رفتن به مطلب

آیین خون بس به قاتل لردگانی زندگی دوباره بخشید


saba mn

ارسال های توصیه شده

[h=1]آیین خون بس به قاتل لردگانی زندگی دوباره بخشید[/h] [h=3]شهرکرد- ایرنا - روابط عمومی فرمانداری لردگان از برگزاری آیین خون بس (خون صلح) و عفو یک قاتل با هدف صلح و سازش همزمان با دهه آخر صفر و با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستان در لردگان خبرداد.[/h]

81435423-6155966.jpg به گزارش ایرنا، نزاع خانوادگی بین دو خانواده در روستای ارمند علیا از توابع شهرستان لردگان در سال 89 به قتل یکی از اهالی این روستا انجامید که با تایید دیوان عالی کشور حکم قصاص نفس عامل این قتل صادر شد.

 

بعد از گذشت چهار سال از این اتفاق با همت مسوولان دادگستری و ریش سفیدان این روستا، اولیاء مقتول با روحیه جوانمردی و گذشت و برگزاری مراسم خون بس از قصاص نفس قاتل گذشت کردند.

 

آیین 'ˈخون بس' یا خون صلح از سنت های دیرینه رایج در میان ایلات ایران است که بزرگان و ریش سفیدان طوایف برای جلوگیری از تداوم دشمنی وخونریزی، طوایف طرف درگیری را به صلح و سازش فرا می خوانند.

 

هنگام برگزاری ˈخون صلحˈ اهالی و بزرگان عشایر و طوایف روستاهای و شهرهای اطراف به همراه مسوولان محلی دعوت می شوند تا این آیین برگزار شود.

 

مرکز شهرستان لردگان در فاصله 162 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختیاری قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...