رفتن به مطلب

احداث بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور در سواحل خلیج فارس....


ارسال های توصیه شده

انرژی هاب: یک مقام مسئول در وزارت نیرو اعلام کرد: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران با سرمایه گذاری خارجی در سواحل خلیج فارس احداث می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مهر، ساخت مزارع برق بادی و خورشیدی و افزایش ظرفیت تولید برق پاک از انرژی‌های تجدید پذیر یکی از سیاست‌های کلان صنعت برق ایران است و از این رو احداث چندین نیروگاه برق بادی و خورشیدی در استان‌های مختلف کشور آغاز شده است.

 

بر این اساس مطابق با برنامه‌های وزارت نیرو باید ظرفیت تولید برق پاک و تجدید پذیر کشور تا حدود ۲۰ روز آینده به ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد و همزمان با اجرای این طرح افزایش ظرفیت تولید برق، ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی ایران در حاشیه خلیج فارس آغاز شد.

 

حسن کهوری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان در تشریح احداث این نیروگاه عظیم خورشیدی، گفت: تاکنون از محل عوارض ۳۰ ریالی قبوض برق، ۱۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی در سطح استان هرمزگان و حاشیه سواحل خلیج فارس نصب شده و به بهره‌برداری رسیده است.

 

این مقام مسئول از مذاکره با یک سرمایه‌گذار خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر در استان هرمزگان خبر داد و افزود: این سرمایه‌گذار برای ایجاد یک نیروگاه متمرکز خورشیدی ۶ مگاواتی ترغیب شده و در مراحل نهایی دریافت مجوز قرار دارد.

 

وی با اعلام اینکه اگر مجوز این نیروگاه تا پایان سال ۹۳ صادر شود، عملیات اجرایی آن به‌عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه متمرکز تجدیدپذیر کشور در سال ۹۴ آغاز می‌شود، اظهار داشت: علاوه بر این مجوز ساخت نیروگاه به ۶ سرمایه‌گذار در استان هرمزگان صادر شده که این مجوز‌ها به منظور ساخت نیروگاه در نقاط مختلف استان صادر شده که مجموع ظرفیت آن‌ها حدود ۳۰۰۰ مگاوات است.

 

کهوری با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های برق در حاشیه خلیج فارس و جزایر و بنادری همچون قشم، میناب و بندرعباس در دستور کار است، تبیین کرد: با وارد مدار شدن این ۶ نیروگاه به ظرفیت ۳۰۰۰ مگاوات برای سال ۹۶ میزان مصرف و تولید با توجه به توسعه صنایع در استان هرمزگان برابر خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...