رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

یکی از مهمترین دغدغه های خانمها در هنگام استفاده از جواهرات علاوه بر جنس جواهر، به اثرات جانبی فلز مورداستفاده در جواهر و سود و زیان آن بر روی بدن برمی گردد. شاید بپرسید آیا طلا برای بدن مضر است ؟ و یا استفاده از آن اثرات جانبی بدنبال دارد ؟ اگر جواب مثبت است این اثرات به چه دلیل ایجاد می شود و برای جلوگیری از مواجهه با آن چه باید کرد؟ در این مطلب به این سوالات پاسخ خواهیم گفت. محبوب ترین جواهر در میان خانمها جواهراتی از جنس طلا است که بدلیل درخشندگی و زیبایی طرفداران بسیاری دارد.

gold-allergy.jpg

در کل میتوان گفت طلا ضرری برای بدن ندارد. تا آنجا که پزشکان در بعضی از موارد از آن برای درمان بعضی بیماریها نظیر آرتریت روماتوئید ، آسم، سرطان و .. استفاده می کنند. با اینحال از اثرات جانبی آن نیز نباید غافل بود. برهم زدن سیستم ایمنی بدن از آن جمله است. شاید شما هم از آندسته افرادی باشید که پس از استفاده از جواهرات طلایی با تغییر رنگ پوست مواجه شدید.این واکنش بدلیل ناخالص بودن طلا ایجاد شده است. آلیاژهای طلا حاوی نیکل و مس می تواند تغییر رنگ پوست و یا واکنش های آلرژیک مانند

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را بدنبال داشته باشد. درماتیت تماسی، نوعی التهاب پوست است که در صورت تماس مستقیم با ماده محرک خارجی یا ایجاد کننده حساسیت بروز می‌کند؛ تماس مستقیم با بسیاری از محرک‌ها و آلرژن‌ها عامل التهاب است. درماتیت تماسی فقط سطح پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.بهبود این حساسیت معمولاً روزها و هفته‌ها طول می‌کشد و فقط وقتی به طور کامل از بین می‌رود که پوست دیگر به هیچ وجه در تماس با ماده حساسیت‌زا یا محرک قرار نگیرد. درماتیت تماسی معمولاً نقاط خارش‌داری را برجا می‌گذارد که سطح وسیعی را درگیر می‌کند و حالت سوختگی ایجاد می‌شود. در این حالت، سطحی که بیشتر با ماده محرک در تماس بوده، بیشتر درگیر می‌شود. در صورتی که پوست شما بصورت طبیعی اسیدی باشد با مس موجود در طلا واکنش می دهد. تعریق بدن و رطوبت حاصل از آن این واکنش را تشدید می کند. در این شرایط با انجام یک واکنش شیمیایی ماده سبز رنگی تشکیل میشود که تغییر رنگ پوست را بدنبال دارد. برای جلوگیری از ایجاد چنین عوارضی توصیه می شود از طلای خالصتری استفاده شود. (Visited 18 time, 2 visit today)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...