رفتن به مطلب

قانون در مورد شبکه های اجتماعی چه می گوید؟


ارسال های توصیه شده

99693-index.jpg

 

[h=3]یک وکیل دادگستری گفت: رسانه ملی با پخش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم جامعه را با نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش آشنا کند.[/h]

 

«فرهاد شهبازوار» ،با اشاره به ضرورت پالایش محتوای مجرمانه در شبکه‌های اجتماعی، گفت: استفاده از فضای مجازی و اینترنتی در جامعه ما و در تمام دنیا تبدیل به امری رایج و همگانی شده که بعضاً در مواردی همین شبکه‌ها ساعت‌ها ذهن کاربر را به خود معطوف و مشغول می‌کنند.

 

وی ادامه داد: استفاده هدفمند هر فناوری سبب گسترش و رشد فضایل اخلاقی و علمی در محیط‌های شخصی و جامعه می‌شود.

 

این حقوقدان تصریح کرد: در استفاده از فضای مجازی باید آسیب‌شناسان هم کارکردهای علمی، اخلاقی و هم کارکردهای غیراخلاقی و مجرمانه را مورد بررسی قرار دهند.

 

شهبازوار اظهارداشت: با توجه به این که هر از چند گاهی صحبت از ******** برخی از برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در انبوه خبرهای کشور به گوش می‌رسد این سوال در ذهن مردم ایجاد می‌شود که هدف از این کار توسط قانون‌گذار و مسئولین چیست و آیا این کار محمل قانونی دارد یا خیر؟

 

وی افزود: مطابق با قانون اساسی کشورمان و قانون جرائم رایانه‌ای مصوب سال 1388 در صورت کارکردهای غیراخلاقی و مجرمانه برخورد با این شبکه‌ها و کاربران آن امری اجتناب‌ناپذیر فرض می‌شود، از سرقت و کلاهبرداری تا جرائم علیه عفت و اخلاق عمومی و هتک حیثیت و نشر اکاذیب از مواردی است که در فضای مجازی امکان وقوع آن دور از ذهن تلقی نمی‌شود.

 

این حقوقدان تأکید کرد: مسئولین ذیربط ناگزیر از انسداد و عدم دسترسی و ******** این شبکه‌ها هستند اما آنچه اصولی‌تر و کلان‌محورتر از انسداد و ******** و مجرمانه پنداشتن استفاده از شبکه‌های اجتماعی است چگونگی آشنایی، آموزش و استفاده بهینه از این شبکه‌ها در بین افراد جامعه و جوانان است که باید توسط کارشناسان علوم ارتباطات و جامعه‌شناسان این مسایل مورد بررسی قرار بگیرد.

 

شهبازوار در پایان خاطرنشان کرد: رسانه ملی با پخش برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم جامعه را با نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی در حال گسترش آشنا کند.

 

باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...