریم. :a030:

اگر داخل کنترل پنل وارد قسمت Site Redirects هم بشین، می تونید صفحات داخلی رو به هم دیگه ریدایرکت کنید. انواع مختلفی هم داره. من انواعشو به دلیل خستگی از سایت ایران سرور نقل میکنم :ws3:

 

301 - Permanent: به صورت دائمی فوروارد دامنه را انجام می‌دهد و به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که نام دامنه به صورت دائم به مقصد جدید اشاره می‌کند. این گزینه، موتورهای جستجو نظیر google را، جهت Index گذاری صحیح آدرس وبسایت مقصد، کمک می نماید.

 

302 - Temporary: به صورت موقت فوروارد دامنه را انجام می‌دهد، به این معنا که به موتورهای جستجو اعلام می‌دارد، ممکن است آدرس دامنه فوروارد شده به زودی تغییر کند. موتورهای جستجو به چک کردن نام دامنه می‌پردازندو ممکن است در موتورهای جستجو نظیر google، صفحه نهائی به درستی Index نشود. در صورتی که در آینده نزدیک قصد تغییراتی دارد از این گزینه استفاده نمایید.

 

303 - Replaced: در مقایسه با انواع ارجاع 301 و 302 ، نوع 303 یک مرجع جانشین برای URL اصلی درخواست شده نمی‌باشد. هدف اصلی این نوع، ارجاع یک URL به آدرسی است که یک جانشین برای سایت اصلی درخواست شده نمی‌باشد و فقط یک Webpage جدا می‌باشد. استفاده از این نوع پیشنهاد نمی‌شود.

 

فقط یه حالت موند که بگم اونم ساب دامین هست.

Sub Domain :

ساب دامین تقریبا میشه گفت واضحه، انگار میخواین یه دامنه فرعی (یه سایت جدید) زیرمجموعه سایت اصلی ایجاد کنید. مثل job.noandishaan.com

تو این حالت دیگه نیاز نیست دامنه جدید خریداری بشه. ولی این قابلیت هست که یه سایت جدید با محتوای جدید داخل این ساب دامنه بارگزاری و نصب بشه. نحوه ایجادش هم ساده هستش. داخل دایرکت ادمین روی Subdomain Management کلیک کنید، تو صفحه ای که میاد، اسم ساب دامنه مثلا job رو بنویسید. وقتی ساب دامین رو ایجاد کنید، داخل public html یه پوشه به اسم همون job ایجاد میشه که فایلای مربوط به سایت جدید ساب دامین رو میتونید داخل اون بارگزاری کنید.

 

اما یه سوال خیلی مهم :ws38:

این ساب دامین الان با پوشه چه فرقی داره؟ یعنی الان مثلا چرا بخش کاریابی شده job.noandishaan.com ولی مثلا بخش فروم یا فروشگاه شده noandishaan.com/forums و noandishaan.com/shop :ws52:

 

پوشه کاملا وابسته به دامین اصلی هست و از امتیازهای سئو و ارزش اون دامنه اصلی بهره میبره. ولی ساب دامین تا حدی مستقل تر هستش. واسه همین معمولا میگن پوشه ها از نظر سئو بهتره. ولی خب وقتی که موضوع و محتوای اون سایت جدیدی مدنظرمون هست، کاملاً متفاوت از دامین اصلیه، بهتره که از ساب دامین استفاده کنیم. واسه همینم هست که تو نواندیشان job به صورت ساب دامینه. ولی shop و forums چون مطالبش مرتبط تر هستش، تو پوشه گذاشته شده. بعضی وقتام همینجوری واسه ظاهر و سادگی بهتری که ساب دامین داره، سایت رو روی ساب دامین بالا میارن به جای پوشه :ws3:

 

فکر کنم بحث دامنه ها رو هم کامل گفتم. باز اگه سوالی بود در خدمتم :a030:

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

سلام ممنون از اطلاع رسانی خوبتون بنده حتما در آینده یک سری مطالب درباره هاست و دامنه و شرایط ایجاد آن و هاستینگ های مورد اعتماد قرار میدم تا دوستان استفاده کنن اما فعلا میتونن برای اینکه راحت تر بتونن در سریع ترین زمان یه هاست برای خودشون بخرن و فعال کنن یه فایل ویدئو از آپارات میفرستم براتون امیدوارم که به دردتون بخوره

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
در در 29 اسفند 1393 در 20:50، Mohammad Aref گفته است :

خب طبق صحبتایی که شد اولین آموزش این قسمت اینه که یه دامنه خوب چه ویژگی هایی داره؟ :ws38:

یکی از مهمترین معیارایی که تو انتخاب نام دامنه باید لحاظ کنیم، سئوی سایت هستش که بعداً مفصل در مورد این سئو توضیح میدم. فقط الان به صورت خلاصه بگم که یعنی بهینه تر و مناسب تر بودنش از نظر موتورهای جستجو مثل گوگل

 

انتخاب نام دامنه در عین سادگی، سختم هست :ws3:

 

کوتاه باشه: سعی کنید تعداد حرفای دامنه تا حدامکان کم باشه. البته خیلی سخته انتخاب نام دامنه ای که کوتاه باشه و ویژگی های بعدی که میگم رو هم داشته باشه. واسه همین گفتم تا حد امکان.

 

همخونی با اسم و محتوای سایت: خوب میشه که اسم سایت و نام دامنه یکی باشن. چون وقتی میخوای معرفیش هم کنی خیلی راحت تره. گوگل هم بیشتر خوشش میاد البته وقتی اسم و دامنه جفتشون یه زبون باشن. یا دامنه اختصاراً همون اسم سایت باشه. البته نه اختصاری که گنگ باشه :ws3: با محتوای سایتم همخونی داشته باشه دیگه. مثلاً تو دامنه book باشه، بعد تو محتوا می بینیم تفریح و موزیک و فیلم ایناس :w58: یه جوری باشه که از رو نام دامنه هم بشه محتوا رو حدس زد.

 

فقط از حروف استفاده کنید: بهتره که فقط از حرفا واسه ثبت دامنه استفاده کنید. عدد و کارکترهایی مثل - نذارین داخل دامنه. البته تا حد امکان.

 

ساده و روان با تلفظ راحت: کلمه ساده و آشنایی باشه. اینطوری باعث میشه تو ذهن هم موندگارتر بشه. موندگاری تو ذهن خیلی مهمه که بعداً هم طرف اگه کسی دید واسش آشنا بیاد. با یه نگاه بتونه بخونه و یه کلمه آشنایی باشه واسش و قاطی نکنه بعداً که چی بود :ws38: راحتم تلفظ بشه و طرف قیافش به 6 حالت مختلف کج نشه واسه تلفظش :ws3: یا تلفظ حرفای نزدیک به هم نباشه. مثلاً حرفای م و ن وسط کلمه شبیه هم میشه. مخصوصاً وقتی n قبل b باشه مثلاً سایت donbaleh یا dombale ؟ تلفظ راحت باشه که طرف مقابل دچار اشتباه نشه وقتی بهش میگین.

تک بودن و بدون غلط املایی: سعی کنید از دامنه ای که انتخاب میکنید شبیه به دامنه های سایت های قوی نباشه. یا مدل نوشتنش جوری باشه که تک باشه و ساده ترین حالتش باشه. مثلاً noandishaan اولین لحظه اغلب اینطور مینویسن noandishan یعنی یه a میذارن. یا مثلاً ghatre و ghatreh یا hoghoogh و hoghogh یا hoghugh می بینید امثال اینا همه دو حالت نوشته میشن که خوب نیست. یا بعضی وقتا هم می بینید دامنه ای که میخواین پر هستش و نمیشه، میاین املاشو عوض میکنید که کلاً غلط میشه. مثلاً همون ghatreh بشه qatreh یا noandishaan بشه nooandishaan که اشتباه هستن. یا حتی بعضی وقتا کلمه سختی باشه که املاش و نوشتنش واسه طرف مقابل سخت باشه و املای صحیح اون رو بلد نباشه وقتی بهش میگین.

 

استفاده از پسوند مناسب: که این مورد رو تو قسمت بعدی آموزش که تفاوت انواع پسوندها رو گفتم بهتر میشه متوجه شد.

 

ثبت کننده معتبر: دامنه رو یه جایی ثبت کنید که معتبر باشه. یادتونه تو قسمت انتخاب هاست گفتم جایی رو انتخاب کنید که معتبر باشه. این قضیه واسه دامنه هم صدق میکنه و به نظرم مهمتر از هاست هم هستش. چون هویت اصلی شما تو اینترنت همون دامنه هستش. جوری نباشه طرف غیبش بزنه و نتونین دیگه دامنه رو تمدید کنید و بپره.

 

اگه موردی بازم هست خوشحال میشم دوستان بیان و تکمیلش کنن :w16:

ضمن تبریک سال نو سلام

بله کاملا درسته ، واقعا اسم انتخاب کردن با این معیارها سخته چون با انتخاب این نوع اسامی ورود می کنی به دنیایی حرفه ای ها و این سختی دارد ولی به لذتش می ارزد چون همین آدرس خوب باعث افزایش سئو و بازدید شما می شود 

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...