رفتن به مطلب

گوگل و شرکت های آمریکایی درصدد ساخت 700 ماهواره برای پوشش جهانی امواج


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]گوگل و شرکت های آمریکایی درصدد ساخت 700 ماهواره برای پوشش جهانی امواج[/h] [h=3]تهران-ایرنا- بنیانگذار شرکت آمریکایی «اسپیس ایکس» و «تسلا» قصد دارد ماهواره های کوچکی بسازد تا با استفاده از آنها اینترنت را به گوشه های دورافتاده جهان ارائه دهد.[/h]

81463959-6203283.jpg به گزارش ایرنا از روزنامه وال استریت ژورنال ،ظاهرا این طرح مراحل اولیه خود را سپری می کند و «الون ماسک» و «گرگ ویلر» بنیانگذار شرکت مخابرات ماهواره ای تحت حمایت گوگل و مدیر اجرایی سابق گوگل با مقامات فلوریدا و کلورادو در خصوص احداث یک کارخانه ساخت ماهواره در حال مذاکره هستند.

 

ویلر پیش از این ریاست قسمت ماهواره ای گوگل را بر عهده داشت و اکنون بنیانگذار ماهواره های WorldVu است؛ این ماهواره ها دارای یک بخش از طیف رادیویی هستند که ماهواره ها می توانند از ان برای ارائه اینترنت استفاده کنند.

 

به نوشته وال استریت ژورنال ، طرح فعلی شامل ساخت حدود 700 ماهواره می شود که هر کدام کمتر از 250 پوند (113.39 کیلوگرم) وزن دارد. این ماهواره ها بسیار سبک تر از ماهواره های سنتی چند تنی هستند.

 

ساخت هر ماهواره کمتر از یک میلیون دلار هزینه می برد که هنوز نسبتا گران است. این ماهواره ها با موشک های شرکت اسپیس ایکس به فضا ارسال می شوند.

 

در یک دهه اخیر گوگل وارد عرصه ساخت فناوری های مختلف شده است. در تازه ترین اقدام در این زمینه گوگل موفق به ساخت خودروی بدون راننده شد؛ این خودرو با استفاده از حسگرهای رادار، دوربین های ویدئویی و مسافت یاب لیزری تاکنون توانسته است بیش از 224هزار کیلومتر حرکت کند.

 

گوگل با استفاده از فناوری نقشه برداری خود، این اتومبیل را در ترافیک سنگین شهرها و بزرگراه ها هدایت کرد.هدف از تعریف این پروژه افزایش ایمنی در جهانی است که سالانه بیش از 1میلیون نفر جان خودشان را در تصادف ها از دست می دهند.

 

محققان این شرکت می گویند: اگر زمانی این فناوری ها در تولید اتومبیل های آینده به کار گرفته شوند، می توانیم رانندگی کم تنش ، منظم با ترافیک روان تر را تجربه کنیم.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...