رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پوست پرتقال در بسياري موارد حتي مغذي تر از ميوه آن است.

ويتامين ث يكي از عوامل مهم مهاركننده سرطان است به طوري كه اين ويتامين را دشمن نيرومندي عليه يكي از عوامل شناخته شده سرطان زا يعني نيتروزامين ها مي شناسند.

مصرف زياد پرتقال علاوه بر پيشگيري از سرطان معده، در پيشگيري از انواع ديگر سرطان ها نيز مؤثر است.

سرطان مري در اشخاصي كه زياد پرتقال مي خورند، ۵۰ درصد كمتر از اشخاصي است كه آن را كمتر مصرف مي كنند و يا اصلاً نمي خورند. همچنين ميزان ابتلا به سرطان لوزالمعده در مصرف كنندگان پرتقال در پايين ترين حد قرار دارد.

پرتقال و ساير مركبات در پايين آوردن كلسترول خون نيز مؤثرند و اين خاصيت مديون وجود پكتين و ورقه هاي نازك مابين پره هاي پرتقال است.

در مواردي كه هدف كاهش كلسترول و تأمين سلامت شريان ها باشد، براي استفاده از حداكثر نيروي درماني پرتقال، توصيه مي شود كه پرتقال را با لايه سفيد رنگ زير پوست و لايه هاي نازك داخل پرتقال كه حاوي پكتين هستند مصرف كنيد.

پيشگيري از عفونت هاي ويروسي از خواص ديگر پرتقال است كه در عصاره آن وجود دارد.

يك ليوان آب پرتقال داراي ۱۲۰ ميلي گرم ويتامين ث يعني دوبرابر مقدار توصيه شده در روز است و علاوه بر آن داراي مقاديري كلسيم، پتاسيم، نياسين و اسيد فوليك است.

آب پرتقال سرشار از فيبر است، بويژه اگر با گوشت ميوه مصرف شود. آب پرتقال هر اندازه كه سردتر باشد و در يخچال نگهداري شود ويتامين ث آن بيشتر حفظ خواهد شد.

افرادي كه فشار خونشان بالاست و براي كنترل آن دارو مصرف مي كنند، بايد هميشه در تغذيه روزانه خود از موادغذايي حاوي پتاسيم بالا استفاده كنند. آب پرتقال سرشار از پتاسيم است و در يك ليوان بزرگ آب پرتقال حدود ۳۵۰ ميلي گرم پتاسيم وجود دارد.

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...