رفتن به مطلب

ایران در رتبه هفتم کشورهای برتر تولیدکننده علوم نانو


ارسال های توصیه شده

[h=1]ایران در رتبه هفتم کشورهای برتر تولیدکننده علوم نانو[/h] [h=3]تهران- ایرنا- ایران با اختصاص 4.25 درصد از مقالات فناوری نانو بر اساس آمار 'استت نانو' در سال 2014، رتبه هفتم کشورهای برتر تولیدکننده علوم نانو در جهان را به خود اختصاص داد.[/h]

NoPic100x56.png به گزارش گروه علمی ایرنا از ستاد توسعه فناوری نانو، بر اساس این آمار نزدیک به یک میلیون و 300 هزار مقاله در بانک اطلاعات Web of Science نمایه شده است که از این تعداد حدود 9 درصد به حوزه علوم و فناوری نانو مربوط می شود.

 

کشورهای چین، آمریکا و هند بیشترین تعداد مقالات مرتبط با فناوری نانو را در سال 2014 داشته اند.

 

چین همچنان رتبه اول را در اختیار دارد و با رشد مستمر، فاصله خود را با سایر کشورها بیشتر کرده است. بیش از یک سوم از مقالات نانو را محققان چینی منتشر کرده اند و پس از آن، آمریکا با 17.3 درصد و هند با 7.3 درصد در رده های بعدی قرار دارند.

 

کشورهای کره جنوبی، آلمان، ژاپن، ایران، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا، تایوان، روسیه، استرالیا، کانادا، سنگاپور، برزیل، لهستان، عربستان و سوییس در رتبه های بعدی قرار دارند.

 

عربستان با رشد 31 درصدی، بیشترین رشد را نسبت به سال 2013 داشته و از رتبه 23 به رتبه 19 صعود کرده و پس از عربستان، هند با 12 درصد بیشترین رشد را داشته است.

 

اکنون عربستان پس از ایران، در رده دوم کشورهای اسلامی در انتشار مقالات نانو قرار دارد. ایران نیز از رتبه هشتم در سال 2013 به رتبه هفتم رسیده است.

 

طبق این آمار، آمریکا با سهم بیش از 26 درصد از کل مقالات علمی شامل نانو و غیرنانو سال 2014 میلادی در رتبه اول قرار دارد و چین، آلمان و انگلیس رده های بعدی را در اختیار دارند.

 

در بین کشورهای برتر در این زمینه، چین با 4.6 درصد رشد نسبت به سال 2013 بیشترین رشد را داشته است اما همچنان در رده دوم قرار دارد. ایران، سوئیس و هند نیز نسبت به سال گذشته، یک تا دو پله صعود داشته اند.

 

بر اساس این رده بندی، 20 کشور اول دنیا بر اساس تعداد کل مقالات علمی، به ترتیب کشورهای آمریکا، چین، آلمان، انگلیس، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا، هند، استرالیا، اسپانیا، کره جنوبی، برزیل، هلند، روسیه، سوئیس، تایوان، ایران، ترکیه و سوئد معرفی شده اند.

لینک به دیدگاه

اصلاً با این شیوه که تولید یه علم رو با تعداد مقالات تو اون حوزه میسنجن موافق نیستم :icon_pf (34):

سنجش باید روی کیفیت ها باشه نه کمیت ها.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...