رفتن به مطلب

دو سوم اعضای نظام مهندسی کشور در جست وجوی کار


ارسال های توصیه شده

[h=3]تهران - ایرنا - وزیر جهادکشاورزی گفت: امروز بیش از 200 هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستند که دو سوم آنان جویای کار می باشند.[/h]

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمود حجتی عصر سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز مهندسی با رویکرد بخش کشاورزی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شده بودف افزود: اعضای این سازمان طی سال های اخیر خدمات زیادی در ارتباط با بخش کشاورزی، تولید ملی و اقتصادی انجام داده اند، ضمن آنکه شرکت های نظام مهندسی کشاورزی در سراسر کشور توانسته اند خدمات ارزنده ای در بخش های مختلف فنی، مهندسی، خدمات و مدیریت به جامعه کشاورزان کشور ارائه دهند.

 

به گفته وی، اجرایی نشدن برخی قوانین و مقررات و جویای کار بودن دو سوم اعضای این سازمان از عمده مشکلات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور است که باید به آن پرداخت.

 

وی مالکیت مدیریت و فناوری در این بخش را یکی دیگر از مشکلات دانست و افزود: در بخش کشاورزی مالکیت قابل گسترش نیست به ویژه در بخش آب و خاک مالکیت قابل جابجایی نیست چون نظام این جابه جایی درست یا غلط تعریف نشده است.

 

به گفته وزیر جهادکشاورزی، عمده مالکان اراضی کشاورزی کسانی هستند که از کمترین دانش روز بهره مندند که امروز باید شیوه های صحیحی را برای مدیریت و بکارگیری فناوری های نوین در مزرعه انتخاب کنند.

 

حجتی تصریح کرد: حضور مهندسین کشاورزی باید به نحوی باشد که برای کشاورزان، بهره برداران و مالکین اراضی کشاورزی ملموس باشد امروز باید این توانایی و اثربخشی در بخش کشاورزی دیده شود.

 

حجتی در بخش دیگری از سخنانش یکی از مشکلات جدی بخش کشاورزی را بهره وری آب دانست و گفت: مالک اصلی آب و خاک در بخش کشاورزی بهره برداران هستند اما باید این را در نظر بگیریم با توجه به محدودیت منابع آبی بتوانیم از این منابع به نحو صحیح استفاده کنیم چرا که آب منبعی تجدیدپذیر و خاک گوهری تجدیدناپذیر است.

 

وی اضافه کرد: مهندسان بخش کشاورزی باید بدانند با ارائه خدمات، ابزار، دانش و مدیریت خود چگونه در عرصه حضور پیدا کنند تا در بخش کشاورزی به اهداف مورد نظر برسیم.

 

وی تاکید کرد: در بحث بهره وری آب در حال حاضر استفاده از سیستم های نوین آبیاری و توسعه کشت متراکم گلخانه ای به ویژه برای سبزی مورد تاکید وزارت جهادکشاورزی قرار دارد چرا که با این روش ها تا حد قابل توجهی در مصرف آب به بخش کشاورزی صرفه جویی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه باید راهکار چگونگی حضور مهندسین کشاورزی در مزرعه و بخش های مختلف کشاورزی را پیدا کنیم، گفت: کشت فراسرزمینی هم اکنون در دستور کار وزارت جهادکشاورزی قرار دارد به طوری که برخی شرکت ها با تشویق وزارت جهادکشاورزی به کشت فراسرزمینی به صورت اجاره ای در کشورهای مختلف در پنج هزار، 10 هزار و 15 هزار هکتار مشغول به کشت فراسرزمینی هستند. به طور مثال 60 هزار هکتار در برزیل در اختیار شرکت های ایرانی قرار دارد.

 

به گفته حجتی، برخی از این شرکت ها توانمندی انجام فعالیت های کشت فراسرزمینی را ندارند و فقط با تشویق و پیگیری و سهمیه وزارت جهادکشاورزی اراضی را اجاره و در دست دارند که به طور قطع توسعه این کار به حضور مهندسان بخش کشاورزی نیاز دارد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم بزرگداشت روز مهندسی کشاورزی تعدادی از مهندسین این بخش با حضور معاون اول ریاست جمهوری مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

اقتصام(3)م.ب/9186**1558

 

 

 

انتهای پیام /*

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...