رفتن به مطلب

اطلاعات پاک شده از سطل آشغال ویندوز به کجا می روند ؟!


ارسال های توصیه شده

recycle-bin-620x330.jpg

 

شما وقتی فایلی را به سطل بازیافت می‌فرستید، آن را پاک نکرده‌اید، بلکه فقط از جایی به جای دیگری منتقل کرده‌اید. اما وقتی آن را Shift+Delete می‌کنید و یا از داخل سطل بازیافت پاک می‌کنید، تنها نام آن فایل یا پوشه را از فضای داخلی درایو حذف کرده‌اید. اما تمامی اطلاعات آن فایل یا پوشه به صورت کامل در جایی از فضای درایو شما باقی مانده است.

 

فضای اشغال شده توسط فایل حذف شده، نه از بین می‌رود و نه اطلاعات جدید بر روی آن قرار می‌گیرد، بلکه همچنان دارای اطلاعات فایل حذف شده است، اما رابط آن با نام فایل پاک شده از بین رفته است. به همین خاطر شما بعد از پاک کردن اطلاعات از داخل سطل بازیافت، فضای اشغال شده توسط فایل را دیگر نمی‌بینید. تا زمانی که فضای خالی باقی مانده بر روی هارددیسک کاملا پر نشود، اطلاعات جدید بر روی اطلاعات فایل حذف شده بازنویسی نمی‌شود.

 

زمانی که به هر علتی شما نیاز به بازیابی اطلاعات خود داشته باشید، این سیستم حذف فایل می‌تواند به یاری شما بیاید. گر چه بازیابی اطلاعات، عملی کند است و نیاز به فضای زیادی دارد.

 

 

 

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...