Imaaan 17059 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 اسفند، ۱۳۹۳ هواپیمای خورشیدی سوئیسی سولار ایمپالس ۲ صبح دیروز دوشنبه از ابوظبی سفر خود را آغاز کرد که اولین تلاش آن برای سفر به دور دنیا بدون حتی یک قطره سوخت محسوب میشود. مرحله اول این پرواز که از ساعت هفت و دوازده دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت محلی آغاز شد و تا مسقط که چهارصد کیلومتر است، دوازده ساعت بطول خواهد انجامید. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام آندره بورشبرگ، یکی از دو خلبان این هواپیما با ابراز خوشحالی از این پرواز گفت: “هر دوی ما در یک سطح خاصی از هیجان هستیم. اما این هیجان با تمرکز بر کارمان و همچنین خوشحالی همراه است.” انتظار میرود که سولار ایمپالس ۲ پس از ۱۰۰ ساعت پرواز به نخستین مقصد خود در مسقط عمان برسد. برخی بخشهای این پرواز که بر روی اقیانوسهای آرام و اطلس برنامهریزی شده، به معنی پروازهای ممتد پنج الی شش روزه خواهد بود. هواپیمای خورشیدی سبک سولار ایمپالس ۲ که نمونه بزرگتر پیشساخت تکسرنشین ابتدایی است، از فیبر کربن ساخته شده و از ۱۷ هزار و ۲۴۸ سلول خورشیدی روی بال برخوردار است که انرژی تجدیدپذیر را برای هواپیما تامین میکند.سلولهای خورشیدی چهار باتری پلیمر لیتیومی هواپیما را شارژ میکنند.طول بال این هواپیمای خورشیدی ۷۲ متر بوده که بزرگتر از بالهای بوئینگ ۷۴۷ است، اما وزن آن به اندازه یک خودروی ۲۳۰۰ کیلوگرمی است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام سولار ایمپالس ۲ در ماه ژوئن پرواز افتتاحیه دو ساعته و ۱۷ دقیقهای خود را بر روی غرب سوئیس انجام داد.این هواپیما بعد از عمان به سوی هند پرواز خواهد کرد و پس از توقف در آنجا، مسیر خود را به سوی چین و میانمار و سپس اقیانوس آرام و هاوایی ادامه خواهد داد. سولار ایمپالس ۲ از آنجا به سوی فونیکس، آریزونا و فرودگاه جان اف کندی در نیویورک پرواز خواهد کرد. بسته به آبوهوای اقیانوس اطلس ممکن است توقفی نیز در موروکو صورت گرفته و در نهایت پرواز به مقصد ابوظبی پایان یابد.انتظار میرود این سفر دور دنیا در ماه ژوئیه یا اوت پایان پذیرد. بورشبرگ و پیکارد قصد دارند سیاستمداران، افراد مشهور و شهروندان را به مقابله با کنفرانس تغییرات آبوهوایی سازمان ملل متحد دعوت کنند، که دسامبر ۲۰۱۵ در پاریس به توصیف پروتکل جدید کیوتو خواهد پرداخت. انتظار میرود همه کشورها اهدافی را برای یک توافقنامه جدید جهانی ارائه کنند که دولتمردان قصد دارند در جلسه اتخاذ کنند. منبع: گجت نیوز 8 لینک به دیدگاه
Imaaan 17059 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 20 اسفند، ۱۳۹۳ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 6 اردیبهشت، ۱۳۹۴ این هواپیما ساعت 15:31 به وقت گرینویچ (20:01 دقیقه به وقت تهران) و پس از یک سفر 17 ساعته و طی کردن مسافت 1190 کیلومتری از شهر چونگکینگ چین، در شهر نانجینگ فرود آمد. این سفر پس از تعویقهای مکرر به دلیل نامساعدبودن آبوهوا انجام شد و کمک خلبان سوئیسی این هواپیما به نام «آندره بورشبرگ» برای درمان میگرن به اروپا بازگشت، اما انتظار میرود وی تا روز جمعه به چین بازگردد. شهر نانجینگ نزدیک شانگهای واقع شده و پس از این شهر، هواپیمای خورشیدی، بلندپروازانهترین بخش سفر خود یعنی پرواز بدونتوقف پنج شبانهروزی در عرض اقیانوس آرام به مقصد هونولولوی هاوایی را انجام خواهد داد. برای رسیدن به هاوایی، هواپیمای خورشیدی باید مسافتی بالغ بر 8500 کیلومتر را طی کند. سفر بر روی آمریکا شامل توقفهایی در فونیکس، آریزونا و فرودگاه جیافکندی در نیویورک خواهد بود که پس از آن، سولار ایمپالس 2 پرواز خود را از روی اقیانوس آتلانتیک به سمت جنوب اروپا یا شمال آفریقا ادامه خواهد داد. مرحله پایانی سفر هواپیمای خورشیدی از هر کدام از موقعیتهای انتخابی در اروپا یا آفریقا به سمت ابوظبی خواهد بود که در آنجا، فرود نهایی خود را انجام خواهد داد. همه مراحل این سفر بدون استفاده از حتی یک قطره سوخت بوده و این موضوع تحول بزرگی در فناوری انرژی خورشیدی محسوب میشود. هواپیمای سولار ایمپالس 2 با بیش از 17 هزار سلول خورشیدی نیرودهی میشود که این سلولها در بالهای آن به طول 72 متر تعبیه شدهاند. طول این بالها بیش از طول بالهای بوئینگ 747 اعلام شده است. این هواپیما به دنبال سامانه سولار ایمپالس وارد کارزار شد که در سال 2010، پرواز 26 ساعتهای را انجام داد و قابلیت خود را برای ذخیرهسازی انرژی کافی در طول روز در باتریهای لیتیومیاش برای انجام پروازهای شبانه به اثبات رساند. هواپیمای سولار ایمپالس 2 توسط «برتراند پیکارد»، خلبان سوئیسی در تاریخ 31 مارس (11 فروردین) درشهر چونگکینگ چین فرود آمد و قرار بود روز بعد به سمت شهر نانجینگ واقع در شرق این کشور پرواز کند. این هواپیما که قرار بود تنها یک شب در شهر چونگکینگ واقع در جنوبغربی چین توقف کند، به مدت دو هفته و نیم در آنجا زمینگیر شد. هواپیمای خورشیدی مزبور در صورتی که سرعت وزش باد بیشتر از چهار گره (هفت کیلومتر در ساعت) باشد، به دلیل سبکی وزنش نمیتواند پرواز ایمنی را در چنین شرایطی تجربه کند؛ از این رو، میبایست شرایط آبوهوایی مساعدی برای پرواز آن مهیا میشد. پرواز موفق سولار ایمپالس 2 از ابوظبی در روز 9 مارس (19 اسفند) دستاورد مهمی برای پیکارد و بورشبرگ پس از 13 سال تحقیقات و آزمایش محسوب میشد. این هواپیمای خورشیدی از عمان به احمدآباد و بنارس در هند سفر کرد، سپس پروازش را به ماندالای در برمه و چونگکینگ در چین ادامه داد. اتاقک خلبان هواپیمای خورشیدی از هیچ گرمایشی برخوردار نیست و خلبانان نمیتوانند طی پرواز پنج روزه خود بایستند یا راه بروند و در عوض آنها میتوانند روی صندلی خود تکیه داده و ورزش یا استراحت کنند. آنها برای استفاده از دستشویی نیز نمیتوانند صندلی خود را ترک کنند و برای این کار از محفظه تعبیه شده در صندلی استفاده میکنند. برای غذا خوردن، خلبانان باید چیزهایی را مصرف کنند که برای بدنشان ماندنی و باارزش باشد. مصرف روزانه آنها شامل 2.4 کیلوگرم غذا، 2.5 لیتر آب و یک لیتر نوشیدنیهای ورزشی است. آنها این رژیم غذایی را بر اساس برنامهای که شرکت نستله برای هر خلبان طراحی کرده، رعایت میکنند. 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده