رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

تفاله ي بادام تلخ را به مقدار مورد نظر گرفته با مقداري آب مخلوط كنند و در دستگاه تقطير ريخته مدت 12 ساعت بگذارند بماند و بعد در حمام ماريه و يا به كمك بخار تقطير كنند تا وزن مايع تقطير شده دو برابر وزن تفاله ي مصرفي باشد بعد روغن فراري كه روي مايع شناور است بگيرند . مقدار خوراك اين عرق 10-4 گرم است يا كمتر كه در يك پوسيون مصرف نمايند و از عوامل مسكن سلسله اعصاب است و ضد تشنج مي باشد .

امولسين در فلسطين و اطراف بيت المقدس يافت مي شود . معمولا دو نوع براي آن قايلند ، نرو ماده ، نر آن به شكل شرح بالا بوده و ماده ي آن بدون خطوط موازي است و رنگ آن مايل به سرخ مي باشد .

- چون حجر اليهود براي كبد مضر است اگر اين مخلوط با صمغ عربي خورده شود رفع اين مضر را مي كند .

- ماده ي امولسين يك نوع دياستاز يا سيناپتاز است كه در تركيب بادام وجود دارد و موجب هيدروليز ماده ي آميگدالين مي شود .

- آميگدالين ماده متبلوري است با فرمول خام h2o ، no113 ، h27 ، c20 .

- اسانس بادام تلخ : تفاله بادام تلخ 1 واحد ، آب صاف 3 واحد تفاله را در آب سرد مخلوط كرده مدت 24 ساعت بگذارند بماند و بعد در حمام ماريه تقطير كنند تا محصول تقطير شده داراي بوي كمي باشد و اين محصول را در حمام ماريه مجددا تقطير كنند و اسانس آن را جمع كنند . در اين فرايند علاوه بر اسانس مقداري عرق بادام تلخ نيز به دست مي آيد .

 

- اسانس بادام تلخ در عطر سازي به كار مي رود و در صنايع رنگ نيز براي تهيه ي رنگ سبزي به نام سبز مالاشيك كاربرد دارد و به علاوه خواص طبي آن نيز مورد توجه است . تازه ي آن مايعي بي رنگ است ولي پس از كهنه شدن كمي زرد مي شود . بوي قوي و طعم سوزان دارد . چون كمي اسيد سيانيدريك دارد كمي تلخ است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...