رفتن به مطلب

حسگر چسبنده با قابلیت رصد فعالیت های داخلی بدن


ارسال های توصیه شده

740718.jpg

 

 

سنسور و حسگرهای سلامتی که روی پوست قرار می گیرند، برای سنجش سلامت بسیار مفید هستند اما اکنون محققان ژاپنی شکل متفاوتی از این سنسورها را اختراع کرده اند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در سال های اخیر، استفاده از سنسور و حسگرهای سلامتی که برای سنجش سلامت در سطح یا زیر پوست قرار می گیرند، بسیار کاربرد داشته و با استقبال پزشکان و بیماران مواجه شده است. زیرا سنسورهای سلامتی می توانند سگینال های الکترونیکی هر چند کوچک را شناسایی و اندازه گیری کنند.

 

اما یک مشکل اساسی در رابطه با سنسورهای سلامتی وجود دارد، اتصال سنسورها به قسمت هایی از بدن که دارای بافت نرمی هستند، دشوار است. اما اکنون محققان ژاپنی موفق به طراحی سنسور متفاوتی شده اند که این مشکل را نیز پوشش می دهد.

 

محققان ژاپنی موفق به ساخت حسگری های مبتنی بر ژلی شده اند که می تواند فعالیت های الکتریکی بدن را کنترل کرده و حتی نظارت مشخصی نیز به فعالیت اعضای داخلی بدن که مرطوب یا چسبناک هستند نیز داشته باشد.

 

ماده ژل مانندی که در طراحی این سنسور از آن بهره گرفته شده است، ژلی از پلی وینیل الکل است که معمولا در دستکش های حفاظتی یا قطره های چشمی از آن استفاده می شود. این ژل می تواند تمامی قسمت های بدن را بدون اینکه باعث اذیت یا جدا شدن پوست از بدن شود را تحت کنترل داشته باشد.

 

در حال حاضر محققان ژاپنی در حال بررسی های تکمیلی این سنسور هستند اما پیش بینی می شود در صورتی که این پژوهش موفقیت آمیز باشد، تحول عظیمی در عرصه سنسورها رخ خواهد داد به طوری که کوچکترین فعالیت های قلبی، ضربان و نبض را نیز با کمک سنسورها می توان تحت کنترل و نظارت داشت.

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...