fakur1 10131 ارسال شده در 25 اردیبهشت، 2015 عید که میاد من همیشه ته دلم نگرانم که بازم تصادفات جاده ای عیدمونو به عزا تبدیل نکنه. آخرین آماری که در مورد تعداد تلفات در اثر تصادفات در کشور وجود داره، از سوی رئیس ستاد دیه کشور اعلام شده . او گفته : « وقتی یک هواپیما سقوط میکند سه روز عزای عمومی اعلام میشود در حالی که هر دو روز 150 نفر و در سال 30 هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست میدهند که با این وضعیت باید در ایران هر روز عزای عمومی اعلام شود.» جولایی با ابراز تاسف از حوادث رانندگی گفته که « در 50 سال گذشته آمار تمامی شهدایی که برای دفاع از کشور جان خود را از دست داده اند 230 هزار نفر اعلام شده در حالی که از بعد از انقلاب تاکنون بیش از 800 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان خود را از دست داده اند.» سئوال : نقش فهم و شعور در این رخداد ها چی میتونه باشه؟ چرا انسان تا این حد به سرنوشت خود و دیگران بی تفاوته ؟ 7
Lean 56970 ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 البته این نظر شخصی منه که عید بدترین موقع هست برای مسافرت ، شلوغی ، بالا رفتن بی رویه قیمت ها ، تغیرات شدید آب و هوایی و... هیچوقت اهل مسافرت رفتن تو عید نبوده ام و نخواهم بود 7
fakur1 10131 مالک ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 البته این نظر شخصی منه که عید بدترین موقع هست برای مسافرت ، شلوغی ، بالا رفتن بی رویه قیمت ها ، تغیرات شدید آب و هوایی و... هیچوقت اهل مسافرت رفتن تو عید نبوده ام و نخواهم بود منم نمیرم ولی هر سال یه مصیبتی حداقل برا فامیل یا دوستان رو شاهدش هستیم. 5
fakur1 10131 مالک ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 البته این نظر شخصی منه که عید بدترین موقع هست برای مسافرت، بالا رفتن بی رویه قیمت ها ، من هنوزم برام جای سئوال داره که چرا هر سال باید همه چی تا این حد گرون بشه ؟ آیا تو اروپا هم اینطوریه؟ که نیست. 6
Lean 56970 ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 من هنوزم برام جای سئوال داره که چرا هر سال باید همه چی تا این حد گرون بشه ؟ آیا تو اروپا هم اینطوریه؟ که نیست. جالبه یکی دو سال پیش صدا سیمای رژیم در همین زمینه سوتی بدی داد ، تو اروپا بر عکس مملکت امام زمان موقع سال نو آف میزنن و مردم برای استفاده از این تخفیف ها خرید زیادی میکنن حالا جالبه صدا سیما میگفت چون مردم احتمال قحطی میدن اینطوری خرید میکنن که بعد گندش دراومد 5
Mina Yousefi 24161 ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 من هم در عید خلوتی تهرانُ به هر شهری ترجیح میدم خانواده هم بخوان جایی برن همراهی اشون نمیکنم ( به غیر از مشهد ) 6
fakur1 10131 مالک ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 من هم در عید خلوتی تهرانُ به هر شهری ترجیح میدم خانواده هم بخوان جایی برن همراهی اشون نمیکنم ( به غیر از مشهد ) یه باغ انگور داریم . من اکثرا میرم اونجا , یه قطعه داریم توش سبزی و گوجه و بادمجان و لوبیا و اینجور چیزا میکارم. تعطیلات عید میرم زمین اونجا رو آماده کشت میکنم. سیزده بدر هم همونجائیم. کلا دوست دارم عید رو تو خلوت خودم باشم. 5
Just Mechanic 27858 ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 من که الان ۱۰ سالی میشه سال نو رو با خانواده م نبودم بجز یه سال که ۱۳ بدر باهاشون بودم. امسال رو دوست داشتم عید خونه خودمون بودم ولی باز هن قسمت نیست. به نظر من هم مسافرت رفتن تو عید خیلی جالب نیست تو شهر خودتم میتونی خوش بگذرونی 5
ENG.SAHAND 31647 ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 من هم در عید خلوتی تهرانُ به هر شهری ترجیح میدم خانواده هم بخوان جایی برن همراهی اشون نمیکنم ( به غیر از مشهد ) دقیقا منم عید رو میرم تهران کیف میکنم از خلوت بودنش جای پارک فته فراوون طرح نداریم و تو خیابونها گل کوچیک میزنیم پارکها خلوت غیر سیزده به در خلاصه جون میده تهران باشی عیدو:hapydancsmil: 4
Mina Yousefi 24161 ارسال شده در 26 اردیبهشت، 2015 یه باغ انگور داریم . من اکثرا میرم اونجا , یه قطعه داریم توش سبزی و گوجه و بادمجان و لوبیا و اینجور چیزا میکارم. تعطیلات عید میرم زمین اونجا رو آماده کشت میکنم. سیزده بدر هم همونجائیم. کلا دوست دارم عید رو تو خلوت خودم باشم. من هم اگه همچین شرایطی برام مهیا باشه از جام تکون نمیخورم بهترین کارُ میکنید :) دقیقا منم عید رو میرم تهران کیف میکنم از خلوت بودنش جای پارک فته فراوون طرح نداریم و تو خیابونها گل کوچیک میزنیم پارکها خلوت غیر سیزده به در خلاصه جون میده تهران باشی عیدو:hapydancsmil: بله درسته 4
fakur1 10131 مالک ارسال شده در 28 اردیبهشت، 2015 یه درختهایی هستند که اسمشونو نمیدونم. اول بهار که میشه برگهای زرد و قرمزشون رشد میکنه و قشنگی و حال و هوای جذابی دارن که من دلم همیشه به دیدن اونا خوشه. یه جورائی پیاوآوران بهار هستند برام. 2
fakur1 10131 مالک ارسال شده در 30 خرداد، 2015 با وجود هشدارهای مکرر مسئولان مرتبط بویژه پلیس راهور و افزایش حضور گشت ها و دوربین های نظارتی تاکنون در جریان سفرهای نوروزی ۹۴ ده ها واقعه تصادف منجر به مرگ در جاده های کشور رخ داده است. ظهر دیروز (جمعه) در تصادف یک دستگاه پراید با تریلر در جاده فیروزکوه، یک مادر و کودک در دم جان باختند و راننده نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد و سه نفر هم زخمی شدند. از سوی دیگر، از ابتدای اجرای طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ تا جمعه شب ۹ نفر در جاده های استان آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و ۱۰۸ نفر مصدوم شده اند. در یک واقعه دیگر، بررسی صحنه تصادف در محور خوی – ایواوغلی سه نفر که دو نفر از آنها افسر پلیس بودند را به کام مرگ کشاند. در نخستین ساعات بامداد امروز سه دستگاه تریلر یک کیلومتر بالاتر از کارخانه نساجی منطقه با یکدیگر برخورد کردند و نیروهای مستقر در پاسگاه ایواوغلی برای بررسی حادثه به محل تصادف اعزام شدند. ماموران در حال بررسی صحنه تصادف بودند که یک دستگاه خودرو به علت تصادف با خودرو دیگر و انحراف از جاده با نیروهای پلیس و افراد عادی در حاشیه جاده برخورد کرد که چند کشته و زخمی بر جای گذاشت. در این حادثه دو نفر از افسران پلیس و یکی از افراد حاضر در صحنه جان باخته و پنج نفر دیگر زخمی شدند که با خودروهای امدادی به بیمارستان های خوی انتقال یافتند. طی ۲۴ ساعت گذشته دو نفر یز در حوادث ترافیکی محورهای مواصلاتی استان قم جان باختند. ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه شب گذشته، بر اثر واژگونی خودرو سنگین در محور سلفچگان – ساوه، راننده خودرو در دم جان باخت و در محور سلفچگان – دلیجان واژگونی خودرو پراید، یک فوتی و دو مجروح برجای گذاشت. همزمان در چندین تصادف دیگر شماری از هموطنان کشته و زخمی شدند که در تقریبا تمامی موارد عامل تصادف نادیده گرفتن سقف سرعت تعیین شده، بی توجهی به مقررات ترافیکی و تابلوها، سبقت گرفتن غیرمجاز، عدم توجه به جلو یکی از طرفین تصادف است. (ایرنا) تاریخ ثبت: ۰۲ فروردین ۱۳۹۴ 1
fakur1 10131 مالک ارسال شده در 30 خرداد، 2015 به گزارش جام جم آنلاین، احمد شجاعی امروز در کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی افزود: سال گذشته(۱۳۹۲)، ۱۵ هزار و ۵۳۵ نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند که میزان کشته های امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۲ / ۶ درصدی داشته است. وی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا دی سال جاری، میزان کشته ها در استان فارس یکهزار و ۴۵۰ نفر، تهران یکهزار و ۱۰۸ و خراسان رضوی یکهزار و ۱۰۵ نفر بوده است. شجاعی افزود: به نظر می رسد بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در سنین بین ۳۰ تا ۴۰ باشند اما ۶۰ ساله ها آمار اولیه در این بخش را به خود اختصاص داده اند. وی با بیان اینکه پیشتر بالاترین آمار تلفات تصادفات مربوط به رانندگان بود، تصریح کرد: این آمار کاهش یافته و اکنون عابران پیاده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند. به گفته شجاعی، ۶۵ درصد میزان تلفات ناشی از تصادفات، برون شهری، ۲۶ درصد درون شهری، ۸ / ۷ درصد جاده های روستایی و نیم درصد نامعلوم است. رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تا ۱۶ فروردین ماه جز ایام نوروز به شمار می رود، افزود: سال ۹۲ که نوروز ۲۱ روزه بود، میزان تلفات ناشی از تصادفات سیر نزولی داشت. شجاعی گفت: در سال ۱۳۹۰، یکهزار و ۳۱۸ و در سال ۱۳۹۱، یکهزار و ۱۴۱ نفر کشته شدند و از آنجا که به تعداد روزهای نوروز ۹۲ یک روز افزوده شد و سالی پر از مسافرت بود، میزان کشته ها نیز بیشتر بود. وی با بیان اینکه در نوروز سال ۱۳۹۳، یکهزار و ۸۴ نفر کشته شدند، افزود: چهار استان خوزستان، خراسان رضوی، تهران و فارس در سال های ۹۰ تا کنون در صدر حوادث قرار داشتند. شجاعی با اشاره به آمار کشته ها در قالب روزانه گفت: در سال ۹۰، سیزدهم و بعد روزهای سوم و چهارم نوروز بیشترین کشته ها را به خود اختصاص دادند. وی افزود: در سال ۹۱ نیز روز سیزدهم و بعد پنجم بیشترین آمار تلفات روزانه را به خود اختصاص دادند. شجاعی ادامه داد: در سال ۹۲ روزهای سیزدهم، دهم و ششم و در سال ۹۳ روزهای سیزدهم و دهم فروردین و بیست ونهم اسفند ماه روزهای پرحادثه سال به لحاظ تصادفات بودند. به گفته رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، میانگین متوسط روزانه کشته ها از سال های ۱۳۹۰ به ۵۴ نفر در سال ۹۳ رسید و بالاترین آمار تصادفات به تصادفات برون شهری و بعد از آن به جاده های روستایی و نامعلوم اختصاص دارد. ( ایرنا )
ارسال های توصیه شده
برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید
برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید
ایجاد یک حساب کاربری
برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !
ثبت نام یک حساب کاربری جدیدورود به حساب کاربری
دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید
ورود به حساب کاربری