seyed mehdi hoseyni 27119 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 بهمن، ۱۳۹۳ اقیانوس شناسان به تازگی کشف کرده اند که وقتی دو دریا به هم می رسند با یک دیگر ترکیب نمی شوند آب دو دریای همسایه به دلیل وجود نیروی کشش سطحی ترکیب نمی شوند. آب دریاهای مختلف غلظت های متفاوتی با هم دارند.و کشش سطحی ایجاد می کنند گویی که دیواره نازکی بین آن دو برپا شده است. در اقیانوس اطلس جریان آب شیرینی وجود دارد که آن را گلف استیریم می نامند این جریان عظیم از سواحل آمریکای مرکزی حرکت می کند و سراسر اروپا را طی می کند و به سواحل اروپای شمالی می رسد.عرض این جریان 150 کیلومتر و عمقش حدود 800 متر و سرعتش 160 کیلومتر می باشد.و حرارت آن با آبهای اطرافش 10 تا 15 درجه تفاوت دارد و در آنجا هزاران کیلومتر آب وجود دارد که با آبهای اطراف خود مخلوط نمی شوند.و در آنها موجودات زنده هم زندگی می کنند. این خاصیت در بسیاری از رودخانه ها از جمله رودخانه های کشور خودمان نیز وجود دارد. همچنین در کشور مصر نیز هیئتی اکتشافی از دانشگاه مصر دریافتند که آبهای خلیج عقبه از نظر خواص شیمیایی و فیزیکی با آبهای دریای احمر تفاوت دارند و با آن مخلوط نمی شوند همچنین در جایی که دریای احمر به اقیانوس هند می رسد نیز این خاصیت وجود دارد. این پدیده در دریاری مدیترانه و اقیانوس اطلس که در تنگه جبل الطارق به هم می رسد دیده می شود اما به دلایلی مانند دما میزان شوری و شیرینی از هم جدا می شوند. تصویر مربوط به تنگه جبل الطارق است که 13 کیلومتر بین دریای مدیترانه و آتلانتیک مرز وجود دارد که از همدیگر جدا می شوند و از هم جدا نمی شوند. در شهر توریستی اسکاگن در دانمارک در جایی که دریای بالتیک و شمالی به هم می پیوندند این پدیده دیده می شود. در سوره الرحمن آیات 19-20-21-22 به این موضوع اشاره شده است: مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22) 19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مىکنید؟22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مىشود. بیشترین دلیلی که باعث وقوع چنین پدیده ای می شود غلطت شوری و شیرینی دریاهاست که باعث جلوگیری از ترکیب آنها می شود در آیات دیگری از قرآن نیز بطور دقیق به این موضوع اشاره شده است: سوره مبارکه فرقان آیه 53: « و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً» و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد. سوره مبارکه فاطر آیه 12: وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید. سوره مبارکه نمل آیه 61: اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾ [آیا شریکانى که مىپندارند بهتر است] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوهها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمىدانند. 6 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 بهمن، ۱۳۹۳ فرض کن محمد در مسافرت هایش کسی را دیده باشد که این دریا را دیده باشد و برایش تعریف کرده باشد و او در قرانش نوشته باشد جالب هست یکی از این دریاهایی که محمد در کتابش گفته یکی شیرین و دیگری شور هست بسیار به محل زندگی ایشان نزدیک هست دریای احمر! 2 لینک به دیدگاه
pary naz 2414 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 بهمن، ۱۳۹۳ فرض کن محمد در مسافرت هایش کسی را دیده باشد که این دریا را دیده باشد و برایش تعریف کرده باشد و او در قرانش نوشته باشد جالب هست یکی از این دریاهایی که محمد در کتابش گفته یکی شیرین و دیگری شور هست بسیار به محل زندگی ایشان نزدیک هست دریای احمر! «ومن كل شيء خلقنا زوجين لعلكم تذكرون» (ذاريات/ 49): «و از هرچيز جفتي آفريديم شايد توجه پيدا كنيد». این یکی رو کی بهش گفته؟ حتما دانشمندان علم فیزیک و....! 1 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۹۳ «ومن كل شيء خلقنا زوجين لعلكم تذكرون» (ذاريات/ 49): «و از هرچيز جفتي آفريديم شايد توجه پيدا كنيد».این یکی رو کی بهش گفته؟ حتما دانشمندان علم فیزیک و....! یه نوع کرم بود که جفت نداشت تک سلولس ها جفت نداشتن متاسفانه کسی نبود اینو بهش تذکر بده! 2 لینک به دیدگاه
pary naz 2414 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۹۳ یه نوع کرم بود که جفت نداشت تک سلولس ها جفت نداشتن متاسفانه کسی نبود اینو بهش تذکر بده! خب اسم این کرم استثنایی چیه؟ شاید واقعا جفت داره! 1 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 15 بهمن، ۱۳۹۳ خب اسم این کرم استثنایی چیه؟ شاید واقعا جفت داره! کرم رو می تونی سرچ کنی ! موجودات تک سلولی تکلیفش چی میشه؟ 2 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۳ «ومن كل شيء خلقنا زوجين لعلكم تذكرون» (ذاريات/ 49): «و از هرچيز جفتي آفريديم شايد توجه پيدا كنيد».این یکی رو کی بهش گفته؟ حتما دانشمندان علم فیزیک و....! خب اسم این کرم استثنایی چیه؟ شاید واقعا جفت داره! آبت الله معرفت میگه: اولا: در آیه هیچ اشاره صریحی به لقاح جنسی نشده است، لذا مراد از زوجیت، دو جنس نر و ماده نیست، بلکه مراد صنف های مختلف از هر گونه حیوان و گیاه است، مانند انواع سیب، انواع گلابی، انواع گوسفند و ... . از اینرو، این شبهه به خاطر برداشتی است که از تعبیر «زوجین» داشته اند و آن را به معنای جفت نر و ماده گرفته اند، در صورتی که «زوج» در این قبیل آیات، به معنای «صنف»است. در قرآن آیات مختلفی است که به این معنا اشاره دارد: «فيهِما مِنْ كُلِّ فاكِهَةٍ زَوْجانِ»؛ در آن دو، از هر ميوهاى انواع گوناگون قرار دادیم. (رحمن، 52) «وَ مِنْ كُلِّ الثَّمَراتِ جَعَلَ فيها زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ»؛ و در زمین از هر نوع میوه، اصاناف گوناگون قرار داده است. (رعد، 3) «سُبْحانَ الَّذي خَلَقَ الْأَزْواجَ كُلَّها مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مِمَّا لا يَعْلَمُونَ»؛ منزه است كسى كه تمام زوجها را آفريد، از آنچه زمين مىروياند، و از خودشان، و از آنچه نمىدانند. (یس، 36) شیخ طوسی در تفسیر این آیه چنین آورده: ازدواج در این جا به معنای اشکال و انواع است که حیوان، درخت، حبوبات و دیگر گیاهان و هم چنین انجیر، انگور و ... دارای انواع متعدد است. (التبيان في تفسير القرآن، ج 8، ص 458) تعبیر به «تثنیه» (زوجین = دو تا زوج) هم در این گونه موارد به معنای مطلق تعدد و کثرت است که در ادبیات عرب، امری شایع است و در قرآن هم به کار رفته است، مانند: «ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْن»؛ بار ديگر (به عالم هستى) نگاه كن (ملک، 4)، که مراد تداوم و مطلق تکرار و کثرت است. 2 لینک به دیدگاه
seyed mehdi hoseyni 27119 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۳ کرم رو می تونی سرچ کنی !موجودات تک سلولی تکلیفش چی میشه؟ دانش زیست شناسی جدید اثبات کرده که همه جانداران حتی حیوانات ابتدایی تک سلولی (آمیبها) و کرمها از راه جفتگیری تولید مثل میکنند. و نیز علم زیست شناسی ثابت کرده است که موجوداتی مانند کرمها که از راه تقسیم شدن تکثیر میشوند دارای هر دو دستگاه تناسلی نر و ماده هستند. الان در فیزیک وجود چیزی به نام پاد ماده مطرح و اثبات شده است.بدین صورت که هر ماده یک پاد ماده دارد مثلا جسم من در یک بعد دیگر که برای ما قابل لمس نیست یک پاد ماده دارد!!!!!همچنین همه ی ذرات دیگر عالم!!!!!!!البته من از علم فیزیک به خصوص فیزیک نوین چیز زیادی نمیدانم ولی این موضوع پادماده را در یک مستند در تلویزیون دیدم که وجود چیزی به نام پادماده اثبات شده است و وجود چیزی به نام کوارک مطرح شده است که شاید هر دو بتوانند جفت یک ماده یاحتی جفت چیزی مثل روح باشند. 3 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۳ آبت الله معرفت میگه: اولا: در آیه هیچ اشاره صریحی به لقاح جنسی نشده است، لذا مراد از زوجیت، دو جنس نر و ماده نیست، بلکه مراد صنف های مختلف از هر گونه حیوان و گیاه است، مانند انواع سیب، انواع گلابی، انواع گوسفند و ... . از اینرو، این شبهه به خاطر برداشتی است که از تعبیر «زوجین» داشته اند و آن را به معنای جفت نر و ماده گرفته اند، در صورتی که «زوج» در این قبیل آیات، به معنای «صنف»است. در قرآن آیات مختلفی است که به این معنا اشاره دارد: «فيهِما مِنْ كُلِّ فاكِهَةٍ زَوْجانِ»؛ در آن دو، از هر ميوهاى انواع گوناگون قرار دادیم. (رحمن، 52) «وَ مِنْ كُلِّ الثَّمَراتِ جَعَلَ فيها زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ»؛ و در زمین از هر نوع میوه، اصاناف گوناگون قرار داده است. (رعد، 3) «سُبْحانَ الَّذي خَلَقَ الْأَزْواجَ كُلَّها مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ مِمَّا لا يَعْلَمُونَ»؛ منزه است كسى كه تمام زوجها را آفريد، از آنچه زمين مىروياند، و از خودشان، و از آنچه نمىدانند. (یس، 36) شیخ طوسی در تفسیر این آیه چنین آورده: ازدواج در این جا به معنای اشکال و انواع است که حیوان، درخت، حبوبات و دیگر گیاهان و هم چنین انجیر، انگور و ... دارای انواع متعدد است. (التبيان في تفسير القرآن، ج 8، ص 458) تعبیر به «تثنیه» (زوجین = دو تا زوج) هم در این گونه موارد به معنای مطلق تعدد و کثرت است که در ادبیات عرب، امری شایع است و در قرآن هم به کار رفته است، مانند: «ثُمَّ ارْجِعِ الْبَصَرَ كَرَّتَيْن»؛ بار ديگر (به عالم هستى) نگاه كن (ملک، 4)، که مراد تداوم و مطلق تکرار و کثرت است. زوجین دو معنی داره یکی زن و شوهر یکی زوج و مفهوم 2 تایی داره اینکه منظور انواع سیب هست گریزی کودکانه است نکته ی جالب تر اینکه شما حتی چک نکردین مثلا سوره ی رعد آیه 3 در قران همون زوج دوتایی ترجمه شده (بقیه رو چک نکردم) دانش زیست شناسی جدید اثبات کرده که همه جانداران حتی حیوانات ابتدایی تک سلولی (آمیبها) و کرمها از راه جفتگیری تولید مثل میکنند. و نیز علم زیست شناسی ثابت کرده است که موجوداتی مانند کرمها که از راه تقسیم شدن تکثیر میشوند دارای هر دو دستگاه تناسلی نر و ماده هستند. الان در فیزیک وجود چیزی به نام پاد ماده مطرح و اثبات شده است.بدین صورت که هر ماده یک پاد ماده دارد مثلا جسم من در یک بعد دیگر که برای ما قابل لمس نیست یک پاد ماده دارد!!!!!همچنین همه ی ذرات دیگر عالم!!!!!!!البته من از علم فیزیک به خصوص فیزیک نوین چیز زیادی نمیدانم ولی این موضوع پادماده را در یک مستند در تلویزیون دیدم که وجود چیزی به نام پادماده اثبات شده است و وجود چیزی به نام کوارک مطرح شده است که شاید هر دو بتوانند جفت یک ماده یاحتی جفت چیزی مثل روح باشند. در بالا می گی زوج نیستن الان برعکسش رو می گی قبل از اینکه کپی کنی خودت بخونشون ! در مورد تک سلولی ها یک منبع علمی معتبر معرفی کنید! درمورد کرم مفهوم زوجیت زیر سوال میره البته این نکته رو توجه فرمایید که زوج با جفت متفاوته و زوجین مفهوم زوج رو داره در مورد پاد ماده پیشنهاد می کنم ویکی پدیا رو بخون تا در جریان قرار بگیری ! 2 لینک به دیدگاه
pary naz 2414 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۳ زوجین دو معنی داره یکی زن و شوهر یکی زوج و مفهوم 2 تایی داره اینکه منظور انواع سیب هست گریزی کودکانه است نکته ی جالب تر اینکه شما حتی چک نکردین مثلا سوره ی رعد آیه 3 در قران همون زوج دوتایی ترجمه شده (بقیه رو چک نکردم) در بالا می گی زوج نیستن الان برعکسش رو می گی قبل از اینکه کپی کنی خودت بخونشون ! در مورد تک سلولی ها یک منبع علمی معتبر معرفی کنید! درمورد کرم مفهوم زوجیت زیر سوال میره البته این نکته رو توجه فرمایید که زوج با جفت متفاوته و زوجین مفهوم زوج رو داره در مورد پاد ماده پیشنهاد می کنم ویکی پدیا رو بخون تا در جریان قرار بگیری ! منظور از زوج داشتن تضاد است نه صرفا جنس نر وماده. به طور مثال میتونه بارهای مثبت ومنفی /روز وشب/سیاه وسفید/زن ومرد/تک سلولی وپرسلولی/و ..... را نام برد .منظور از ایه این بوده نه فقط جنس نر وماده 2 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 19 بهمن، ۱۳۹۳ منظور از زوج داشتن تضاد است نه صرفا جنس نر وماده. به طور مثال میتونه بارهای مثبت ومنفی /روز وشب/سیاه وسفید/زن ومرد/تک سلولی وپرسلولی/و ..... را نام برد .منظور از ایه این بوده نه فقط جنس نر وماده داشتن تضاد برای کرم ها ارضا شده نیست 1 لینک به دیدگاه
pary naz 2414 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۳ داشتن تضاد برای کرم ها ارضا شده نیست کرم ها هم نر وماده دارن.درخیلی از ویژگی هاشون هم تضاد دارن. کرم خاصی مدنظرته که میگی کرم ها تضاد ندارن؟ لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۳ [h=1]ماجرای اتصال دریاها چیست؟![/h] «ماجرای عکس موسوم به برخورد دو دریا چیست؟!» چند سالی است عکس و فیلمهایی در شبکههای اجتماعی به طرز باورنکردنی منتشر میشود که ادعا میکند تصاویری از برخورد دو دریای بالتیک و دریای شمال به یکدیگر است و آب این دو دریا با یکدیگر ترکیب نمیشود و طبق معمول هم عدهای که کارشان ربط دادن انواع مسائلی است که حداقل ۱۰٪ با هم شباهت دارند کمر همت بستند و با زور و ضرب این رویداد طبیعی را به معجزات و آیات قرآن مرتبط کردهاند! متنی که به همراه این عکس منتشر میشود مضمونی اینچنینی دارد: «در شمالی ترین شهر دانمارک می توان یک نشانه قرآنی را دید. در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توان در سجیه دید. جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این پدیده زیبا بوجود می آید و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.» و پس از آن آیات زیر را از قرآن در ارتباط با این رویداد بیان میکنند: سوره فرقان آیه ۵۳: وَ هُوَ الَّذِی مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ هذا عَذْبٌ فُراتٌ وَ هذا مِلْحٌ أُجاجٌ وَ جَعَلَ بَیْنَهُما بَرْزَخاً وَ حِجْراً مَحْجُوراً و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد. سوره فاطر آیه ۱۲: وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَهً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید. سوره نمل آیه ۶۱: اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۶۱﴾ [آیا شریکانى که مىپندارند بهتر است] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوهها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمىدانند. و یا آیات ۱۹ تا ۲۳ سورهی الرحمن که در شایعات کمتر نامبرده شده است اما مشابه آیات فوق است و توضیحاتی نیز توسط یکی از خوانندگان گمانه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام داده شده است. فَبِأَىِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (١٨) مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (١٩) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لایَبْغِیانِ (٢٠) پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى کنید؟! (١٨) دو دریاى مختلف (شور و شیرین، گرم و سرد) را در کنار هم قرار داد، در حالى که با هم تماس دارند; (١٩) در میان آن دو مانعى است که یکى بر دیگرى غلبه نمى کند (و به هم نمى آمیزند). (٢٠) توجه کنید که ترجمههای نوشته شده آنچیزی است که به همراه شایعه منتشر شده است. مثلا عبارت موجزنان را شایعهپردازان به ترجمهها اضافه کردهاند. به دلیل کنار هم چیدن چندین مطلب راست و دروغ و تغییر و ترکیب معانی و موقعیتهای جغرافیایی و … درک واقعیت کمی پیچیدهتر شده است که به تفکیک به همهی این مسائل خواهیم پرداخت. نخست اینکه خود این عکس مشهوری که پخش میشود و منظرهای از دریا با آسمان ابری را نشان میدهد که در آن آبهای سمت چپ رنگ سبز روشنتر و آبهای سمت راست تصویر رنگ سبزتیرهتر دارند، توسط یک عکاس جوان بهنام Kent Smith در ساعت ۳ بعدازظهر روز ۴ جولای ۲۰۱۰ با دوربین Canon EOS 40D از روی یک کشتی تفریحی در کنارهی خلیج آلاسکا و در فاصلهی حدود ۵ مایلی از محل گرفته شده است و این اتفاق در مواقعی خاص (و نه همیشه) روی میدهد. خلیج بخشی از دریا است که در خشکی پیش رفته باشد یا به بیان دیگر به پیشروی آب در خشکی، خلیج میگویند. پس اولین نکته اینجاست که این تصویر اصلا مربوط به دو دریا نیست بلکه مربوط به یک خلیج و یک دریاست! خلیج آلاسکا حاصل پیشروی آبهای اقیانوس آرام به سمت خشکیهای کانادا و آلاسکاست. این عکاس هرگز فکر نمیکرد که عکسش به یکی از پربازدیدترین عکسهای Flicker تبدیل شود و به رکورد بیش از ۱ میلیون فقط در این سایت برسد! پس از مدتی وی نام Merging Oceans را برای عکسش انتخاب کرد و شاید دردسر اصلی از همینجا شروع شد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده فیلم و موارد بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 20 بهمن، ۱۳۹۳ کرم ها هم نر وماده دارن.درخیلی از ویژگی هاشون هم تضاد دارن.کرم خاصی مدنظرته که میگی کرم ها تضاد ندارن؟ کرم خاکی اگر در گوگل سرچ کنید اطلاعات تکمیلی رو هم دریافت می کنید لینک به دیدگاه
Lean 56968 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 بهمن، ۱۳۹۳ فرض کن محمد در مسافرت هایش کسی را دیده باشد که این دریا را دیده باشد و برایش تعریف کرده باشد و او در قرانش نوشته باشد جالب هست یکی از این دریاهایی که محمد در کتابش گفته یکی شیرین و دیگری شور هست بسیار به محل زندگی ایشان نزدیک هست دریای احمر! به لینک های زیر نگاهی بنداز بد نیست برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
afshin18 11175 اشتراک گذاری ارسال شده در 21 بهمن، ۱۳۹۳ به لینک های زیر نگاهی بنداز بد نیست برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام جالب بود فارغ از این مقاله اگر به نقشه ی میزان دین داری در کشور ها نگاه کنی به صورت چشمی هم میشه به چیزای دیگه ای هم رسید لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده