رفتن به مطلب

برای نابودی باکتری‌های دهانتان آدامس بجوید


ارسال های توصیه شده

766621.jpg

 

مطالعات محققان هلندی نشان می دهد که جویدن آدامس می تواند بیش از 100 میلیون باکتری را از دهان حذف کرده و بهداشت دهان و دندان را افزایش دهد.

 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، تاکنون محققان به کرات از تاثیرات جویدن آدامس بر پوسیدگی دندان سخن گفته بودند اما محققان هلندی در جدیدترین تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که جویدن آدامس می تواند بیش از 100 میلیون باکتری را از دهان حذف کند. آدامسی که در مدت ده دقیقه جویده می شود، می تواند بیش از 100 میلیون باکتری یا در حدود 10 درصد از میکروب های بزاقی که در دهان وجود دارند را حذف کند. از سوی دیگر، جویدن آدامس می تواند سلامت دهان را همانند مسواک زدن یا نخ انداختن حفظ کند.

 

 

 

محققان هلندی معتقدند هر آدامسی نمی تواند دارای چنین خاصیتی باشد، برای مثال آدامس هایی که حاوی شکر و مواد قندی هستند نه تنها نمی توانند باکتری ها را حذف کنند بلکه به تغذیه باکتری های دهان نیز می پردازند. به همین دلیل توصیه می شود تا ترکیبات آدامس ها را قبل از مصرف آنها مطالعه کنید تا از محتویات محصولی که خواهید جوید، مطلع شوید.

 

 

پس از گذشت حدودا سی ثانیه از جویدن آدامس احساس می شود که آدامس حالت اولیه خود را از دست داده و چرایی این احساس را می توان در کاهش تعداد باکتری هایی دانست که جذب آدامس شده اند.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...