رفتن به مطلب

حس ششم نابینایان کشف شد


ارسال های توصیه شده

[h=1]حس ششم نابینایان کشف شد[/h] [h=3]تهران - ایرنا - تحقیقات پژوهشگران دانشگاه وسترن کانادا نشان می دهد که افراد نابینا از فرآیند انعکاس صدا، به عنوان حس ششم استفاده می کنند.[/h]

81438852-6161383.jpg به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا و به نقل از ساینس، انعکاس صدا یا Echolocation فرآیندی است که در آن از امواج صوتی به منظور تعیین محل دقیق اشیا استفاده می شود؛ به این معنی که فرد نابینا با تحلیل بازگشت امواج صوتی از اجسام می تواند محل دقیق آنها را تعیین کند. معمولا خفاش از این مهارت به منظور مسیر یابی و تعیین موقعیت اجسام استفاده می کند.

 

تحقیقات نشان می دهد که افراد نابینا نیز از چنین مهارتی برای تعیین موقعیت اشیا استفاده می کنند و به نوعی حس ششم آنان قلمداد می شود.

 

برخی از نابینایان به اندازه ای در این مهارت تبحر دارند که به راحتی محیط اطراف را تجسم می کنند و قادر هستند مسیر را تشخیص دهند.

 

تحقیقات نشان می دهد که نابینایان با تکیه به این مهارت و ضربه زدن به جسم مورد نظر، می توانند اندازه و وزن آن را تخمین بزنند.

 

تعیین جهت خفاش ها هنگام پرواز فقط با تکیه بر این روش است.

 

نتایج این تحقیقات در نشریه Psychological Science منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...