رفتن به مطلب

سلفی یکصد میلیون ستاره در کنار هم؛ تصویر ۱.۵ گیگاپیکسلی ناسا از کهکشان آندرومدا


ارسال های توصیه شده

ناسا به تازگی بزرگترین و واضح‌ترین تصویری را که تاکنون از کهکشان اندرومدا گرفته شده را منتشر کرد. اندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان به منظومه شمسی می‌باشد که از حدود یک تریلیون ستاره تشکیل شده است.

 

Andromeda-Galaxy-Croped.jpg

 

قسمتی از تصویر اصلی که گفته می‌شود حجمی معادل ۱.۵ گیگا‌پیکسل دارد را در بالا مشاهده می‌کنید، جالب است بدانید برای مشاهده تصویر اصلی باید ۶۰۰ تلویزیون اچ‌دی را در کنار هم قرار دهیم تا تصویر در ابعاد اصلی خود نمایش داده شود.

 

این تصویر یکی دیگر از شاهکار‌های تلسکوپ هابل است که گفته می‌شود بیشتر از ۱۰۰ میلیون ستاره و هزاران خوشهٔ ستاره‌ای تشکیل شده است. یکی دیگر از نکات قابل توجه این تصویر نجومی باشکوه این است که تنها ۴۰ هزار سال نوری از تمام عظمت این کهکشکان به تصویر کشیده شده است. برای اینکه عظمت ابعاد سِلفی ناسا را متوجه شوید به تصویر زیر نگاه کنید، چیزی که مشاهده می‌کنید بیشترین حالت‌ بزرگنمایی این عکس است.

 

 

Andromeda-Galaxy.jpg

 

یکی از کاربران خلاق یوتیوب نیز با نام کاربری daveachuk ویدئویی با کیفیت ۴K از این تصویر قرار داده است که عظمت آن را بهتر به تصویر کشیده است. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای این ویدئو سه دقیقه‌ای وی از عکس ۴.۳ گیگابایتی استفاده کرده است.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

در حین تماشای این تصاویر و ویدئو این مورد را نیز در ذهن داشته باشید که هر نقطه‌ نورانی ممکن است برای خود ستاره‌ای باشد که چندین قمر به دور آن در حال چرخش است و تمام این عظمت تنها درون یک کهکشان قرار دارد.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...