رفتن به مطلب

شیوه‌ی بازیافت پاک‌تر پلاستیک بدون استفاده از آب و تنها نیمی از انرژی شیوه‌های قبل


ارسال های توصیه شده

ک شرکت مکزیکی شیوه‌ی جدیدی را برای بازیافت پلاستیک پیشنهاد داد که بدون استفاده از آب اجرا شده و تنهای نیمی از انرژی مورد نیاز سیستم‌های قبل را مصرف می‌کند. این مجموعه همچنین پلت‌های پلاستیکی تولید کرده که دارای کیفیت برابر یا حتی بهتر از موارد موجود می‌باشند که منجر به ایجاد فرایندهای سازگارتر با محیط زیست شده و همچنین هزینه‌ی کمتری را نیز دربرخواهد داشت.در بازیافت پلاستیک، می‌تواند بطری‌های دورانداختنی و ضایعات دیگر را به تعداد بیشماری اشیای قابل استفاده تبدیل کرد و به چرخه‌های تولید لباس‌های پلی‌استر، رشته‌های چاپ سه‌بعدی و حتی دیزل کمک کرد. با این حال این عمل بسیار طولانی و طاقت‌فرسا بوده و منابع زیادی به خصوص آب را به مصرف می‌رساند. پلاستیک‌ها باید پیش از آغاز چرخه‌ی بازیافت شسته شوند تا از آلودگی پاک شده سپس در درون یک کوره پسابیده شده و بعد از آن بار دیگر با آب خنک‌سازی شوند تا رشته‌های تازه شکل گرفته‌ی پلاستیکی به پلت‌های کوچک بریده شوند.

 

بر اساس اعلام مارکو آدام، شیوه‌ی بازیافت جدید که شرکت وی ابداع کرده، می‌تواند پلت‌هایی با کیفیت یکسان یا بهتر با استفاده از تنها نیمی از انرژی شیوه‌های قبل و بدون به کار بردن آب تولید کند. این سیستم از دیوارهای خاصی بهره می‌برد که قادر به ذوب کردن پلاستیک به شکل پلت‌های مورد نظر و خنک کردن آن پلت‌ها در همان زمان می‌باشند.

 

فرایند پسابش و آب‌زدایی که نیاز به دمای حدود 180 درجه‌ی سانتی‌گراد دارد تا به حال از ملزومات به شمار می‌رفته، زیرا مولکول‌های پلاستیک پس از شسته شدن به جذب آب پرداخته و در صورت حرارت نیافتن مانع از شکل گرفتن مناسب پلاستیک می‌شدند. اما شیوه‌ی جدید که از آب استفاده نمی‌کند، سایر بخش‌های فرایند بازیافت را نیز ساده‌تر کرده است.

 

آدام می‌گوید با استفاده از تکنیک شرکت وی، همان دستگاه‌های قبل قادر به پردازش استیروفوم، پلی‌استرین و ABS که با یکدیگر حدود 90 درصد از پلاستیک‌ها را تشکیل می‌دهند، می‌باشند.

این کمپانی اکنون در پی گسترش و افرایش قابلیت‌های بازیافت سیستم آزمایشی خود است و به دنبال کاهش بیشتر هزینه‌ها نیز می‌باشد.

 

منبع: topinearth.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...