رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مدیرکل دفتر امور تحقیقات برق شرکت توانیر در آیین رونمایی از این ربات گفت : با طراحی و ساخت این روبات کشورمان به جمع هفت کشور از کشورهای تولید کننده این دستگاه پیوست .

آقای فرهناکیان با بیان این‌که تا قبل از ساخت این دستگاه برای بازرسی خطوط انتقال قدرت از روش‌های بصری به‌وسیله کارگران، بالگرد و از روی زمین بهره‌گیری می‌شد افزود: خطرات برق‌گرفتگی، ارتفاع زیاد دکل‌ها و زمان بر بودن و نداشتن کارایی در مناطق صعب العبور از معایب استفاده از این روش‌ها بود.

مدیر اجرایی این طرح نیز گفت: مکانیزم‌های فعال و غیرفعال طراحی شده در این ربات، آن را قادر به عبور از خطوط گارد به همراه تمام موانع موجود بر روی آن می‌کند.

آقای مستشفی استفاده از علوم مختلف مهندسی مکانیک، برق و مواد را از جمله تخصص‌های به‌کار گرفته شده در ساخت این ربات پیشرفته دانست و افزود: این ربات قادر است با سرعت 40 متر بر دقیقه و کارکرد مستمر 5 ساعت بر روی خطوط برق حرکت کند.

 

وی با بیان این‌که تا پیش از این کشورهای آمریکا ،کانادا و ژاپن سازندگان این دستگاه بودند افزود : نمونه بومی تولید شده قابلیت عبور هم‌زمان از گوی اخطار، دکل آویز و زاویه روی خطوط برق را دارد در حالی‌ که در نمونه خارجی چنین قابلیتی وجود ندارد.

 

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای استان اصفهان نیز در این آئین گفت: ساخت این ربات یکی از روش‌های نوین نمایشگر خطوط و کابل‌ها اداره برق استان اصفهان است که برای ساخت آن در مدت 2 سال بیش از یک میلیارد و 800 میلون ریال هزینه شده است.

 

ربات بازرس خطوط انتقال برق قدرت به شماره 81449 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...