رفتن به مطلب

نگاه مطرح کنندگان طرح ادغام سازمان محیط زیست کاملا سیاسی است


ارسال های توصیه شده

۵ اسفند ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با شعار اقتصاد سبز، اقتصاد مقاومتی امروز سه شنبه طی مراسمی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس و معاون وزیر نفت به کار خود پایان داد.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در مراسم اختتامیه اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، گفت: متاسفانه برخی مسایل محیط زیستی مانند ریزگردها را به سیاست گره می زنیم.

عباس رجایی اظهار داشت: بر این اساس تعدادی از نمایندگان طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت کشاورزی را مطرح کرده اند که در این طرح نگاه واقع بینانه و کارشناسی جای خودش را به دیدگاه سیاسی داده است و این محیط زیست آسیب میزند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

وی تاکید کرد: مقوله محیط زیست باید علمی و اجرایی شود و تلاش کنیم بار سیاسی آن را کم کنیم زیرا غلبه سیاسی به محیط زیست آسیب فراوان وارد می کند.

رجایی در مورد محیط بان ها گفت: در حوزه محیط بانی تصمیم گرفتیم فوق العاده ویژه ای برای حمایت از محیط بانان اختصاص یابد که امیدواریم در صحن علنی مجلس به تصویب برسد تا شاید بخشی از مشکلات این قشر جبران شود.

معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه اختتامیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را در کشور نهادینه کنیم باید از بخش آسیب‌های موجود در اقتصاد این اقدامات را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: باید توجه کنیم که محیط زیست یکی از این آسیب‌هاست که لطمات پنهان و گسترده‌ای را به اقتصاد ایران وارد می‌کند و استفاده از فناوری‌های نوین و تجارت این فناوری‌ها در زمینه حفاظت محیط زیست بسیار موثر است و برای بخش‌های مختلف از جمله صنعت صرفه اقتصادی را به دنبال دارد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم با بیان اینکه همکاری ما با مجلس بسیار خوب است گفت: اگر صدای متفاوتی از مجلس به گوش می‌رسد نباید این گونه تلقی شود که کلیت مجلس رویکرد غیرعلمی یا غیرکار‌شناسی به محیط زیست دارد.

معصومه ابتکار گفت: البته مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با تلاش و تعامل خوب با مجلس این مشکلات را حل کنیم.

ابتکار در پایان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان سازمانی توانمند همواره در کنار مردم و دولت باشد تا بتوانیم از محیط زیست و طبیعتی سالم بهره‌مند شویم.

لینک به دیدگاه

[h=1]مطرح شدن مجدد طرحی که درصورت تصویب، محیط زیست کشور را نابود خواهد کرد[/h] ۳ اسفند ۱۳۹۳

پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری بیش از ۱۳۰ امضا برای ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: بررسی این طرح بعد از بررسی بودجه در مجلس صورت خواهد گرفت.

رحمت‌الله نوروزی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر ضرورت ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی، گفت: با ادغام این سازمان در وزارت جهاد کشاورزی به طور حتم شاهد ساماندهی مسائل مرتبط با محیط زیست خواهیم بود.

وی ادامه داد: طرح دو فوریتی مذکور امروز یک‌شنبه (۳ اسفندماه) با بیش از ۱۳۰ امضا تقدیم هیات رئیسه مجلس شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طرح ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی پس از بررسی لایحه بودجه ۹۴ کل کشور در مجلس بررسی خواهد شد.

در روایتی دیگر به نقل از فارس، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح دو فوریتی ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی را با ۸۲ امضاء تقدیم هیأت رئیسه مجلس کردند.

در همین زمینه جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس علت نگارش طرح مذکور را سامان‌دهی مباحث مربوط به محیط زیست و ارتباط این حوزه با وزارتخانه جهاد کشاورزی عنوان کرد.

طرحی که در صورت تصویب، محیط زیست کشور را به نابودی خواهد کشاند

به گزارش پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، در شرایط بحرانی فعلی و درحالیکه کشور با آلودگی هوا و هجوم ریزگردها، خشک شدن دریاچه ها و تالابها، تخریب جنگل ها و نابودی گونه های گیاهی و کشتار گونه های نادر جانوری مواجه است و درحالیکه محیط زیست کشور نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرائی، قضایی و قانونگذاران می باشد، تعدادی از نماینگان مردم طرحی را به امضا رسانده اند که اگر به تصویب برسد طبیعت و محیط زیست کشور را نابود خواهد کرد.

طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان جنگل‌ها به عنوان یکی از معاونت های وزارت جهاد کشاورزی طرحی است که در صورت تصویب، با تنزل جایگاه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست از معاونت رئیس جمهور به معاون وزیر، متاسفانه باید فاتحه محیط زیست کشور را خواند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...