رفتن به مطلب

644 کیلومتر رانندگی تنها با یک بار شارژ باتری !


ارسال های توصیه شده

737066.jpg?ts=1419944994284

 

یک شرکت خودروسازی در آمریکا از خودروی تمام برقی رونمایی کرده که با هر بار شارژ 644 کیلومتر مسافت طی می کند. از این حیث می توان گفت رکوردی تازه در صنعت خودروسازی جهان به ثبت رسیده است.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت تسلا موتورز آمریکا که تنها خودروهای برقی تولید می کند پیش از این با ارایه مدل موفقیت آمیز Model S نشان داد که می توان برد حرکتی خودروهای تمامی برقی را از ارقام ناامیدکننده ای نظیر 130 یا حتی 150 کیلومتر فراتر رساند.

 

 

شرکت تسلا پیش از این این خودروی برقی مدل Model S را ارایه کرده بود که 474 کیلومتر برد حرکتی به ازای هر بار شارژ باتری داشت.

 

 

اکنون مهندسان تسلا با پیشرفتهای صورت گرفته در عرصه فناوری ساخت باتری های فشرده برای خودروهای برقی و همچنین درسهایی که در خلال ساخت مدل Model S گرفته اند، خودروی Roadster 3.0 را با برد حرکتی خیره کننده 644 کیلومتر ارایه کرده اند.

 

 

اصلی ترین به روزرسانی صورت گرفته در فرآیند ساخت خودروهای برقی این شرکت مربوط به باتری آن می شود. درحالی که نسخه قبلی باتری این شرکت توان تولید 53 کیلووات ساعت برق را داشت حالا نمونه به روز شده آن 70 کیلووات ساعت برق تولید می کند و این درحالی است که ابعاد باتری هیچ تغییری نکرده است.

 

 

در عین حال به روزرسانی هایی نیز در ساختار بدنه صورت گرفته به طوریکه با استفاده از آخرین دستاوردهای دانش آیرودینامیک کشش بدنه آن از 0/36 به 0/31 کاهش یافته است و این یعنی 15 درصد بهبود.

 

737068.jpg

 

737065.jpg

مهندسان تسلا به طراحی تایرها هم دقت ویژه ای کرده اند. آنها این بار طوری تایرها را طراحی کرده اند که در مقایسه با نمونه های قبلی 20 درصد مقاومت کمتری در سطح جاده داشته باشند.

 

 

این شرکت در نظر دارد در اوایل سال 2015 و برای نمایش توانمندی های این خودرو آن را بدون کوچکترین وقفه ای از سانفرانسیسکو راهی لس آنجلس کند.

 

 

مهرنیوز

لینک به دیدگاه
قیمت و زمان لازم برای شارژ شدن هم خیلی مهم هستن که اشاره ای بهشون نشده

 

حدود 110 هزار دلار-زیر 4 ساعت

البته قیمت بعد از تولید انبوه و با احتساب کمکهای دولتی به نصف کاهش پیدا میکنه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...