رفتن به مطلب

ایستوما گرندیفلوروم


ارسال های توصیه شده

گیاهی است دو ساله و چند سااله،‌ گل هایش فقط تا چند روز شاداب باقی می مانند. گل ها به رنگ سفید،‌بنفش و یا آبی هستند. این گل مصارف تزیینی و تجاری دارد و معمولا به صورت شاخه ی چیده شده مورد استفاده در دسته های گل قرار می گیرد. فصل گلدهی از اوایل تابستان تا اواخر آن است.

 

 

ارتفاع آن بین 45 تا 60 سانتی متر است. گل های آن رنگ های متنوعی می تواند داشته باشد ؛‌صورتی،‌قرمز ٰ‌بنفش و آبی ، کرمی و سفید و گاهی هم به صورت ابلق و دورنگ دیده می شود. تکثیر آن نیز از طریق کاشت بذر در پاییز انجام می گیرد.

 

گل های این گیاه به صورت استکانی و قیف مانند هستند.

 

این گل به صورت افراشته رشد می کند و گل ها در انتهای ساقه به وجود می آیند ،‌گل ها به صورت استکانی و قیفی شکل هستند و رنگ های زنده و زیبایی دارند و معمولا در دسته های گل و به صورت تزیینی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

خصوصیات گیاه شناسی : یک دوره 6 تا 9 ماهه زمان لازم دارد تا به حالت گل دهی درآید و اگر شرایط مناسب برای ابقای گل فراهم نباشد گیاه به گل نمی نشیند و به همان حالت رزت باقی می ماند.

 

این گیاه به نور تقریبا کامل و خاک با زهکشی بالا احتیاج دارد. برگ ها کوچک و سبز تیره هستند. این گیاه ممککن است مبتلا به بیماری های قارچی و پژمردگی شود. بایستی همواره اطراف آن را از علف های هرز پاکسازی نمود.

 

 

برای گلدهی نیاز به نور حدود 20 تا 30 هزار لوکس و 12 تا 13 ساعت نور دارد گیاهی است که دمای کمتر از 7 درجه سانتی گراد را تحمل نمی کند.

 

 

مهمترین دوره ی رشد گیاه زمانی است که از حالت رزت خارج می شودوحالت ساقه راتشکیل می دهد این مرحله معمولاً بین 5 تا 7 اتفاق می افتد و برگها متقابل و 5 تا 7 جفت برگ و مرحله رزت تمام شده و گیاه وارد مرحله گلدهی می شود که برای آن دو فاکتور عمده بیان می شود:

1- دمای بین 15 تا 18 درجه سانتی گراد

2- طول روز 12 تا 14 ساعت بعد از این دوره دیگر حساسیت به طول روز ندارد بعد از تشکیل ساقه گل دهنده هر بوته گل بین 10تا20 شاخه گل بوجود می آورد ، و چون هر شاخه گل تعدادی گلچه دارد و تک گلچه مناسب نیست و باید بصورت خوشه برداشته شود زمان برداشت این گل زمانی است که 2 گلچه باز شده داشته باشد

 

 

نور: به تابش غیر مستقیم به مدت 12-13 ساعت نور احتیاج دارد

دما: دمای بین 15 تا 18 درجه سانتی گراد

آبیاری: بهتر است فواصل آبیاری با خشک شدن خاک سطحی گلدان همرا باشد

 

آفات و بیماریها: مهمترین آفت گیاه ایستوما "تریپس" است.

 

 

ایستوما با بذر تکثیر می شود. بذرهای گیاه را در یک خاک نسبتاً سبک باPH 5 تا 5/5 کشت کرده بذرها فوق العاده ریز می باشند .بنابراین در آبیاری گیاه مراقبت تقسیم تا جابجابی و شست و شوی بذرها جلوگیری شود می توان مجموعه را در سبد کشت کرد و یا اگر در خاکی کشت می کنند باید مواظب باشند تا بذرها شسته نشوند. کند .

 

 

 

: منابع [TABLE]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...