bilboord 11 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 اسفند، ۱۳۹۳ با سلام خدمت مهندسان گل یه سوال داشتم:ایا نسبت ظرافت توی طراحی کانال هوا روی تولید صدا یا نویز تاثیر داره؟روی افت فشار چطور؟اگه روی افت فشار هم تاثیره داره روی افت فشار دینامیکی تاثیر داره یا استاتیکی؟و دیگه روی چه چیزایی تاثیر داره؟خواهشا با مدرک و مستند جوابمو بدید. ممنونم لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اسفند، ۱۳۹۳ سلام منظورتون از نسبت ظرافت چیه؟ همون take off رو نمیگین احتمالا؟ لینک به دیدگاه
bilboord 11 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 25 اسفند، ۱۳۹۳ سلام منظورم از نسبت ظرافت,نسبت ظلع بزرگتر به کوچکتر دهانه ی کانال است. لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 اسفند، ۱۳۹۳ سلاممنظورم از نسبت ظرافت,نسبت ظلع بزرگتر به کوچکتر دهانه ی کانال است. سلام لطفا از دکمه نقل قول استفاده کنید تا زودتر متوجه پاسختون بشم. .................... این طور که کتاب ashrae textbook نوشته، عموما اگه aspect ratio یا همون نسبت ظرافت از 8:1 تجاوز نکنه، در صورتی که دو پارامتر زیر مساوی باشند، اتلاف اصطکاکی کانال مستطیلی با کانال دایره ای با همان قطر هیدرولیکی یکسانه: 1. طول کانال (که واضحه) 2. سرعت متوسط حالا اشری اومده یه فرمول جالب گذاشته که با مساوی قرار دادن افت های اصطکاکی مقاطع دایره ای و مستطیلی، با نرخ دبی جریان برابر به دست اومده. یعنی فرض کرده افت اصطکاکی یک مقطع دایره ای (با قطر مجهول) با افت اصطکاکی یک مقطع مستطیلی (با ابعاد مشخص) برابره و بنابراین یه رابطه بین قطر مقطع دایره ای و ابعاد مقطع مستطیلی پیدا کرده. اسم این قطر رو گذاشته قطر معادل دایره ای کانال مستطیلی (نه قطر هیدرولیکی). بنابراین اگه از قطر معادل استفاده کنید نباید برای نسبت ظرافت های مختلف افت فشار فرق کنه. البته به نظر میرسه از اون نسبت 8:1 نباید تجاوز کنیم تا این فرمول درست باشه. اما جاهای مختلف دیدم که میگن توصیه میشه از 3:1 یا 4:1 تجاوز نکنیم. مثلا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام میگه در موارد خاص میشه از 4:1 فراتر رفت ولی باید در اندازه های بزرگ، از محافظ های داخلی استفاده کرد تا از شکم دادن و ارتعاشات جلوگیری شه و این باعث افزایش هزینه ها میشه. همچنین fitting ها برای این مدل کانالها گرون و کم بازده هستند (افت فشارشون زیاده). اگه این fitting ها رو درنظر بگیریم به عنوان منبع افت فشار، افتشون دینامیکیه. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام هم نوشته aspect ratio روی سر و صدا (noise) یه فاکتوره ولی تاثیرش نامعلومه. 2 لینک به دیدگاه
bilboord 11 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 اسفند، ۱۳۹۳ سلاملطفا از دکمه نقل قول استفاده کنید تا زودتر متوجه پاسختون بشم. .................... این طور که کتاب ashrae textbook نوشته، عموما اگه aspect ratio یا همون نسبت ظرافت از 8:1 تجاوز نکنه، در صورتی که دو پارامتر زیر مساوی باشند، اتلاف اصطکاکی کانال مستطیلی با کانال دایره ای با همان قطر هیدرولیکی یکسانه: 1. طول کانال (که واضحه) 2. سرعت متوسط حالا اشری اومده یه فرمول جالب گذاشته که با مساوی قرار دادن افت های اصطکاکی مقاطع دایره ای و مستطیلی، با نرخ دبی جریان برابر به دست اومده. یعنی فرض کرده افت اصطکاکی یک مقطع دایره ای (با قطر مجهول) با افت اصطکاکی یک مقطع مستطیلی (با ابعاد مشخص) برابره و بنابراین یه رابطه بین قطر مقطع دایره ای و ابعاد مقطع مستطیلی پیدا کرده. اسم این قطر رو گذاشته قطر معادل دایره ای کانال مستطیلی (نه قطر هیدرولیکی). بنابراین اگه از قطر معادل استفاده کنید نباید برای نسبت ظرافت های مختلف افت فشار فرق کنه. البته به نظر میرسه از اون نسبت 8:1 نباید تجاوز کنیم تا این فرمول درست باشه. اما جاهای مختلف دیدم که میگن توصیه میشه از 3:1 یا 4:1 تجاوز نکنیم. مثلا برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام میگه در موارد خاص میشه از 4:1 فراتر رفت ولی باید در اندازه های بزرگ، از محافظ های داخلی استفاده کرد تا از شکم دادن و ارتعاشات جلوگیری شه و این باعث افزایش هزینه ها میشه. همچنین fitting ها برای این مدل کانالها گرون و کم بازده هستند (افت فشارشون زیاده). اگه این fitting ها رو درنظر بگیریم به عنوان منبع افت فشار، افتشون دینامیکیه. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام هم نوشته aspect ratio روی سر و صدا (noise) یه فاکتوره ولی تاثیرش نامعلومه. سلام دوست عزیز خیلی عالی بود.فقط یه چیزی خیلی جالب بود که نسیت 8:1 رو اشری پذیرفته میشه یع منبع دقیق که بشه همین رو مطالعه کرد رو معرفی کنی؟راستی میشه بگی ashrae textbook در موردچیه؟اگه فایلشو داری میتونی برام میل کنی؟ لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 28 اسفند، ۱۳۹۳ سلام دوست عزیز خیلی عالی بود.فقط یه چیزی خیلی جالب بود که نسیت 8:1 رو اشری پذیرفته میشه یع منبع دقیق که بشه همین رو مطالعه کرد رو معرفی کنی؟راستی میشه بگی ashrae textbook در موردچیه؟اگه فایلشو داری میتونی برام میل کنی؟ سلام فقط دقت کن به متنی که نوشتم. یه جاهایی نوشتم قطر هیدرولیکی (برای وقتی که سرعت متوسط یکسانه) یه جاهایی نوشتم قطر معادل (برای وقتی که دبی یکسانه). اینا رو از چند جا میتونی بخونی. یه جا باهم نیست. فک نکنم. همون منابعی که نوشتم پیدا کن. لینک هم دادم. اشری تکست بوک اسم یه کتابه. مثل کتاب کریر تقریبا. از اشری fundamental هم میتونی استفاده کنی. 2 لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 فروردین، ۱۳۹۴ principles of heating ventilating and air conditioning اصلاح میکنم که طبق عادت بهش میگم textbook ولی اسم کاملش اینه که نوشتم. در حقیقت این کتاب یه textbook هست بر اساس ashrae fundamentals. 2 لینک به دیدگاه
bilboord 11 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 2 فروردین، ۱۳۹۴ principles of heating ventilating and air conditioningاصلا میکنم که طبق عادت بهش میگم textbook ولی اسم کاملش اینه که نوشتم. در حقیقت این کتاب یه textbook هست بر اساس ashrae fundamentals. سلام دوست عزیز فایل principles of heating ventilating and air conditioning رومی تونی بذاری تو سایت؟ممنون میشم لینک به دیدگاه
hfml 1545 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 فروردین، ۱۳۹۴ سلام آقا لینکی ازش پیدا نکردم. کتاب کاغذی هم که فایلی نیست! ولی گفتم که بر اساس فاندامانتاله. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده