رفتن به مطلب

ویندوزفون ۱۰ قادر به اجرای اپلیکیشن های اندرویدی است ؟!


ارسال های توصیه شده

android-app-on-windowsphone1-620x330.jpg

 

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، ویندوزفون تا حدی از قافله اندروید و iOS عقب مانده و بیشتر سهم بازار را این دو سیستم عامل گرفته اند. این باعث شده تا گوشی های ویندوزفونی نیز نسبت به گوشی های اندرویدی و آیفون فروش نسبتا پایین تری داشته باشند. اما تصور کنید اگر گوشی های ویندوزفونی قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی داشتند، چه تغییراتی در بازار گوشی های موبایل اتفاق می افتاد؟ به نظر می رسد حالا فاصله کمی با این اتفاق داریم.

 

بر طبق اسناد و مدارک منتشر شده در سایت Reddit، تاپیکی در بین مهندسین اصلی مایکروسافت باز و مطرح شده که نشان می دهد در حال حاضر زیرساخت اجرای برنامه های اندرویدی بر روی ویندوز ۱۰ و ویندوزفون ۱۰ اجرایی شده و حالا این اتفاق تنها منوط به توافق در یک جلسه نهایی بین مدیران مایکروسافت است. در صورت توافق در این جلسه مهم در آینده ای نزدیک شاهد اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی تمامی گوشی هایی خواهیم بود که از ویندوزفون ۱۰ پشتیبانی می کنند.

 

android-app-on-windowsphone-620x483.jpg

 

اما چه چیزی باعث شده تا به امروز این اتفاق رخ ندهد؟ تعدادی از کارشناسان مایکروسافت بر این اعتقادند که چنین تصمیمی عملا تیشه به ریشه ویندوزفون زدن محسوب می شود و دیگر بعد از این اتفاق توسعه دهندگان ویندوزفون ترجیح می دهند اپلیکیشن اندرویدی برنامه نویسی کنند و دیگر عملا هیچ اپلیکیشن ویندوزفونی نخواهیم دید. از طرفی موافقان این طرح بر این اعتقادند که این کار باعث می شود سیستم عامل ویندوزفون محبوب تر از قبل شود زیرا هم اپلیکیشن های اندرویدی و هم اپلیکیشن های ویندوزفونی در آن اجرا خواهد شد و این یک مزیت رقابتی نسبت به اندروید محسوب می شود. بر اساس نظر کارشناسان مایکروسافت این کار ممکن است ویندوزفون ۱۰ را به سرنوشت بلک بری ۱۰ یا BB10 دچار کند که کاربران با مراجعه به فروشگاه نرم افزاری آن تنها اپلیکیشن های اندرویدی را می بینند و اپلیکیشن های این سیستم عامل روز به روز در حال کم شدن است.

 

android-app-on-windowsphone-1-620x377.jpg

 

اما این اتفاق یک نکته مثبت در پی خودش خواهد داشت. کارشناسان مایکروسافت بر این اعتقادند که توسعه دهندگان اندرویدی علاقه چندانی به نرم افزار اکلیپس که اپلیکیشن های اندرویدی در آن توسعه پیدا می کنند ندارند و از طرفی زبان سی شارپ شبیه به زبان جاوا است و این اتفاق ممکن است باعث شود کاربران بیشتری به ابزارهای مایکروسافت مانند ویژوال استدیو و Blend برای برنامه نویسی علاقه مند شده و به آن مهاجرت کند

 

به نظر شما اگر شاهد اجرای اپلیکیشن های اندرویدی بر روی گوشی ها و تبلت های ویندوزفونی باشید، تا چه حد می تواند باعث افزایش محبوبیت سیستم عامل ویندوزفون و گوشی های ویندوزفونی شود؟ یک گوشی ویندوزفونی با قابلیت اجرای اپلیکیشن های اندرویدی تا چه حد جذاب می تواند باشد؟

 

 

منبع: گجت نیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...