رفتن به مطلب

تولید دوباره عالم با دقیق ترین جزئیات کهکشانی


ارسال های توصیه شده

739434.jpg

برای نخستین بار در تاریخ اخترشناسان عالم را به گونه ای شبیه سازی کرده اند که در آن کهکشانها از حیث ابعاد، قدمت و توده تشکیل دهنده شباهت حیرت انگیزی با عالم واقعی دارند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، این پروژه بی سابقه توسط گروهی از اخترشناسان بین المللی به سرپرستی دانشمندانی از دانشگاه لیدین هلند و با استفاده از ابررایانه های دانشگاه دورهام انگلیس و یکی از قدرتمندترین ابررایانه های جهان در پاریس به نام "Curie" صورت گرفته است.

 

بدین ترتیب اخترشناسان قادر به انجام تحقیقات دقیق تر درباره کیهان و عناصر تشکیل دهنده آن خواهند بود. آنها در این بررسی ها به مطالعه روند تکاملی عالم طی 14 میلیارد سال گذشته می پردازند.

 

آنها در این پروژه شبیه سازی که تحت عنوان EAGLE (تکامل و چینش کهکشانها و محیط هایشان) شناخته شده است به کنکاش در عالم از زاویه ای جدید می پردازند.

739428.jpg

739430.jpg

تیم اخترشناسان پروژه EAGLE می گویند همواره به خلق بازتاب دقیقی از کهکشانهای واقعی آن هم با آمیختن بادهای قدرتمند کهکشانی به دنیای شبیه سازی فکر می کرده اند. این بادها زاده ستارگان، انفجارات ابرنواختری و سیاه چاله های عظیم هستند. در نتیجه این فرآیند، کهکشانهای جوان و درخشان به وجود می آیند.

 

در تلاشهای قبلی که در این نوع پروژه ها صورت گرفته بود، بادهای کهکشانی به مراتب ضعیف تر بودند. در نتیجه کهکشانها خیلی زودتر از مدل واقعی تشکیل می شدند و به همین دلیل برای انجام مطالعات تحقیقاتی چندان مناسب نبودند.

 

ریچارد باور از دانشگاه دورهام می گوید: عالمی که ما در دنیای مجازی ایجاد کرده ایم شباهت زیادی به عالم واقعی دارد. کهکشانها دقیقا به همان شکل، اندازه و قدمت اصلی در هر جایی از این پروژه مجازی دیده می شوند.

 

به عقیده وی، این پروژه بیشتر از آن جهت دیدنی است چون تنها به فشردن یک دکمه می توان سفری معکوس در عالم انجام داد.

 

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...