رفتن به مطلب

..:::: دارويي براي درمان سندرم دراوت ::::..


ارسال های توصیه شده

اخيرا داروسازي جي دبليو (GW Pharmaceuticals)، اعلام کرده‌است که سازمان غذا و داروي آمريکا، درخواست ثبت داروي جديد اين شرکت اپيديولکس (Epidiolex) براي درمان سندرم دراوت (Dravet Syndrome)، که شکلي نادر و مقاوم به درمان از صرع کودکان محسوب مي‌شود را پذيرفته است. شرکت مذکور، فاز 2 و 3 مطالعات باليني روي اپيديولکس را در نيمه دوم 2014 ميلادي، آغاز خواهد کرد. FDA اپيديولکس را براي انديکاسيون سندروم دراوت، تحت قانون حمايتي داروهاي اورفان، بررسي‌خواهد کرد.

 

 

مطالعات باليني روي اين دارو، شامل دو مطالعه باليني دوسوکور با استفاده از دارونماست که براي تعيين دوزاژ موثر، ايمني، تحمل‌پذيري، فارماکوکينتيک تک‌دوز و دوزهاي چندگانه اپيديولکس در درمان سندروم دراوت در کودکاني که قبلا با ساير داروهاي ضدصرع موجود در بازار، تحت درمان قرار گرفته بودند، انجام مي‌شوند. در مطالعه اول، مجموع 30 بيمار براي مدت 3 هفته تحت درمان با دارونما قرارمي‌گيرند. مطالعه دوم، براي بررسي اثربخشي اپيديولکس روي 80 بيمار به دنبال 3 ماه درمان است. داروسازي جي دبليو، پيش‌بيني کرده است که فاز3 مطالعات باليني روي اين دارو در درمان دراوت را در 3 ماهه اول 2015 ميلادي به موازات تکميل مطالعات فاز 2 و 3، آغاز کند. سندرم دراوت، صرع ميوکلونيک شديد در نوزادان است که نوعي نادر و کاتاتروفيک از صرع محسوب مي‌شود و هم‌اکنون درمان قطعي، ندارد. اين تشنج‌ها، در سال اول زندگي شروع مي‌شوند.

 

 

شروع تشنج‌ها معمولا به صورت صرع پايدار است اما در سال دوم زندگي، انواع ديگر تشنج نيز ديده مي‌شوند. تمام انواع تشنج‌ها در اين بيماران، مقاوم به درمان دارويي بوده و در کل پروگنوز سندرم دراوت، بد است. مبتلايان به سندروم دراوت، با شيوع بيشتر مرگ غيرمنتظره به دنبال صرع روبرو هستند و بيماري‌شان معمولا با بيماري‌هاي ديگري همراه است که آنها نيز نياز به درمان جداگانه دارند.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
: سپید ۴۰۹

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...