رفتن به مطلب

ایده های فوق‌العاده برای انتخاب آثار هنری و نمایش آن‌ها


newnice

ارسال های توصیه شده

ایده های فوق‌العاده برای انتخاب آثار هنری و نمایش آن‌ها

دیوارها را فتح کنید! اصول اولیه برای انتخاب اصولی و هدفمند آثار هنری و آویختن درست آن‌ها بر روی دیوار

نویسنده: ناتالی مِیرز(Natalie Myers)

مترجم: آرزو مودی

هنر می‌تواند به یک اتاق و یا یک فضا سروسامان ببخشید اما شیوه صحیح نمایش آثار هنری و نصب آن‌ها بر روی دیوارها می‌تواند کاملا گیج‌کننده و دشوار باشد. انتظار نداریم آنچه که در یک اتاق به عنوان اثر هنری به نمایش می‌گذاریم شبیه به اثاثیه و لوازم ضروری خانه به نظر برسند. یک اثر هنری می‌بایست بازتابی از سلیقه و روحیه ما باشد. جستجوی فراوان برای یک قطعه مناسب – و یک جای مناسب برای آن- می‌تواند ترسناک باشد؛ مبارزه‌ای باشد که از رودررو شدن با آن شانه خالی می‌کنیم. این یادداشت شما را برای این رویارویی قدرتمندتر خواهد ساخت.

 

281xnrm67mz8j0e4tiz.jpg

 

ترکیب نقاشی‌ها، عکس‌ها و پیکره‌ها و مجسمه‌هایی که سال‌ها و در طی سفرهای مختلف خریداری و جمع شده‌اند، منسوجی چند لایه از علایق و زیبایی‌شناسی یک شخص را می‌بافند. پیش از آنکه اقدام به خرید آثار هنری کنید، ببینید چه چیزی را ترجیح می‌دهید و سلیقه شما به چه سمتی گرایش دارد؟ هدف یافتن چیزهایی است که برایتان معنی خاصی دارند. نمی‌خواهیم به سادگی تن به انتخاب‌هایی بدهیم که تنها دیوارهای خانه را پر خواهند کرد؛ بی‌آنکه هیچ احساسی را در شما بیدار کنند.

z35sr4vwht5sjdqqfhp.jpg

 

مقدار فضای خالی در دسترس را برآورد کنید؛ ببینید قطعات مناسب برای فضایی که در اختیار دارید می‌بایست چه اندازه‌ای داشته باشند؟ قاعده کلی این است که یک اثر هنری (یا تابلوی نقاشی) می‌بایست دو-سوم یا سه-چهارم دیوار را بپوشاند. در بعضی از سبک‌ها اندازه‌های بزرگ‌تر محبوب‌تر است چرا که تاثیر بصری بیشتری دارد.

a3q5mwqi1ln0ujmsv1zn.jpg

 

قاعده کلی بعدی آویختن یک اثر هنری در مرکز سطح دید است. می‌بایست این موضوع مهم را در نظر بگیرید که در یک فضا یا اتاق مشخص نشستن بیشتر است یا ایستادن؟ با پاسخ دادن به این سوال سطح دید دقیق شما در آن فضای خاص مشخص می‌شود.

 

 

iyzca8q26x5zf06le4t.jpg

 

عکس‌ها را بهتر است بر روی قاب‌های آکریلیک یا پلکسی‌گلاس بر روی دیوار نصب کنید. سعی کنید هنگام استفاده از عکس‌ها جسورتر باشید.

 

0regb38k82xbawx09w1.jpg

 

هنگامی که یک تابلوی نقاشی یا یک اثرهنری را بالای یک کاناپه، مبل، قفسه یا جاکتابی نصب می‌کنید فاصله‌ای در حدود 15 تا 30 سانتی‌متر را بین لبه پایینی اثر هنری و قسمت بالایی مبلمان و اثاثیه در نظر بگیرید.

 

 

منبع : newnice.ir

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...