رفتن به مطلب

خانم جوانی که ناگهان 50 سال پیر شد +عکس


ارسال های توصیه شده

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

این خانم اهل چین دچار بیماری بسیار نادر " کوتیس لاکسا" شده است که پوست بدن را چروکیده می کند و سرعت پیر شدن آن را افزایش می دهد به طوری که طی شش ماه "هو جوآن" از 28 ساله به سن 70 ساله رسیده است.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
"هو جوآن" یک خانم 28 ساله است که دوفرزند دارد ولی از زندگی خود لذت زیادی نمی برد چرا که بیماری خاصی گرفته است که او را طی مدت کوتاهی پیر و چروکیده کرده و دیگر جوانی گذشته اش را ندارد.

 

این خانم اهل چین دچار بیماری بسیار نادر " کوتیس لاکسا" شده است که پوست بدن را چروکیده می کند و سرعت پیر شدن آن را افزایش می دهد به طوری که طی شش ماه "هو جوآن" از 28 ساله به سن 70 ساله رسیده است.

2803223_646.jpg

 

او می گوید پس از به دنیا آمدن فرزند دومش این بیماری آغاز شد و طی مدت 6 ماه اثرات خود را به جای گذاشت به طوری که دیگر قابل شناسایی نبود و از نگاه کردن به آینه نیز ترس داشت.

 

این خانم تنها نمونه از این بیماری است که در چین وجود دارد و یکی از 10 موردی است که در سراسر دنیا تا به حال شناسایی شده است. او اعتقاد دارد پشتیبانی همسرش باعث شده تا از پس مشکلات این بیماری سخت برآید.

لینک به دیدگاه
بیچاره...دلم سوخت براش... :5c6ipag2mnshmsf5ju3

 

ولی چه بیماری جالبی هست :ws38: مطلبی اگه پیدا کردی در موردش حتما بذار صبا جون. مرسی :icon_gol:

چشم عزیزم میگردم پیدا کردم میفرستم :a030:

لینک به دیدگاه

کوتيس‌لاکسا يا پوست بزرگ و شل، نام يک بيماري است که بيشتر جنبه‌هاي ارثي دارد و به صورت ژن مغلوب يا ژن غالب يا ژن وابسته به جنس زنانه منتقل مي‌شود. اما شکل اکتسابي اين بيماري نيز گزارش شده است. بيماري کوتيس‌لاکسا اگرچه بسيار نادر است ولي ناشايع نيست.

 

در شکل اکتسابي و وراثتي اين بيماري، وقتي کودک متولد مي‌شود، از همان ابتدا علايم و تظاهرات بيماري، خود را نشان مي‌دهد و وقتي کودک به سن 2 سالگي مي‌رسد سن کودک بيشتر از آنچه که هست، نشان داده مي‌شود و پوست او آويزان مي‌شود؛ گويي به پيري زودرس دچار شده باشد.

 

وقتي پوست اين کودکان را بکشيم، حالت کشساني داشته و آويزان است و به تدريج به حالت اوليه خود برمي‌گردد. در شکل وراثتي بيماري، علاوه بر اينکه کودک چهره يک پيرمرد يا پيرزن را به خود مي‌گيرد، ممکن است به بيماري‌هايي مانند تنگي نفس، فتق‌‌هاي شکمي يا فتق‌‌هاي جدار پوست شکم به دليل شل بودن پوست دچار شود.

 

در شکل اکتسابي، وقتي فرد دارو مصرف مي‌کند، ممکن است دچار حساسيت دارويي شده و کهير بزند که در اثر خارش دچار شلي پوست مي‌شود. به‌طورکلي، در شکل اکتسابي معمولا پوست درگير است و اشکالي در ريه و اندام‌هاي داخلي به وجود نمي‌آيد. در اين بيماران، شلي پوست مي‌تواند موضعي باشد؛ مانند پوست صورت، يا اينکه فراگير باشد و همه بدن دچار شلي پوست شود؛ يعني وقتي فرد 15 يا 20 ساله‌اي که دچار شلي پوست است را مشاهده کنيم مي‌بينيم که پوست گردن، پلک‌ها، گونه‌ها، زيربغل، کشاله ران و شکم کاملا آويزان است.

 

الياف الاستيک حدودا 2 درصد کل بافت رشته‌اي پوست را تشکيل داده و به پوست خاصيت ارتجاعي مي‌دهد که در اين بيماران اين مقدار از 2 درصد کاهش پيدا کرده و از نظر کارکرد دچار اختلال است. در پوست الياف ديگري به نام کلاژن وجود دارد که الياف رشته‌اي هستند و 70 درصد بافت پوست را تشکيل مي‌دهند. اين الياف به پوست حالت استحکامي مي‌بخشد تا در اثر ضربه دچار شکنندگي نشود. اما الياف الاستيک به پوست خاصيت کششي مي‌دهد يعني وقتي پوست پشت دست را بکشيد زود به حالت اوليه برمي‌گردد.

 

براي تشخيص اين بيماري بايد به پزشک مراجعه کرد تا معاينه پوست و بيوپوستي صورت گيرد. مي‌توان از نظر بافت‌شناسي تکه‌اي از پوست بيمار را به آزمايشگاه داد تا رنگ‌آميزي شود. بعد از اين کار، الياف الاستيکي که به پوست خاصيت ارتجاعي مي‌دهند تکه‌تکه مي‌شود.

 

در عين حال، گفتني است که بيشترين آسيب اين بيماري از لحاظ زيبايي است و بنابراين با مراجعه به متخصص پوست يا جراح پلاستيک و زيبايي مي‌توان اين پوست اضافه را برداشته و منظره اوليه پوست را به فرد بازگرداند

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

.........................................................................................

 

اینم یه نمونه دیگه

 

 

883369.jpg

 

دختر یکساله چینی از یک شرایط نادر پوستی رنج می‌برد که ظاهر وی را چون یک پیرزن جلوه می دهد. یوشین شیاولی از cutis laxa ( پوست شل) رنج می برند. شرایط نادری که در حقیقت اختلال بافت همبند است و پوست بیمار در این حالت غیر ارتجاعی می شود و به لایه های شل تبدیل می شود. صورت این دختر پر از چین و چروک است و پوست گونه هایش آویزان است. پوست بدن وی حتی شل تر از پوست صورتش است. مادر 23 ساله این کودک اظهار داشت که وقتی فرزندش متولد شده بود پوستش حتی شل تر بوده است. وی افزود: در بدو تولد ما چندان به این موضوع توجه نکردیم چرا که تصور می کردیم همه کودکان یکسان هستند. مادربزرگ یوشن گفت که بررسیهای دوران بارداری هیچ مورد نامعمولی را نشان نمی داد و ما می دانستیم که قرار است در انتظار یک کودک تپل باشیم چرا که یوشین هنگام تولد 4 کیلوگرم وزن داشت. اکنون با گذشت 18 ماه شرایط یوشین وخیم تر می شود. یوشین همچنین از بیماری مادرزادی قلبی، التهاب ریه و آسم رنج می برد و قسمت اعظم عمر خود را تاکنون در بیمارستان کودکان در ایالت هنان چین گذرانده است.

موهای این کودک باید کوتاه نگاه داشته شود تا پزشکان بتوانند درمان دارویی را از طریق لوله IV و تزریق به سرش مدیریت کند. طی سال گذشته، این خانواده بیش از 12 هزار دلار برای درمان فرزند خود هزینه کرده است. به رغم این بیماریها و شرایط ناگوار سلامتی ، خانواده یوشین می گویند که وی کودک سرزنده ای است، فعال و باهوش است و به سرعت می تواند حالات صورت دیگران را تقلید کند.

883370.jpg883371.jpg

 

clinicalmedicine.ir/post-4579.aspx

لینک به دیدگاه

خیلی سخته که بچه ات ازتو پیرتر باشه:sigh:

راستی بیماری نداریم که مثلا 70 سالت باشه و یدفعه ای 50 سال جونتر بشی:whistle:

اگه بود مطلبش رو لطفن بزارین صبا جان ممنونم:icon_gol:

لینک به دیدگاه
خیلی سخته که بچه ات ازتو پیرتر باشه:sigh:

راستی بیماری نداریم که مثلا 70 سالت باشه و یدفعه ای 50 سال جونتر بشی:whistle:

اگه بود مطلبش رو لطفن بزارین صبا جان ممنونم:icon_gol:

 

چرا دیگه . فیلم بنجامین باتن رو مگه ندیدین؟ :whistle: :ws3:

لینک به دیدگاه
خیلی سخته که بچه ات ازتو پیرتر باشه:sigh:

راستی بیماری نداریم که مثلا 70 سالت باشه و یدفعه ای 50 سال جونتر بشی:whistle:

اگه بود مطلبش رو لطفن بزارین صبا جان ممنونم:icon_gol:

 

در اون حد فکر نکنم باشه :ws28: اگه بود چشم میفرستم

 

[h=1]

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
[/h]

دانشمندان معتقدند که اوکادو (Avocado) می‌تواند به عنوان سلاحی برای مبارزه با پیری و بیماری، مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از جوان امروز، آزمایش ها نشان داد که روغن این میوه، با مولکول‌های خطرناک (فری رادیکال‌ها. Free radicals) که در هرچیزی اعم از پیری، بیماری قلبی و سرطان نقش دارند، مبارزه می‌کند.

 

این مولکول‌ها بخصوص در میتوکندریا نیز رایج می‌باشند. میتوکندریا (mitoconderia)، موتورخانه کوچک در سلو‌ل‌ها می‌باشد که غذای خورده شده را تبدیل به انرژی می‌کند.

 

بسیاری از مواد شیمیائی آنتی‌اکسیدنت‌های موجود در سبزیجات و میوه‌ها همچون گوجه فرنگی و هویج نیز می‌توانند باعث از بین رفتن فری رادیکال‌ها شوند، اما آنها نمی‌توانند باعث از بین رفتن فری رادیکال‌های موجود در میتوکندریا شوند.

 

اما محققان در کنفرانس سالانه زیست- شیمی آمریکا، اعلام کردند که، مواد موجود در اوکادو، توانائی این فرایند را دارد.

 

آقای کرتس روجو، می‌گوید: مشکل این است که آنتی‌اکسیدنت‌های موجود در سائر میوه‌ها، قادر به ورود به میتوکندریا نمی‌باشند. بنابراین، فری رادیکال‌ها، به میتوکندریا آسیب می‌رسانند و موجب متوقف شدن تولید انرژی می‌شوند که در نهایت منجر به از بین رفتن سلول‌ها می‌شود.

 

فری رادیکال‌ها، محصول طبیعی متابولیسم است، اما با توجه به عواملی همچون آلودگی، دود دخانیات و تشعشع، به میزان بیشتری تولید می‌شود. آنها با خرابی در بدن، باعث از بین رفتن پوسته سلول، پروتئین‌ها و حتی DNA می‌شوند.

 

این پدیده، یکی از محرک‌های اصلی در پیر شدن می‌باشد و تصور می‌شود نقش مهمی در سرطان و آسیب به شریان‌ها دارد.

 

بر اساس گزارش میل آنلاین (Mail Online)، محققان دریافتند که روغن اوکادو، به سلول‌های مخمری که در معرض تراکم زیاد آهن – به عنوان یک عنصر در تولید فری رادیکال‌ها- هستند، اجازه بقاء می‌دهد.

 

محققان معتقدند که روغن اوکادو در ترکیبات، شبیه روغن زیتون می‌باشد که مصرف آن به طور فوق العاده، سطح بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

 

تحقیقات قبلی که در مکزیک، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوکادو انجام شد، نشان داد که این میوه باعث کاهش سطح کلسترول خون و چربی‌های مرتبط با دیابت نیز می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...