رفتن به مطلب

افتتاح آزمایشگاه فشار قوی توزیع مازندران


ارسال های توصیه شده

معاون بهره‌برداری و امور دیسپاچینگ شرکت توزیع برق مازندران از افتتاح آزمایشگاه فشار قوی برای تست تجهیزات و یراق‌آلات شبکه توزیع در ساری خبر داد.

رضا غفاری با اشاره به اینکه کیفیت اجناس و به‌کارگیری آن در تامین برق مطمئن از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه فشار قوی نیز به همین دلیل در اولویت کار قرار گرفت زیرا با گستردگی جغرافیایی مناطق تحت پوشش تامین برق مطمئن و جلب رضایت ارباب رجوع از مهم‌ترین اهداف ما می‌باشد و داشتن آزمایشگاه نیز از ضروریات بوده است .

وی افزود : الان شاهد یک آزمایشگاه قابل قبول هستیم و می‌توانیم تجهیزاتی که خریداری می‌شود را در اینجا آزمایش کنیم و تاییدیه سلامت آن را بگیریم .

 

غفاری یادآور شد : در صدد هستیم در سال 94 دستگاه عیب‌یاب را توسعه دهیم و آزمایشگاه کنتور با تجهیزات بهتر نیز راه‌اندازی کنیم.

 

وی گفت: در این آزمایشگاه، تست dc و ac تجهیزات تا میزان 100 کیلوولت و هم‌چنین تست ضربه ایمپالس تا 120 کیلوولت انجام می‌گیرد که تست انواع مقره، تست انواع کات اوت و برق‌گیر و کلیدهای قدرت تست سلامت دستکش، کلاه و فرش عایق و انواع لوازم خط گرم و تجهیزات ایمنی، تست عایقی pt و ct و انواع یراق‌آلات عایقی تا سطح ولتاژ 120 کیلوولت از جمله تست‌هایی است که در این آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می‌گیرند .

 

وی خاطرنشان کرد : این سیستم دارای یک دستگاه منبع تزریق ولتاژ از صفر تا 1000 ولت ac با جریان 3 آمپر و یک دستگاه منبع تزریق جریان ac از صفر تا 600 آمپر 3 ولت می‌باشد .

 

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران به فعالیت‌های انجام شده جهت راه‌اندازی این آزمایشگاه اشاره کرد و ادامه داد : خرید دستگاه تست ac 100 کیلوولت و ضربه یک طبقه 120 کیلوولت، خریداری دستگاه واریاک صفر تا 1000 کیلوولت با جریان 3 آمپر و دستگاه تزریق جریان صفر تا 600 آمپر با ولتاژ 3 ولت به صورت جداگانه، ایجاد چاه ارت 5/2 اهمی در محوطه انبار تدارکات و موازی کردن آن با ارت قدیمی آزمایشگاه، رنگ‌آمیزی قفس فاراده و دیوار و اتاق و بستن فضای باز مشرف به اتاق مجاور، ترمیم کفپوش‌های داخلی اتاق آزمایشگاه فشار قوی، ساخت آکواریوم‌های تست دستکش و آرنج‌بند عایق‌، ساخت میز تست انواع مقره و کات اوت و کلاه و ایمنی و فرش عایق، ایجاد تخته ابزار دیواری و تهیه ابزارهای مربوطه و نصب روی آن، تهیه و ساخت علائم هشدار دهنده الکتریکی و نصب آن، انجام کابل‌کشی داخلی آزمایشگاه و چیدمان آن‌ها و تعیین بهترین حالت قرائت نتیجه تست و بسیاری از فعالیت‌های فنی و غیرفنی دیگر در این آزمایشگاه صورت می‌گیرد .

 

غفاری تجهیزات موجود و نصب شده در آزمایشگاه فشار قوی عیب‌یابی را برشمرد و دستگاه قدیمی dc 200 کیلوولت با جریان 50 میلی‌آمپر و تحمل اتصال کوتاه بسیار پایین، دستگاه مولد ولتاژ ac 120 کیلوولت و دستگاه مولد ولتاژ dc 120 کیلولت، دستگاه مولد ضربه یک طبقه ( ایمپالس) 120 کیلوولت، واریاک صفر تا 1000 ولت ac جهت تست نسبت تبدیل pt ، منبع تزریق جریان صفر تا 600 آمپر جهت تست نسبت تبدیل ct از جمله تجهیزات موجود و نصب شده در این آزمایشگاه بیان کرد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...