رفتن به مطلب

کدومش دوست داشتنی تره؟!  

1 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. کدومش دوست داشتنی تره؟!

    • 0
    • 1


ارسال های توصیه شده

نظر شما در مورد پایین شهر/ بالاشهر چیه؟!

چجوری باید کاری کرد که اختلاف اجتماعی / اقتصادی / فرهنگی و... بین بالا و پایین شهر از بین بره ؟ آیا اصلا چنین چیزی ممکنه ؟! یا اصلا لازمه ؟!

پایین شهر و بالاشهر چجوری شگل گرفته در گذشته؟!

آیا وسط شهر هم وجود داره؟!

در کشورهای پیشرفته این قضیه به چه شکله ؟

کلا هر حرفی یا بحثی در مورد این مقوله دارید اینجا بگید با هم تبادل نظر کنیم...

لینک به دیدگاه

چیزی که من توی مردم و ساکنین شهر خودمون میبینم اینه که گاها حومه ی شهر رو با پایین شهر اشتباه میگیرند و پایین شهر رو با وسط شهر

این قضیه حومه و حومه نشینی هم گویا معضل جدی ای شده و حومه های زیادی شکل گرفتند در اطراف شهر... مناطقی توی شهر بوجود اومده که واقعا جاهای خطرناکیه و ساکنینش به لحاظ اجتماعی و فرهنگی واقعا در وضع افتضاحی به سر میبرند...

لینک به دیدگاه

مسئله حومه ها کاملاً مجزا از وجود اختلاف های طبقاتی اجتماعی و اقتصادی در شهره.

اختلاف طبقاتی تا وقتی به تضاد و تقابل نرسه لازمه.

فرهنگ متفاوتی در این بالاشهر و پایین شهر وجود داره که وقتی بخواد این اختلاف حذف بشه، فرهنگ ها با هم اختلاط پیدا میکنن و نابسامانی و ناهنجاری بیشتری رو به وجود میارن. شاید اصطلاح تازه به دوران رسیده نمونه ای از این مسئله باشه.

از طرفی اختلاف طبقاتی، تلاش و رقابت رو هم به وجود میاره و تلاش و رقابت، پیشرفت رو به همراه داره.

وجود پایین شهر در دل شهر و در دل بالاشهر و نبود سلسله مراتبی بین این دو، مشکلات بیشتری رو به همراه داره. یکی از مشکلاتی که تو شهر کرج وجود داره.

لینک به دیدگاه

به نظرمن منطقه بندی شهر براساس بالا شهر وپایین شهر وبالاشهر خوبه ولی مشروط بر اینکه شهرداری یا مقامات مسئول در تامین تسهیلات وزیر ساخت ها وفضای سبز وفضای بازی ومراکز خریدو فروش و...فقط به فکر خیابانهای بالا شهر وجاهایی روکه بیشتر در معرض عموم قرارداره اختصاص نده من خودم یه ماه پیش برا برداشت از بافت تاریخی بیرجند رفته بودم اطراف قلعه واقعا نمیشد درموردشهرسازی حرفی رو زدبس که خونه ها از کیفیت پایینی برخوردار بودندولی مردمش واقعا مهربون وباصفا بودن ومتاسفانه خونه های تخریبی زیاد بود به حدی که طرف میگفت هریه ماه یه جنازه اینجا پیدامیشه

لینک به دیدگاه

با سلام

بر حسب این که از چه دیدگاهی ه شهر نگاه کنی، این دو مفهوم بالاشهر و پایین شهر معانی متفاوتی خواهند داشت. به طور کلی بالاشهر و پایین شهر در طی زمان به وجود خواهند آمد و عامل جغرافیا نقطه شروع برای تمایز بین دو ناحیه است. تهران نمونه خوبی در این زمینه هست، اگر تاریخ شهر تهران رو خوب نگاه کنی چگونگی شکل گیری این دو مفهوم را به خوبی مشاهده میکنی، به هر حال عوامل جغرافیایی شروع کننده این بحثند، اما در ادامه عوامل دیگری چون عوامل اجتماعی، اقتصادی و روانشناسانه هم وارد بحث میشه و نتیجه رو شکل میده.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...