رفتن به مطلب

درختچه توری ملکه


ارسال های توصیه شده

درختچه توری ملکه (Queen's Crape-myrtle) گونه ای از جنس Lagerstroemia در خانواده Lythraceae بومی مناطق گرمسیری جنوب آسیا میباشد و در کشورهای فیلیپین و هند بیشتر یافت میشوند

 

 

این درخت ​​در طول رشد خود حدود 20 متر بلند میشود، پوست این درخت صاف و گاهی پوسته پوسته است. این درخت برگریز دارای برگ های تخم مرغی و بیضوی شکل به طول 8 تا 15 سانتی متر و عرض 3 تا 7 سانتی متر و به صورت نوک تیز میباشد.

 

 

گل ها در خوشه های راست و ایستاده به طول 20 تا 40 سانتی متر ایجاد میشوند، هر گل با شش گلبرگ سفید تا بنفش 2 تا 3.5 سانتی متر طول دارد.

 

دوره گلدهی درختچه توری ملکه طولانی و از اوایل تیرماه تا اواخر شهریور می باشد.

 

نیاز توری به نور مستقیم خورشید زیاد است. به همین جهت باید در مکان های باز و کاملاً آفتابگیربه دور از هرگونه سایه درخت، ساختمان یا دیوار بلند کاشته شود تا حداکثر گلدهی را داشته باشد. در درختچه های توری حواشی بزرگراه چمران اهمیت این موضوع کاملاً بارز است، زیرا درختچه های واقع در حاشیه غربی بزرگراه که بدور از هرگونه سایه قرار گرفته اند، سریعاً به گل نشسته و گلهای بیشتری هم تولید کرده اند. ولی درختچه های حاشیه شرقی که زیر سایه درختان بلند، تپه ها، ساختمان ها قرار گرفته اند، دیرتر گل داده اند.

 

توری در فصل رشد احتیاج به آبیاری با فاصله ولی عمیق دارد. در زمستان نیازی به آبیاری نیست.

 

بهترین خاک برای کاشت توری، مخلوطی از خاک تازه باغچه و خاک برگ به میزان مساوی است. باید در پائیز هرسال مقداری خاک مناسب، در پای بوته اضافه کرد این عمل باعث می شود که ریشه های سطحی کاملاً پوشیده شده و در زمستان از خطرسرمازدگی محفوظ بماند همچنین طی عملیات مکانیکی حذف علفهای هرز آسیب نبیند. این مسئله باید خصوصاً در مورد درختچه های توری حواشی بزرگراه چمران مورد توجه قرار گیرد. زیرا درختچه هایی که در بالای کرت در این منطقه قرار گرفته اند و ریشه هایشان کاملاً از خاک پوشیده شده، سالم تر و قوی از درختچه هایی هستند که در گودی کرت قرار گرفته اند.

 

درختچه توری ملکه دارای سابقه ای طولانی در کاربردی های عامه پزشکی سنتی است که شامل کنترل فشار خون، اختلالات ادراری ، کنترل سطح کلسترول، درمان اسهال، تسهیل حرکت روده و همچنین به عنوان مسکن(ضد درد) میباشد.

 

درختچه توری ملکه در جنوب شرق آسیا به خصوص هند و فیلیپین افزایش یافته است و به طور گسترده ای به عنوان یک گیاه زینتی در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان کشت می شود.

 

چوب Lagerstroemia Speciosa به رنگ قهوه ای مایل به قرمز است و معمولاً برای خانه سازی، مبلمان، قایق، و غیره مورد استفاده قرار می گیرد

 

در شرایط سایه به دلیل بالا بودن رطوبت، رشد قارچها (عوامل سفیدک) افزایش می یابد.

 

 

: منابع [TABLE]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...