رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

اسکیس طراحی شهری از سال 1386 تا کنون با ضرایب مختلف تاثیر زیادی بر پذیرفته شدن نهایی دانشجو داشته است. البته قبل از آن هم دانشگاههایی به صورت جدا گانه این موضوع را به صورت درون گروهی داشته اند اما از سال 1386 به صورت متمرکز مطرح و عملیاتی شد. اینکه این موضوع به صورت عادلانه اجرا و داوری می شود بحث این موضوع نیست؛ بحث اصلی پذیرفتن این شرایط موجود و راهکار برای مواجهه با این مساله و نهایتا موفقیت در این مهم می باشد.

 

اسکیس طراحی شهری رقابتی است که شرایط آن از سالی به سال دیگر تغییر می کند. به بیانی دیگر این آزمون حالتی از یک مسابقه است. و مانند هر مسابقه و چالش گروهی آمادگی قبل از مسابقه و در روز و ساعت مسابقه دو عامل بسیار مهم در مشخص شدن نفرات برتر است. مزیت این مسابقه این است که در این چالش حالت حد نصابی و حذفی افراد وجود ندارد بلکه تعداد بسیار زیادی می توانند به عنوان نفرات برتر انتخاب شوند.

 

باید های اسکیس طراحی شهری:

 

موضوع تغییر در شرایط اسکیس از سالی به سال دیگر در دو حالت رویه ای و ماهیتی اتفاق می افتد. در حالت رویه ای مسائلی مانند زمان آزمون، تعداد برگه های آزمون،تعداد سوالات و استفاده از تکنیک های راندو مطرح می شود. در تغییر ماهیتی سوالات اسکیس طیف نوع و ماهیت سوال، نوع خواسته، میزان فضای مانور و ... از سالی به سال دیگر تغییر کرده است. اینکه در سال بعد چه تغییر رویه ای یا مفهومی اتفاق خواهد افتاد پاسخ های بسیار متنوع و در حالت های حدس های غلطی را در پی خواهد داشت اما نکته مبرهن در ارتباط با این دو موضوع این است که هیچ کس به صورت دقیق نمی تواند بگوید که اسکیس چه تغییراتی در رویه و ماهیت خود خواهد داشت.

 

این موضوع مساله ای است که پذیرفتن آن تاثیر زیادی در انتخاب مسیر و مدیریت مواجهه با آزمون اسکیس در طراحی شهری خواهد داشت. بعد از پذیرفتن این اصل مهم یعنی تغییرات حتمی در رویه و ماهیت آزمون اسکیس برای هر آزمون می توان ابزار و مهارت های لازم برای آمادگی موثر برای ورود به این مسابقه را تعریف کرد.

متن کامل را دریافت نمایید.

Download

بایدها و نبایدهای اسکیس طراحی شهری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...