رفتن به مطلب

این فلش مموری خطرناک می‌تواند هر لپ‌تاپی را از کار بیندازد


ارسال های توصیه شده

اگر به تصویر بالا نگاه کنید شاید در نگاه ائل یک فلش مموری ساده را ببینید که با همراهی یک آنتی‌ویروس مطمئن و به‌روز ترسی از اتصال آن به لپ‌تاپتان نداشته باشید. اما خوب است بدانید این USB Drive خطرناک می‌تواند با آسیب زدن به سخت‌افزار لپ‌تاپ آن را از کار بیندازد.

 

 

 

بارها گفته شده که از اتصال فلش‌مموری‌های ناشناس و مشکوک به سیستم خود خودداری کنید؛ حتی اگر یک آنتی‌ویروس قدرتمند و به‌روز بر روی سیستم نصب کرده باشید. در بهترین حالت ممکن است فلش مموری دارای یک بدافزار مخرب باشد که شما را مجبور به تعویض سیستم‌عامل کرده و یا به اطلاعاتتان آسیب برساند. در برخی موارد با اتصال فلش مموری اطلاعات حیاتی مانند پسوردها و اطلاعات اکانت‌ها سریعاً دزدیده خواهد شد و در برخی موارد هرچند نادر مانند این فلش مموری ممکن است لپ‌تاپ شما به کل سوخته از کار بیفتد!

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

به گزارش HackADay یک مهندس الکترونیک اخیراً وسیله‌ای شبیه به فلش مموری ساخته که می‌تواند هر لپ‌تاپی را از کار بیندازد. این دانگل که تنها شبیه به فلش مموری طراحی شده به صورت هوشمندانه‌ای با استفاده از یک مبدل توان و ترانزیستور مکانیسم حفاظتی درگاه USB را از کار خواهد انداخت. در حالت عادی اگر پدیده‌هایی مانند اتصال کوتاه رخ دهد سیستم حفاظتی USB در برابر الکتریسیته ساکن محافظت خواهد شد اما ترانزیستور این دانگل می‌تواند ولتاژ را از طریق خازن‌های خود به درگاه تزریق کند.

 

 

این عملیات در یک چرخه ادامه‌دار اتفاق افتاده و سطوح بالایی از ولتاژ وارد درگاه خواهد شد تا سیستم به صورت کلی از کار بیفتد. از آن‌جایی که در بسیاری از لپ‌تاپ‌های مدرن USB مستقیماً به پردازنده متصل است خطر اضافه‌بار الکتریکی ممکن است ضررهای جبران ناپذیری به سخت‌افزار وارد کند و تمام این‌ها تنها از طریق اتصال این دانگل به درگاه USB بدون نیاز به هیچ اقدام اضافه‌ای انجام خواهد شد.

 

 

این دانگل البته تنها به عنوان اثبات یک ایده ساخته شده است و دلیلی برای ترس و وحشت وجود ندارد. البته ممکن است بعدها فردی چنین مداری را طراحی کرده و آن را پس از تولید انبوه برای سود خودش با قیمت بالایی بفروشد. پس بهتر است از اتصال فلش مموری‌های ناشناس به لپ‌تاپ خود جدا خودداری کنید.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...