رفتن به مطلب

فکر می کنید چند تا از همسایه های شما از وای فای استفاده می کنند (تداخل در کانال ها و افت سرعت وای فای )


ارسال های توصیه شده

دلایلی زیادی برای افت سرعت اینترنت شما وجود دارند . یکی از دلایل رو در تاپیک چه کسی از وای‌فای من استفاده می‌کند؟ بیان کردیم در این تاپیک قصد داریم تا به یکی دیگر از دلایل افت سرعت اینترنت (در داخل یک شبکه بی سیم ) بپردازیم :

یکی از دلایل افت سرعت اینترنت در شبکه های بی سیم تداخل در ارسال و دریافت داده ها در کانال های فرضی مودم های بی سیم است .

هر مودم بی سیم برای ارسال و دریافت اطلاعات از یک کانال استفاده می کند معمولا مودم های خانگی با محدوده فرکانس 2.4 مگاهرتز از کانال های 1 تا 14 استفاده می کنند و مودم های با محدوده فرکانس 5 مگاهرتز از کانال های 30 تا 160 بهره می برند .

اگر در محدوده ساختمان و محل زندگی شما افراد زیادی از مودم های بی سیم استفاده کنند که معمولا هم اکثرشان مجهز به مودم های خانگی هستند بنابراین وجود چندین مودم در نزدیکی ساختمان شما که از یک کانال برای تبادل اطلاعات استفاده می کنند باعث خواهد شد که سرعت اینترنت شما و کلا تبادل اطلاعات در شبکه بی سیم خانگی شما افت داشته باشد .

اما چاره کار چیست ؟

چاره کار شناسایی کانال های خلوت تر و دستکاری تنظیمات مودم برای بردنش به آن کانال خلوت تر است .

برای اینکار ما نیاز به یک نرم افزار داریم که بتواند این کانال های خلوت را برای ما شناسایی کند نرم افزارهای متنوعی وجود دارند ولی یکی از معروف ترین آنها inSSIDer است البته این نرم افزار قبلا رایگان بود ولی ظاهرا الان پولی شده .

برای دریافت این نرم افزار می توانید

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را کلیک کنید

بعد از نصب برنامه و اجرای اون شما می توانید تعداد مودم های وای فایی که در نزدیکی محل زندگی شما روشن و در حال کار هستند را مشاهده کنید این نرم افزار اطلاعاتی در مورد نام مودم روتر همسایه شما (با نام SSID ) ، شماره کانالی که ازش استفاده می کند ( به فیلد Channel نگاه کنید ) ، شدت و قدرت سیگنال (به فیلد Signal نگاه کنید هرچقدر از شما دورتر مقدار این عدد بزرگتر نشان داده می شود مثلا -90) ، نوع استانداردهایی که ازش پشتیانی می کند (مثلا a,b,g,n) ، نوع رهیافت امنیتی که استفاده می کند برای رمز گذاری داده ها ( به فیلد security type نگاه کنید معمولا یا WAP2 هست یا WPA ) می باشد

به شکل پایینی توجه کنید

g4e0gl5xzdpnp0vfzdj.jpg

 

 

اگر برروی نام مودم خود در لیست کلیک کنید به شما نشان میدهد که کدام کانال خلوت تر است (شکل زیر را ببنید ).

 

d2hdyuech18cay8vaqr9.jpg

 

همانطور که در شکل می بینید کانال پیشنهادی برای من کانال 11 است درحالی که درحال حاضر از کانال 9 استفاده می کند

 

 

 

چند تذکر : معمولا مودم های جدید که از فناوری 802.11b/g/n استفاده می کنند خودشان در تنظیماتشان گزینه خودکار را دارند این به این معنی است که خود روتر به صورت اتوماتیک بهترین کانال را برای تبادل اطلاعات انتخاب می کند هرچند در کنارش گزینه های دستی هم هست که خود ما می توانیم دستی کانال پیش فرض را بهش بدیم .

درجدول زیر هم می توانید کیفیت سیگنال ها رو از نظر عددی که در جدول شکل بالایی می بینید تطبیق داده متوجه بشوید که آیا مودم شما از نظر کیفیت سیگنال عالی ست یا خوب یا ...

 

iipb0mjyjsl60byno2.jpg

 

همچنین شکل زیر جهنم به پا شده در کانال یک رو نشون میده (به نمودار سبز رنگ تپه ای شکل نگاه کنید ) که پر شده از مودم هایی که از کانال یک استفاده می کنند:ws3:

 

خودمونیم اصلا شبیه جهنم نیس :ws3:

zcxds654vl648lxc7jfx.jpg

 

لینک به دیدگاه

یک سوال بی ربط به تاپیک : این امواج الکترو مغناطیسی که بنا به شنیده ها سرطانزا هست آیا فقط در مودمهای وایمکس وجود داره یا این مودمهای قدیمی که با کابل Lan وصل میشن هم شامل میشه ؟! (من از این مودمها دارم ... هچ دوشواری هم ندارم ... خیلی هم عالی ... خودمو آپدیت نمیکنم با تکنولوژی های جدید... اصراف پوله... یادش بخیر قبلش هم مودم usb داشتم... قبلش هم که نوستالوژی نسل ما Dial up... )

 

پ ن : حالا یاد یه خاطره ای هم افتادم بگم دور هم باشیم... یه بار سر یه کلاسی یک نفر ساندیس خور داشت بچه ها رو ارشاد میکرد که فیس بوک و وایبر و ... نرید (چون اینها اصولا با ارتباطات مخالفند .... البته خودشون عقلشون به این چیزا نمیکشه... دیکته میشه بهشون و اونها هم مث یک تلفن گویا بطور خودکار شروع به حرف زدن میکنند...) بعد اظهار فضل (افاضه فضل؟) کرد و بحثو کشید به این امواج مودمها و شیخ ما میگفت که به این خاطره که سرطانها زیاد شده ، نازایی زیاد شده و... همچین زدم توی دک و پوزش که حالش جا اومد گفتم د***ث سرطانها بخاطر آلودگی هوا و پارازیت و سبزی و میوه ی آلوده شده به مواد شیمیایی و بنزین سربی و هزارتا کوفت و زهر مار دیگه هست که از برکات حکومت عاغا ها و اربابای شماست ... مگه فقط مردم ایران دارند از وای فای استفاده میکنند؟ دهنتو ببند که اصلا حوصله ی خزعبلاتتو ندارم... ! :ws28:

لینک به دیدگاه
یک سوال بی ربط به تاپیک : این امواج الکترو مغناطیسی که بنا به شنیده ها سرطانزا هست آیا فقط در مودمهای وایمکس وجود داره یا این مودمهای قدیمی که با کابل Lan وصل میشن هم شامل میشه ؟! (من از این مودمها دارم ... هچ دوشواری هم ندارم ... خیلی هم عالی ... خودمو آپدیت نمیکنم با تکنولوژی های جدید... اصراف پوله...)

نمیدونم ولی اصولا نباید داشته باشه چون بخش انتشار امواج رادیویی رو نداره همش سیمیه دی : که اونم محدوده مغناطیسی خیلی ناچیزی داره

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...