رفتن به مطلب

پژوهش عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر به عنوان مقاله داغ انتخاب شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]پژوهش عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر به عنوان مقاله داغ انتخاب شد[/h] [h=3]تهران - ایرنا - مقاله عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان مقاله داغ از سوی پایگاه داده های مقالات علمی onepetro وابسته به انجمن مهندسین نفت دنیا (SPE) انتخاب شد.[/h]

81450117-6179534.jpg به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مقاله دکتر 'احسان خامه چی' با عنوان ذخیره سازی زیرزمینی گاز در میدان فراجه با هدف گاز رسانی به کلان شهر تهران در سال 2006 در پایگاه داده های مقالات علمی onepetro وابسته به انجمن مهندسین نفت دنیا (SPE) انتشار یافت و این مقاله تا 18 آذرماه سال جاری حدود 700 بار دانلود شده که به دلیل ارجاع زیاد، به عنوان مقاله داغ در این پایگاه اطلاعاتی انتخاب شده است.

 

این مقاله مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد دکتر 'احسان خامه چی' عضو هیات علمی دانشکده مهندسی نفت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و تحت راهنمایی دکتر 'فریبرز رشیدی' عضو هیات علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

 

ذخیره سازی گاز از حدود 40 سال گذشته در کشورهای اروپایی مطرح بوده و به دلیل اهمیت این موضوع طی چند سال گذشته در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

ذخیره سازی گاز می تواند در کلان شهرها مورد توجه قرار گیرد به این ترتیب که گاز در فصل های گرم سال ذخیره سازی و در فصول سرما از گازهای ذخیره شده استفاده می شود.

 

براساس این طرح می توان گاز را در زمان هایی که فروش آن کم است ذخیره کرد و در زمان تقاضا گاز ذخیره شده را به فروش رساند.

 

تاکنون در پایگاه داده های مقالات علمی onepetro وابسته به انجمن مهندسین نفت دنیا (SPE) حدود 160 هزار مقاله و مستندات علمی منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...