رفتن به مطلب

توربین‌های بادی جدید به شکل درخت برای تولید بی‌سر و صدای انرژی در راهند


ارسال های توصیه شده

توربین‌های بادی با تبدیل انرژی باد به انرژی‌های دیگر جهت تولید انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی این توربین‌ها بیش‌ترین بازده‌ای را دارند که در مقابل بادهای شدید قرار بگیرند از این جهت معمولاً آن‌ها را در دشت‌ها و یا ارتفاعات نصب می‌کنند. در حال حاضر این تنها راه برای تولید انرژی از نیروی باد است. در حال حاضر یک شرکت فرانسوی با یک ابتکار جدید سعی در تولید نسل جدیدی از توربین‌های بادی را دارد که از شکل فیزیکی جدیدی برخوردار هستند.

 

 

wind0.jpg

 

این نوع توربین‌های بادی که شبیه به درخت هستند به درخت‌های بادی موسوم هستند و از یک سری پره توربین شبیه به برگ درختان برخوردار هستند. این شرکت فرانسوی قصد دارد که تا ماه مارس چندین درخت بادی را در شهر پاریس جهت آزمایش نصب و راه‌اندازی کند.

 

wind1-600x300.jpg

 

درخت بادی از ۷۲ برگ مصنوعی ساخته شده است. هر کدام از این برگ‌های مصنوعی در واقع نقش یک پره توربین را بازی می‌کند. به خاطر وزن کم این برگ‌ها، هر کدام از آن‌ها می‌تواند با وزش بادی به اندازه سرعت ۲ متر بر ثانیه شروع به حرکت کند. در کل با ۲۸۰ روز کار در سال تمام ۷۲ پره این درخت بادی انرژی معادل ۳.۱ کیلووات تولید می‌کنند. در مقایسه با توربین‌های بادی مرسوم امروزه این مقدار انرژی بسیار کم به نظر می‌رسد ولی بایستی در نظر بگیریم که اولاً این درخت‌های بادی بی‌صدا هستند و می‌توانند به زیبایی شهر کمک کنند و از طرف دیگر نیاز به نصب در ارتفاعات ندارند.

 

wind2-600x300.jpg

 

توربین‌های بادی معمولی نسبت به درخت‌های بادی تعداد روزهای کمتری از سال را می‌توانند عملیاتی باشند. با توجه به ارتفاع ۱۱ متری و قطر ۸ متری درخت‌های بادی این درختان بادی هر چه بیشتر به درختان واقعی شبیه هستند. به ادعای شرکت سازنده این نسل از توربین‌های بادی آن‌ها کاملاً بی‌صدا هستند و تماماً از فولاد ساخته‌شده‌اند. این درختان بادی می‌توانند به شبکه برق شهری متصل شوند و یا از آن‌ها جهت تأمین برق مورد نیاز یک ساختمان استفاده کرد.

 

wind3-600x300.jpg

 

قیمت هر واحد از این درختان بادی چیزی در حدود ۳۶۵۰۰ دلار است ولی بایستی توجه داشت که با گذر زمان این توربین‌ها مقرون به صرفه خواهند بود. یکی از بزرگ‌ترین مزیت این توربین‌ها توانایی استفاده از آن‌ها در مناطق مسکونی است که علاوه بر زیبایی سروصدا نیز ندارند، چیزی که مشکل عمده توربین‌های قدیمی بوده است.

 

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...