رفتن به مطلب

دانشجوی قلابی دانشگاه‌های دولتی، دزد از آب درآمد


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1] دانشجوی قلابی دانشگاه‌های دولتی، دزد از آب درآمد

 

[/h]

» سرویس: اجتماعي - حوادث، انتظامي

کد خبر: 93121810270

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۹

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه‌داری که با معرفی خود به عنوان دانشجوی دانشگاه‌های دولتی و سراسری اقدام به سرقت وسایل دانشجویان کرده بود، خبر داد.

 

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ساعت 21 روز هجدهم دی ماه ، مأموران کلانتری 119 مهرآباد در حین گشت زنی در محدوده پارک هاشمی ، به فردی که با مشاهده مأموران قصد ترک پارک را داشت مظنون و در بازرسی از وی چندین کارت دانشجویی متعلق به دانشگاه های تهران و شهید بهشتی ، چند دستگاه گوشی تلفن همراه و یک دوربین عکاسی دیجیتال حرفه ای را کشف و ضبط کردند.

این شخص که خود را ایمان معرفی کرده بود ، در اظهارات اولیه مدعی شد که مدارک دانشجویی را پیدا کرده و گوشی‌های تلفن همراه و دوربین عکاسی نیز متعلق به خود وی است .

 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "مظنونیت به سرقت" و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در شرایطی که متهم در زمان دستگیری خود را به‌نام ایمان حق پرست معرفی کرده بود ، کارآگاهان موفق به شناسایی هویت واقعی وی به نام "منوچهر . ج" ( 28 ساله ) با هشت فقره سابقه دستگیری و محکومیت به زندان شدند ؛ بررسی سوابق "منوچهر . ج" نشان داد که اولین سابقه دستگیری وی به سال 83 باز می گردد و طی این مدت بارها به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت ، مشارکت در آدم ربایی و سرقت داخل خودرو دستگیر شده و آخرین بار نیز 17 آذر سال گذشته به اتهام سرقت داخل خودرو دستگیر و روانه زندان شده است .

 

با توجه به شناسایی هویت واقعی متهم و همچنین شناسایی تعدادی از صاحبان مدارک شناسایی دانشجویی ، منوچهر به ناچار به سرقت اموال دانشجویان دانشگاه های تهران و دانشگاه شهید بهشتی اعتراف کرد ؛ منوچهر در خصوص شیوه و شگرد سرقت های خود به کارآگاهان گفت : در زمان تردد دانشجویان برای رفتن به دانشگاه و تحت عنوان دانشجو وارد دانشگاه شده و به کتابخانه دانشکده ها می رفتم و به ظاهر مشغول مطالعه کتاب می شدم ؛ با شناسایی افرادی که کیف پول و یا گوشی تلفن همراه را بر روی میز قرار داده بودند ، آنها را تحت نظر قرار می دادم تا زمانیکه آنها برای لحظاتی از پشت میز خود بلند شده و محل را ترک کنند ؛ در همان زمان کوتاه ، گوشی های تلفن همراه ، مدارک دانشجویی ، کیف پول و محتویات داخل لباس های قرار گرفته بر روی صندلی ها را سرقت و به سرعت از کتابخانه خارج می شدم.

 

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در انجام سرقت ها و همچنین بررسی مدارک شناسایی بدست آمده از متهم ، کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از دانشجویان دانشکده های دانشگاه تهران و دانشگاه شهید بهشتی شدند که اموال و مدارک آنها به همین شیوه سرقت شده بود .

یکی از دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : در تاریخ هفتم دی ماه امسال در حالیکه در داخل کتابخانه دانشگاه مشغول به مطالعه بودم ، گوشی تلفن همراه خود را نیز برای شارژ باطری به برق زده بودم ؛ برای چند دقیقه از کتابخانه خارج و مجددا به محل وسایل خود مراجعه کرده و متوجه شدم گوشی تلفن همراهم در کنار سایر وسایل بنده قرار ندارد ؛ بلافاصله با گوشی تلفن همراه متعلق به یکی از دوستانم به گوشی تلفن همراه خود زنگ زدم اما پس از چند بار زنگ خوردن ، گوشی خاموش شد.

یکی از دانشجویان دانشگاه هنر دانشگاه تهران که دوربین عکاسی و مدارک شناسایی وی نیز در همان تاریخ دستگیری متهم کشف شده بود پس از حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی و شناسایی اموال خود ، در خصوص نحوه سرقت دوربین عکاسی خود به ارزش تقریبی پنج میلیون تومان ، به کارآگاهان گفت : "در روز 18 دی ماه امسال، به همراه سایر دانشجویان در داخل کارگاه هنر مشغول به‌کار شده و دوربین عکاسی خود را بر روی میز قرار داده بودم اما در یک لحظه متوجه نشدم که چه کسی اقدام به برداشتن دوربین کرده است . ابتدا تصور کردم که دوستانم قصد شوخی کردن با مرا دارند اما پس از آنکه آنها از موضوع برداشتن دوربین اظهار بی اطلاعی کردند ، اطمینان پیدا کردم که دوربین عکاسی بنده سرقت شده است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ کارآگاه احمد نجفی ، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت از دانشجویان دانشگاه تهران و شهید بهشتی و شناسایی تعدادی از دانشجویان به عنوان شکات پرونده ، از سایر شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند .

انتهای پیام

 

ایسنا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...