رفتن به مطلب

تاثیر خوردن بستنی بر روی مغز


ارسال های توصیه شده

زیست - عصب شناسان موسسه روان شناسی لندن در تازه‌ترین بررسیهای خود دریافته‌اند خوردن بستنی سبب تحریک همان بخشی از مغز می‌شود که مسوول پردازش اطلاعات مربوط به شادی و سرخوشی در افراد است. در این بررسیها روشن شد خوردن بستنی بلافاصله بر ناحیه موسوم به قشر چشمی پیشانی مغز تاثیر می‌گذارد. این آزمایش با حمایت مالی یکی از بزرگترین شرکتهای تولید کننده بستنی در اروپا انجام شده است. محققان با کمک دستگاه اسکنر ، نحوه عمل بخشهای مختلف مغز داوطلبان را در هنگام خوردن بستنی بررسی کردند.

 

نتایج تحقیق اخیر که در کنفرانس متخصصان زیست عصب شناسی در شهر کاردیف مرکز کلان در "ویلز" انگلیس ارائه شده ، بخشی از تحقیقات گسترده‌تری است که در زمینه شناسایی مراکزی از مغز که احساسات مختلف را در اشخاص بوجود می‌آورد، در دست انجام است. محققان امیدوارند بتوانند جایگاه احساساتی نظیر ناامید شدن و سرخوردگی و یا

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را مشخص سازند. به نوشته روزنامه گاردین یک محقق انگلیسی به نام پیتر هالیگان که استاد علوم زیست - عصب شناسی در دانشگاه لندن است بزودی با یک بودجه دوازده ‪میلیون پوندی نخستین تحقیقات را در حوزه نوظهور زیست - عصب شناسی اجتماعی به اجرا در خواهد آورد.

 

یکی از اهداف این طرح استفاده از اطلاعات بدست آمده از تصاویر اسکنرها برای تشخیص این نکته است که کدام یک از کارمندانی که بابت بیماری مرخصی استحقاقی تقاضا می‌کنند، واقعا دچار بیماری هستند و کدام دسته تمارض می‌کنند. این محقق با بهره‌گیری از این نوع اسکنها توانسته است ناحیه‌ای از مغز را که در هنگام تقلب و فریبکاری فعال می‌شود مشخص کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...