رفتن به مطلب

گلدن گلوب 2015: بازار پيش‌بينی‌ها داغ است


ارسال های توصیه شده

751021.jpg

 

با رسيدن به زمان برپايی اولين جشن سينمايي بزرگ سال 2015 ، بازار پيش‌بينی ها برای اين رويداد مهم سينمايی داغ داغ است.

 

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از تلگراف، در حالي كه ساعت 5 يكشنبه 11 ژانويه (برابر با ساعت 5 صبح روز دوشنبه به وقت ايران) مراسم هفتاد و دومين گلدن گلوب برگزار مي شود، منتقدان در حال پيش بيني فيلم‌هايي هستند كه در ميان نامزدها از بيشترين شانس دريافت اين جوايز برخوردارند.

 

آيا مريل استريپ براي بازي در نقش ساحره‌اي در فيلم «درون جنگل» راي راي دهندگان را كسب مي‌كند؟ يا «سلما» فيلمي كه مورد توجه منتقدان رنگين پوست واقع شده، مي تواند فيلمي تاريخ ساز شود؟ رد ماين بهترين بازيگر مرد مي شود يا كامبربچ؟

 

رابي كالين منتقد تلگراف پيش‌بيني هايش را با مخاطبان اين سايت چنين قسمت كرده است:

 

او مي‌نويسد: 93 عضو انجمن مطبوعات خارجي هاليوود با راي خود برندگان امشب را تعيين مي كنند. اين منتقدان كه هيچ ربطي به اسكار، بفتا يا انجمن‌هاي صنعت فيلم ندارند، با اين حال هميشه با راي خود، انگار نظر اهداكنندگان جوايز بعدي را نيز به نوعي به برندگان خود جلب مي كنند. آنچه درباره گلدن گلوبي‌ها مي توان گفت اين است كه آنها متفاوت و عجيب و غريب هستند؛ درست مثل يك بيننده كه راس قله يك كوه ايستاده باشد و البته او فردي است كه مي تواند موجب حضور جنيفر آنيستون يا جرج كلوني به اين جشن سالانه هم بشود.

 

با اين حال جدا بودن گلدن گلوب از ديگر جماعت‌هاي سينمايي و جوايز، به معني بي معني بودن عشق بي پرواي آنها به زرق و برق در كسب و كار فيلم نيست و همه اينها به اين معني است كه نتيجه انتخاب هاي آنها تا پايان اين جشن سالانه، دشوار خواهد بود. براي اين پيش‌بيني هيچ راهي جز اين وجود ندارد كه به بررسي انتخاب‌هاي آنها در سال‌هاي پيش بپردازيم و از اين بررسي به اين نتيجه مي رسيم: وقتي همه مي‌گويند «سيب زميني»، آنها مي‌گويند «در واقع، ما فكر مي‌كنيم فيلم شايسته از ميان بهترين فيلم‌هاي نامزد شده...» كه مطمئنا بايد به اين معني باشد كه چيز ديگري را به سيب زميني ترجيح داده‌اند.

 

بنابراين اگر نامزدهاي امسال اندكي كمتر نسبت به سال‌هاي اخير طراوت داشته‌اند، اما هنوز مي‌توان از تنوع آنها هيجان‌زده شد. در دو بخش بهترين فيلم به نظر مي رسد آلخاندور گونزالس با فيلم «مرد پرنده ای» بايد برنده فيلم موزيكال يا كمدي شود و فيلم «بچگي» ريچارد لينك‌ليتر نيز در بخش درام اين جايزه را از آن خود كند.

 

«مرد پرنده ای» فيلمي است كه بيشتر از هر فيلم ديگر امسال نامزد دريافت گلدن گلوب شده است و در هفت بخش حضور دارد كه شامل اجرا، كارگرداني، فيلمنامه و موسيقي هم مي شود.

 

«بچگي» هم امسال دومين فيلم است كه بيشترين نامزدي را دريافت كرده كه پس از آن «بازي تقليد» رقابت تنگاتنگي با آن در بخش درام دارد، اما با وجود همه تبليغي كه براي آن شده به نظر مي رسد بايد فيلم لينك‌ليتر با توجه به اشتياق جهاني نسبت به آن، برنده امسال باشد.

 

ممكن است اين محبت آنقدر ادامه‌دار شود كه جايزه بهترين كارگرداني هم به لينك ليتر برسد؟ احتمالش هست. اما من اگر راي دهندگان گوي‌هاي بلورين به آوا دوورني راي دهند تعجب مي‌كنم؛ زني كه پشت فيلم زندگينامه‌اي مارتين لوتركينگ با عنوان «سلما» ايستاده است. او از روابط عمومي خوبي برخوردار است و ضمن اين گلدن گلوبي‌ها هم وقتي پاي خانم ها به ميان مي‌آيد، اندكي در به رسميت شناختن اين بخش پيشرفته‌تر هستند. اسكار سال 2009 يك كارگردان زن را به عنوان بهترين انتخاب كرد، اما در گلدن گلوب بايد تا سال 1984 كه باربارا استرايسند را براي «يتني» انتخاب كرد، عقب برويم.

 

مهمتر اين كه البته، دوورني برنده شايسته و درخشاني خواهد بود وقتي بدانيم مرد نقش اول فيلم او يعني ديويد اويلوو نيز در بخش بهترين بازيگر مرد نقش درام نامزد شده است. يك انتخاب احتمالي ديگر هم وجود دارد: ادي ردمين كه در نقش استفن هاوكينگ در فيلم «تئوري همه چيز» بازي كرده، مي‌تواند از نوع بازيگران مورد توجه گلدن گلوب باشد. البته چنين حالتي را استيو كارل هم براي «گيرنده روباه» دارد، اما از احتمال كمتري براي موفقيت برخوردار است.

 

دو موقعيت متمايز ديگر در بخش بهترين بازيگر زن وجود دارد: فليسيتي جونز كه در نقش مقابل ردمين در «تئوري همه چيز» بازي كرده و رزاموند پايك كه اجرايش در «دختر رفته» براي من خيلي مورد توجه تر بود. اما جولين مور كه در ميان نامزدها براي بازي در نقش استاد دانشگاهي جاي دارد كه از بيماري آلزايمر در رنج است، يعني در فيلم «هنوز آليس» مي تواند مورد توجه باشد. اما در بخش كمدي نيز او براي بازي در «نقشه‌هاي ستارگان» نامزد شده و عملا به نظر مي رسد بايد اين جايزه را بگيرد.

 

مايكل كيتون نيز در بخش بهترين بازيگر مرد فيلم كمدي مطرح است با توجه به اين كه از عشق گلدن گلوبي‌ها به فيلم «مرد پرنده‌ای» مطلع هستيم احتمال مي‌دهيم بايد بازيگر كهنه كار اين نقش را انتخاب كنند.

 

در نقش بازيگر مكمل نيز پاتريشيا آركت در نقش مادري چند لايه در فيلم «بچگي» مي تواند انتخاب مورد توجهي باشد اما اگر به جسيكا چستين هم راي داده باشند كه در فيلم «سالي پر از خشونت» بازي كرده، من خيلي تعجب نخواهم كرد. اما ملكه گلدن گلوب مريل استريپ هم براي بازي در «درون جنگل» كه هشت جايزه قبلي اين مراسم را برده، نبايد از نظر دور داشت.

 

در مورد بهترين بازيگر مرد مكمل هم جي.كي سيمونز براي «ضربه شلاق» مدتي است كه مورد توجه همه واقع شده و ادوارد نورتون هم براي بازي در «بردمن» مي تواند محبوب گلدن گلوب باشد. اما رابرت دووال كه قبلا چهار بار اين جايزه را برده هم براي بازي در «داوري» مي تواند از اين شانس برخوردار باشد.

 

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...