رفتن به مطلب

کلیسای تاریخی موصل با خاک یکسان شد؛ بولدوزرهای داعش در قبرستان مسیحیان


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] کلیسای تاریخی موصل با خاک یکسان شد؛ بولدوزرهای داعش در قبرستان مسیحیان

 

[/h]

» سرویس: بين الملل - آسيا،خاورميانه

کد خبر: 93121911101

سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

گروه تروریستی داعش در ادامه اقدامات ضد دینی و ضد فرهنگی خود، یک کلیسای قدیمی در شمال شرق موصل را نیز با خاک یکسان کرد و قبرستان مسیحیان را شخم زد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، گروه تروریستی داعش پیش از این نیز شهرهای باستانی الحضر، نمرود و خوسباد را به طور کامل تخریب کرده‌ بود. ساعات پایانی روز دوشنبه اعضای داعش به سراغ کلیسای بزرگ "مارکورکیس" واقع در شمال شرق شهر موصل رفتند و با کار گذاشتن مواد منفجره در قسمت‌های مختلف آن، این کلیسای تاریخی را با خاک یکسان کردند.

 

کلیسا مارکورکیس یکی از بزرگترین کلیساهای شهر موصل بود و یک مجتمع مسکونی و خدماتی ویژه این کلیسا و قبرستان مسیحیان موصل نیز در محوطه آن قرار داشت. تاریخ ساخت این بنا که متعلق به مسیحیان کلدانی عراق بود به اواسط قرن دهم میلادی باز می‌گردد.

 

به گفته منابع محلی داعش پس از منفجر کردن کلیسا، با چند دستگاه بولدوزر یکی از قبرستان‌های مسیحیان موصل در نزدیکی کلیسا را نیز شخم زد. داعشی‌ها معتقدند ساخت هر گونه بنا و نماد حتی قرار دادن سنگ بر روی قبر شرک است و باید با خاک یکسان شود.

 

انفجار این کلیسا در چارچوب طرح داعش برای تخریب آثار تاریخی، فرهنگی و دینی در مناطقی است که تحت کنترل این گروه قرار دارد.

 

انتهای پیام

ایسنا

لینک به دیدگاه

مردی که سالها پیش با داعشی های وطنی مقابله کرد..

 

اگر که امروز داعش موزه موصل را نابود کرد، ۳۵ سال پیش «صادق خلخالی» چنین قصدی برای تخریب تخت جمشید داشت!

.

شرح اين واقعه را از زبان «نصرت الله امینی» استاندار فارس که در مصاحبه ای دو سال قبل با خانم فريبا امينی داشتند، اين گونه می شنويم:

 

« خلخالی قاضی بدنام صادر کننده ی حکم اعدام ها و اوباش هایش، اعلام کردند برای ویران کردن تخت جمشید می آیند. من در عکس العمل به این گفته، در یک نطق رادیویی اعلام کردم برای چنین اقدام خائنانه ای، باید از روی جنازه ی من عبور کنند. به نظامیان هم دستور دادم، که برای ورود آنها به شیراز آماده باشند. اما پیش از اجرای مأموریت کثیفشان، به آنها دستور داده شد که به تهران باز گردند.»

 

ahkx5t1bj267mjcg0ujh.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...