رفتن به مطلب

بازگشت موستانگ دوست داشتنی به جاده


ارسال های توصیه شده

بعد از یک ربع قرن غیبت، اکنون شلبی GT350 برمی‌گردد تا نسل ششم موستانگ را قوتی دوباره ببخشد. حالا دیگر زمان آسایش چلنجر SRT و کاماروی Z/28 سرآمده است.

برخلاف آخرین مدل شلبی که GT500 است و موتور سوپرشارژر آن 662 اسب بخار نیرو دارد، GT350 یک نسخه سبک‌تر و یک رده پایین‌تر قرار می‌گیرد. این خودرو از یک پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری با تنفس طبیعی بهره می‌گیرد که بیش از 500 اسب بخار نیرو و 542 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

hmni4h9j2cu2qf3eavcd.jpg

 

0rrmorhyqtghsfe4aux.jpg

 

در عوض GT350 نسبت به برادر بزرگ‌تر خود، کاربرد روزانه بیشتری دارد و اهلی‌تر و خیابانی‌تر است. انتقال نیروی شلبی GT350 توسط یک گیربکس شش سرعته دستی انجام می‌شود در حالی که دیفرانسیل عقب از سیستم لغزش محدود به صورت استاندارد بهره می‌برد. پیکره‌بندی میل‌لنگ نیز برخلاف روش مرسوم فورد از سبک Flat-plane بهره می‌برد که در فراری نیز مورد استفاده است و باعث می‌گردد نیازی به وزنه‌های سنگین تعدلی نباشد و موتور با دور بالاتری بتواند گردش کند.

 

dosdj63f7omty94o1y2q.jpg

 

eyolbie7qm6dl6rei5.jpg

 

zsuk7e0etyvth9q192r.jpg

 

طراحی GT350 تهاجمی‌تر شده و آئرودینامیک آن نیز با اصلاح هواکش جلو، پایین آمدن 2 اینچی دماغه، پنجره مشبک فیبر کربنی و اسپیویلر عقب بهبود یافته و مخصوصاً نیروی داون فورس آن با کمک دیفیوزر و اسپویلر عقب افزایش یافته است.

فورد موستانگ شلبی GT350 با پکیج‌های اختیاری مسابقه ای اضافه چون خنک‌کننده روغن موتور و روغن گیربکس هم ارائه می‌گردد. در عوض یک درب موتور آلومینیومی و همچنین چرخ‌های آلیاژی 19 اینچی با تایرهای سوپر پایلوت میشلن به صورت استاندارد روی این خودرو قرار می‌گیرند. سیستم تعلیق نیز با فنرهای واکنش سریع MagneRide که برای اولین بار در فورد استفاده می‌شوند، علاوه بر کاهش ارتفاع، سواری بهتر و قابلیت تنظیم در شرایط مختلف سواری را با خود به همراه می‌آورد.

 

 

 

4yre1qbpp8igm16h9tsy.jpg

 

1955d5j47zt7gv4dakl.jpg

 

قدرت توقف ترمزهای برمبو با دیسک 394 میلی‌متری با کالیپر شش پیستونه در جلو و دیسک 380 میلی‌متری با کالیپر چهار پیستونی در عقب تأمین می‌شود.

 

zxr9rj4jb5m447l216t.jpg

 

درون کابین این خودرو، صندلی‌های تقویت شده مسابقه ای ریکارو، فرمان مسابقه ای کف صاف، نشانگرهای منحصربه‌فرد، کاهش قسمت‌های کرومی و براق برای کاهش بازتاب نور و یک سیستم یکپارچه کنترل رانندگی با پنج حالت قابل انتخاب که تنظیمات کنترل پایداری، ABS، نرمی هیدرولیک فرمان، کنترل کشش، وضعیت دریچه گاز، اگزوز و غیره را تغییر می‌دهد، جلب توجه می‌کنند. با پرداخت هزینه اضافه می‌توان صندلی‌های برقی با روکش چرم، تهویه دو ناحیه ای، سیستم صوتی و سیستم سرگرمی با صفحه نمای 8 اینچی لمسی را نیز سفارش داد.

فورد از شلبی GT350 در نمایشگاه لس‌آنجلس پرده‌برداری کرده اما این خودرو را با مدل 2016 و در نیمه دوم سال آینده روانه بازار خواهد نمود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...