رفتن به مطلب

افزایش سهم یاهو در بازار موتورهای جستجو پس از قرارداد فایرفاکس/ گوگل همچنان اول است


ارسال های توصیه شده

با توجه به اعداد و ارقام منتشر شده توسط موسسه StatCounter، موتور جستجوگر یاهو در بالاترین سطح محبوبت خود در میان کاربران امریکایی از سال ۲۰۰۹ قرار گرفته است.

Firefox-Yahoo.jpg

 

همان‌گونه که در جریان هستید کمپانی فایرفاکس پس از ۱۰ سال همکاری با گوگل، چندی پیش موتور جستجوگر یاهو را با قرار دادی معادل ۳۰۰ میلیون دلار به‌عنوان جستجوگر پیش‌فرض مرورگر فایرفاکس انتخاب کرد. بدین ترتیب اگر از نسخه ۳۴ به بعد مرورگر فایرفاکس تب جدیدی باز کنید، با فیلد جستجوگر یاهو روبه‌رو خواهید شد.

 

گوگل کمترین میزان ترافیک جستجو از سال ۲۰۰۸ تابه‌حال را در امریکا تجربه می‌کند. سهم این کمپانی در آبان ماه ۷۷٫۵ درصد از کل جستجوهای صورت گرفته توسط کاربران آمریکایی بوده که این رقم به ۷۵٫۲ درصد در دی ماه تنزل داشته؛ همین عدد یک سال قبل برای گوگل ۷۹.۳ درصد بوده است.

 

در طرف دیگر یاهو که حالا به‌عنوان موتور جستجوگر پیش‌فرض سومین مرورگر محبوب جهان قرار دارد، سهمش از این بازار از ۷٫۴ درصد به ۱۰٫۴ درصد ارتقا پیدا کرده و نمودار ترافیک جستجوی موبایلی این سرویس نیز با رشدی ۲ درصدی از ۸ به ۱۰ درصد رسیده است. سهم موتور جستجوگر بینگ مایکروسافت نیز از جستجوهای اینترنتی هم‌اکنون ۱۲.۵ درصد می‌باشد که حدود ۴. درصد رشد نسبت به ماه گذشته را نشان می‌دهد.

 

در ماه آذر ۱۲ درصد از کل کاربران اینترنت در آمریکا از مرورگر فایرفاکس استفاده کرده‌اند. بدین ترتیب مرورگرهای کروم گوگل، اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و فایرفاکس در جایگاه اول تا سوم محبوب‌ترین مرورگرها در بین کاربران آمریکایی قرار می‌گیرند.

 

 

منبع: فارنت

لینک به دیدگاه

تو سرچایی که میکنم دقت موتور جستجوی بینگ از گوگل و یاهو بیشتره انصافاً (به خصوص تو سرچ تصویر). ولی خب گستردگیش کمتره و مطالب کمتری داخلش ایندکس شده.

یاهو که نه دقت داره نه گستردگی نه هیچ چیز دیگه ای :banel_smiley_4:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...